printlogo


کد خبر: 180836تاریخ: 1396/6/12 00:00
اخبار

تمجید فرماندهان تهران از مدیریت سرلشکر جعفری
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) با اشاره به سالگرد انتصاب سرلشکر جعفری به فرماندهی کل سپاه و تمدید حکم وی از سوی فرمانده معظم کل قوا، بر موفقیت سرلشکر جعفری در مدیریت نیروها تاکید کرد. به گزارش مهر، سردار کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) سپاه و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، با اشاره به سالگرد انتصاب سرلشکر جعفری به فرماندهی کل سپاه اظهار داشت: درباره موضوع یادشده باید عنوان کرد سردار جعفری از رزمندگانی بود که در دوران دفاع‌مقدس به‌واسطه توانمندی‌های خود توانست به عنوان فرمانده‌ای توانا معرفی شود و بعد از جنگ نیز به واسط همین توانمندی‌ها به فرماندهی نیروی زمینی سپاه و بعد از آن هم به فرماندهی کل سپاه نائل آمد. وی ادامه داد: در بیشتر دوران ۱۰ ساله فرماندهی وی در سپاه بنده به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه می‌کردم اما تمدید مدت فرماندهی سردار جعفری از سوی مقام معظم رهبری، نشان می‌دهد سردار جعفری در مدیریت و فرماندهی نیروهای سپاه و بسیج موفق عمل کرده است. سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ نیز درباره همین موضوع عنوان کرد: سردار جعفری در ۱۰ سال گذشته فعالیت‌های خوبی را در راستای تقویت بسیج و سپاه، جلوگیری از اسراف منابع در نیروها و یکسان‌سازی اقدامات انجام داده است.

خداوند ماجرای شهید حججی را تصویرپردازی کرد
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، جهانی شدن شهید حججی را برگرفته از تصویرپردازی خداوند دانست و تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم تصویرسازی درستی از این شهدا برای نسل جوان داشته باشیم. به گزارش  مهر، عزت‌الله ضرغامی دیروز در آیین افتتاحیه نخستین اردوی فرهنگی -آموزشی فعالان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در واحد نجف‌آباد با اشاره به تأثیرگذاری و موج عظیم درباره شهید حججی گفت: آنچه باعث عظمت و بزرگی این شهید در بین دیگر شهدا و ایجاد این موج عظیم شد، تصویرپردازی خداوند از این شهید بود، تصویرسازی‌ای که از نگاه پرصلابت او و حقد، کینه و وحشت قاتل او در عکس و ویدئوی دستگیری این شهید نمایان بود و دنیا در برابر آن سر تعظیم فرود آورد، همه باعث ایجاد این موج جهانی شد. وی در ادامه تصریح کرد: آنچه باعث برجسته شدن این شهید در میان تمام شهدا شد، به دور از شخصیت معنوی و الهی و خلوص این شهید، تصویرسازی چهره این شهید بود که ما با وجود شهدای گرانقدر هنوز نتوانسته‌ایم تصویرسازی درستی از این شهدا برای نسل جوان داشته باشیم. عضو شورای انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: خداوند این تصاویر را با هم تطبیق کرد تا کم‌کاری ما در حوزه رسانه را نشان دهد و خود خداوند این کم‌کاری را جبران کرد. فضای مجازی جای تصویرسازی و کوتاهی کلام و در عین حال سرعت است که شما به عنوان فعالان فرهنگی باید ورود جدی به این بحث داشته باشید. 

احتمال نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شورای کلانشهرها
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نظارت بر انتخابات شورای شهر را که در کلانشهرها برگزار می‌شود به شورای نگهبان واگذار کنیم. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره امکان واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان، اظهار داشت: درباره واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان در کمیسیون شوراها مباحثی مطرح می‌شود، هرچند شورای نگهبان به جهت مشغله‌ها و گرفتاری‌هایی که انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دارد حاضر به پذیرش این مسؤولیت نیست. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر افزود: باید نظارت بر انتخابات شورای شهر را که در کلانشهرها برگزار می‌شود به شورای نگهبان واگذار کنیم. امیدواریم بنا بر اطلاعاتی که شورای نگهبان در اختیار دارد بتوانیم با این شورا برای نظارت بر انتخابات به توافق برسیم که این موضوع به ایمنی خاطر بیشتر برای مردم و داوطلبان منجر خواهد شد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان مخالف قانون اساسی است یا خیر؟ گفت: منع قانون اساسی برای نظارت بر انتخابات شوراها وجود ندارد و تاکنون با مخالفت قانون اساسی در این زمینه مواجه نشده‌ایم.


Page Generated in 0/0044 sec