printlogo


کد خبر: 180886تاریخ: 1396/6/13 00:00
تیم‌ملی چرا بازی با سوریه را بسیار جدی می‌گیرد؟
حفظ رکورد؛ هدف نهایی

گروه ورزشی: با وجود آنکه بازی ایران برابر سوریه برای شاگردان کارلوس کی‌روش تشریفاتی است اما آنها به چند دلیل سخت به پیروزی نیاز دارند. تیم‌ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه سه‌شنبه همین هفته در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه خواهد رفت. این دیدار درحالی برگزار می‌شود که سوریه برای زنده نگه داشتن امید صعود خود به کسب 3 امتیاز نیاز مبرم دارد، این درحالی است که ایران صعود خود را به جام‌جهانی نهایی کرده است و این بازی برای شاگردان کی‌روش مانند دیدار برابر کره‌جنوبی تشریفاتی است. با وجود آنکه بازی تشریفاتی است اما ایران اصلا به دنبال دست‌کم گرفتن سوریه نیست و سخت به پیروزی نیاز دارد. اما چرا باید شاگردان کی‌روش به پیروزی برسند؟ پیروزی در این دیدار باعث می‌شود تیم‌ملی فوتبال ایران به احتمال خیلی زیاد برای نخستین بار در تاریخ خود در سید سوم جام‌جهانی قرار گیرد و این باعث می‌شود ایران شانس صعود به دور دوم را در مرحله گروهی جام‌جهانی داشته باشد و این افتخار بزرگی برای کی‌روش و فوتبال ایران خواهد بود به همین خاطر یک امتیاز بازی به درد ایران نمی‌خورد و باید شاگردان کی‌روش برنده این بازی باشند. دوم اینکه کی‌روش همچنان می‌خواهد به تاریخ‌سازی خود با ایران و خلق رکوردهای جالب ادامه دهد. ایران اگر بتواند دروازه خود را در دیدار برابر سوریه بسته نگه دارد نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهد کرد، چرا که تنها تیمی در تاریخ جام‌جهانی خواهد بود که بدون دریافت گل در انتخابی جواز صعود به جام‌جهانی را به دست می‌آورد. سوم اینکه بازی جوانمردانه الزام می‌کند ایران مثل دیدار برابر کره‌جنوبی نهایت تلاش خود را برای امتیاز گرفتن به کار گیرد. فیفا بخوبی چنین بازی‌هایی را مد نظر دارد و هر گونه سهل‌انگاری باعث می‌شود ضرری جبران‌ناپذیر به فوتبال ایران وارد شود و همه این دلایل بخوبی ثابت می‌کند ایران بازی آسانی برابر سوریه نخواهد داشت و نهایت تلاش خود را برای کسب پیروزی به کار خواهد گرفت.
کی‌روش: اتهام تبانی به ایران کثیف و بزدلانه است
سرمربی تیم‌ملی فوتبال می‌گوید: «رفتار نامناسب و خشن بازیکنان سوریه در بازی رفت» باعث می‌شود تیم‌ملی با انگیزه مضاعفی به دنبال شکست این تیم باشد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین روز یکشنبه تیم‌ملی در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره دیدار ایران مقابل سوریه بیان‌ کرد: نتایج و اعداد بیانگر عملکرد سوریه در مقدماتی جام‌جهانی است. سوریه تیم سوم جدول رده‌بندی است و همه را با عملکرد خود شگفت‌زده کرده است. ما هوشیار و آماده هستیم تا بتوانیم این تیم را شکست دهیم. رفتار سوری‌ها در بازی قبل انگیزه زیادی به ما می‌دهد با تمام قوا مقابل آنها ظاهر شویم. آنها در بازی رفت رفتار خوبی نداشتند و بسیار خشن بودند. سرمربی تیم‌ملی فوتبال در ادامه‌ صحبت‌های خود درباره حفظ رکوردها توضیح داد: این رکوردها مهم بود چون عملکرد خوبی در درون زمین داشتیم و به همین خاطر رکوردهای خاصی را بر جای گذاشتیم اما بازی را شروع نمی‌کنیم که نتیجه‌ خاصی که از قبل در ذهنمان بوده را کسب کنیم. تنها تلاش‌مان درون زمین برای کسب نتیجه‌ لازم است ولی اگر دروازه‌مان را بسته نگه داریم رکورد خوب و خاصی برای تیم‌ملی و هواداران به دست خواهد آمد. او همچنین درباره اعتراض ملی‌پوشان به بی‌توجهی‌ها نسبت به تیم‌ملی توضیح داد: این موضوع به بازی آخر ما ربطی ندارد بلکه مسائلی است که ماه‌ها پا برجا بوده و اتفاق می‌افتد. اتفاقی که شنبه در فرودگاه رخ داد، مثالی است که بعد از 7-6 سال مکررا می‌گوییم اما دوباره تکرار می‌شود؛ اینکه در وسط فرودگاه و در جمع سایر مسافران محیط خوبی برای انجام مصاحبه وجود ندارد اما باز هم شاهد این موضوع بودیم. او افزود: متاسفانه بعد از 7 سال دوباره مشاهده کردیم رفتار حرفه‌ای جریان ندارد، دیروز ما به همراه مسافران، چمدان‌ها و خبرنگاران در کنار هم بودیم و فضای خوبی نبود. اتفاقات دیروز نشان‌دهنده پا بر جا بودن مشکلات است. این اتفاق بعد از 7 سال و موفقیت‌هایی که ما کسب کردیم، نشان‌دهنده فاصله مسؤولان با تیم‌ملی فوتبال است.  کی‌روش با بیان اینکه برای آماده شدن در راستای جام‌جهانی باید بازی‌های دوستانه‌ای انجام شود، گفت‌: بازی با روسیه با استفاده از ارتباطات شخصی خود من هماهنگ شد. قرار بر این بود چند روز قبل از دیدار با روسیه بازی دوستانه دیگری هم داشته باشیم ولی فدراسیون فوتبال اعلام کرد این بازی به خاطر مشکلات مالی لغو شده است و این باعث از دست رفتن زمان می‌شود. سعی می‌کنم حساب بانکی ایجاد کنم تا بتوانیم از طریق کمک‌های مردمی روند آماده‌سازی تیم‌ملی را سر و سامان دهیم.
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران درباره ادعای برخی رسانه‌های کشورهای دیگر مبنی بر تبانی ایران و سوریه اظهار کرد: این حرف‌ها آنقدر کثیف و بزدلانه است که می‌خواهند علامت سوالی را مقابل دستاورد فوق‌العاده‌ ایران قرار دهند. توصیه من به شما رسانه‌ها این است که تمرکز خود را روی کمک به آماده‌سازی تیم‌ملی قرار دهید تا بتوانیم در ادامه‌ راه باز هم موفق باشیم.  من تا زمانی که پیراهن این کشور را بر تن می‌کنم و حتی تا زمانی که عمر می‌کنم به ایران «کشورم» خواهم گفت‌ و از شما نیز می‌خواهم که «کشورم» را تا صعود به جام‌جهانی و بعد از آن حمایت کنید.
کی‌روش و بازیکنان تیم‌ملی در جشن صعود شرکت نمی‌کنند
با اعلام کی‌روش بازیکنان و مربیان تیم‌ملی بعد از بازی ایران و سوریه در جشن صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی روسیه که تدارک دیده شده، شرکت نخواهند کرد. کی‌روش در تازه‌ترین صبحت‌های خود تاکید کرده شرکت در جشن صعود برای افرادی باشد که به شرکت در اینگونه مراسم‌ علاقه زیادی دارند!
 


Page Generated in 0/0237 sec