printlogo


کد خبر: 180853تاریخ: 1396/6/12 00:00
با گسترش حریق در پارک جنگلی شمال شهر 200 خانه تخلیه شد
آتش و دود بر فراز لس‌آنجلس

آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شمالی لس‌آنجلس باعث تخلیه دست‌کم 200 منزل مسکونی و بسته شدن و ترافیک‌های عظیم در شاهراه‌های مواصلاتی بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا شد.
به گزارش خبرنگار «وطن امروز» در کالیفرنیا، از شامگاه جمعه ساکنان لس‌آنجلس بویژه اهالی سرشناس هالیوود و متمولان بورلی هیلز در قلب این شهر با وحشت زبانه‌های میهب آتش را  بر فراز پارک جنگلی «لاتونا کانیون پارک» مشاهده می‌کردند و در طول روز شنبه نیز دود حاصل از این آتش‌سوزی بر فراز بخش‌های شمالی و مرکزی شهر سایه گسترده بود. این وضعیت در کنار گرمای کم‌سابقه نزدیک به 40 درجه‌ای و هوای سوزان و خشک باعث شد بسیاری از اهالی لس‌آنجلس برای خروج از شهر در روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به شاهراه‌های منتهی به مناطق شمالی کالیفرنیا سرازیر شوند اما به دلیل بسته شدن بزرگراه گلدن‌استیت که درست از پای کوهستان وردوگو و پارک‌های جنگلی آتش گرفته آن می‌گذرد، بار ترافیکی زیادی در این مناطق به وجود آمد که باعث سردرگمی جمعیت زیادی شد.
به گزارش لس‌آنجلس تایمز، حضور تیمی بزرگ متشکل 256 مامور آتش‌نشانی که برای فرونشاندن گستره وسیع آتش در این بلندی‌ها مستقر شده بودند باعث شد از بامداد شنبه شاهراه محوری یادشده موسوم به شماره 210 (به طول 140 کیلومتر) واقع در شمال لس‌آنجلس در چند نقطه بسته شود.
آتش‌سوزی بر دامنه‌های غربی و شمالی پارک جنگلی «لاتونا کانیون پارک» از بعدازظهر جمعه و بر اثر وزش شدید باد‌های گرم به موازات محله پاسادنا از دامنه جنوبی کوهستان وردوگو به سمت دریا روی پوشش گیاهی خشک این ارتفاعات آغاز شد و تا شب شعله‌های آتش با همراهی باد خیلی سریع از  حدود 2 هکتار از جنگل‌های مجاور منطقه مسکونی «بربانک» به حدود 2 هزار هکتار از کل منطقه سرایت کرد. گسترش دامنه آتش منجر به دستور تخلیه دست‌کم 200 منزل بربانک توسط مقامات فدرال شد. با اینکه منظره آتش و دود بر ایوان شمالی لس‌آنجلس بسیاری از اهالی 4 میلیون نفری لس‌آنجلس کاونتی را به وحشت انداخته، طبق اعلام اداره آتش‌نشانی این شهر تا عصر دیروز تنها 10 درصد آتش مهار شده و در صورت ادامه وضعیت جوی خشک و گرم فعلی حتی ممکن است حریق به سمت شمال به بکرترین پارک طبیعی شهر یعنی «جنگل طبیعی آنجلس» نیز سرایت کند.
 


Page Generated in 0/0055 sec