printlogo


کد خبر: 180872تاریخ: 1396/6/13 00:00
اخبار

برگزاری جلسه درس خارج فقه رهبر انقلاب در سال تحصیلی جدید
نخستین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای در سال تحصیلی جدید برگزار شد. نخستین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در سال تحصیلی جدید، دیروز یکشنبه با حضور جمعی از فضلا و طلاب علوم دینی در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌‌الله علیه برگزار شد.

برگزاری سومین اجلاس دور پنجم مجلس خبرگان؛ ۲۸ و ۲۹ شهریور
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری برنامه‌های سومین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در این باره گفت: زمان اجلاس سوم سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ شهریورماه است. سپس در روز پنجشنبه، خبرگان با حضور در مرقد امام راحل به تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌پردازند و اعلام می‌کنند پرچمی که ایشان به اهتزاز درآورده همچنان در اهتزاز خواهد ماند. خبرگان رهبری سپس در دیدار با مقام معظم رهبری از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کنند. دبیر مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نطق‌های پیش از دستور توسط 16 نفر از نمایندگان در ۴ جلسه و هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه ایراد خواهد شد.

در دیدار سید عمار حکیم اعلام شد
حمایت آیت‌الله شاهرودی از حشدالشعبی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق، نیروهای مقاومت مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی را یک نعمت بزرگ برای این کشور دانست. آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی صبح یکشنبه در دیدار عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: نقش علما، حوزه‌های علمیه و فتوای جهاد مرجعیت شیعه و نیز حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر ملت عراق در برابر داعش بسیار برجسته و تعیین‌کننده بوده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در جریان جهاد علیه داعش، دینداری و انگیزه توجه به مسائل دینی در مردم تقویت شده است. عراق کشوری قدرتمند  است. ما قدردان پیروزی‌ها و فداکاری‌های ملت عراق هستیم و نباید اجازه داد قضایای سیاسی و اختلافات احتمالی سیاستمداران  بر روحیه مردم تأثیر سلبی بگذارد، به همین جهت باید خدمات و پیشرفت‌های انجام‌شده برای مردم تبیین شود. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی ادامه داد: پیروزی در جنگ علیه داعش یک نعمت الهی است، چنانکه تشکیل حشدالشعبی و فتوای جهاد علمای شیعه نعمتی بزرگ بود. محسن رضایی نیز که آیت‌الله شاهرودی را همراهی می‌کند، در این دیدار با تاکید بر ضرورت همبستگی گروه‌های عراقی پس از پیروزی بر داعش گفت: خطر و تهدید جنگ داخلی در عراق رفع شده،  امنیت داخلی نیز رو به بهبود خواهد گذاشت و با پیروزی مقتدرانه ملت عراق پیش‌بینی می‌شود حوادث تروریستی کاهش خواهد یافت. از این رو  ذهن ملت عراق بویژه
شیعیان نباید معطوف به گذشته بماند؛ بلکه باید به ساختن عراق بپردازند؛ زیرا مسائل عراق آینده با دیروز تفاوت‌های اساسی دارد. محسن رضایی همچنین وحدت شیعیان را با اهمیت خواند و ادامه داد: برای دستیابی به این وحدت،  نیازمند رسیدن به نگاه مشترک و درک راهبردی  از تهدیدها و فرصت‌های آینده و تفاوت مسائل امروز با مسائل و شرایط دیروز هستیم.

سردار جزایری: بازدید از اماکن نظامی ایران امکان ندارد
سردار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه این گفته‌ها از یک طرف به لحاظ حقوقی و مفاد توافقنامه برجام و از طرف دیگر به لحاظ امنیت ملی کشور فاقد وجاهت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و سیاست‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین‌شده اقدامات دفاعی خود را به پیش می‌برند و در این راه تحت تاثیر تهدیدات و جوسازی‌ قرار نمی‌گیرند. جزایری همچنین اظهار داشت: آمریکایی‌ها بخوبی به این امر واقفند و سر و صداهای دولت ترامپ درباره کنترل یا بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران از کمترین ارزشی برخوردار نیست.
 


Page Generated in 0/0057 sec