printlogo


کد خبر: 180897تاریخ: 1396/6/13 00:00
چهارگوشه

احتمال تحریم اقتصادی ترکیه توسط آلمان
به دنبال بازداشت 2 آلمانی دیگر توسط آنکارا، انتقادها نسبت به روش خویشتن‌دارانه آنگلا مرکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، صدراعظم آلمان مقابل روش تهاجمی رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه افزایش می‌یابد. احزاب اپوزیسیون مانند حزب سبزها و چپ‌ها و در عین حال حزب دموکرات آزاد آلمان خواستار شدت عمل بیشتری مقابل ترکیه شده‌اند. جم اوزدمیر، رهبر حزب سبزها گفته: «حالا باید پیامی روشن از سوی دولت آلمان به اردوغان فرستاده شود». این پیام به نظر او، در وحله اول باید بار اقتصادی داشته باشد، از جمله جلوگیری از گسترش اتحادیه گمرکی و توقف بیمه هرمس.

تظاهرات استقلال‌طلبان اسکاتلند در آلمان
استقلال‌طلبان اسکاتلندی در آلمان با برگزاری تظاهراتی خواستار برگزاری همه‌پرسی دیگری برای استقلال شدند. گروهی کوچک موسوم به «آلمانی‌ها برای استقلال اسکاتلند» این تظاهرات را ساماندهی کرده بودند. این تظاهرات پس از آن برگزار شد که در روزهای گذشته 2 سیاستمدار آلمانی از اتحادیه اروپایی خواسته‌ بودند در صورتی که مردم این کشور به استقلال رای بدهند، راه را برای پیوستن اسکاتلند به اتحادیه اروپایی هموار کند.

  کشته‌ شدن 26 سرباز سومالیایی
گروه تروریستی الشباب اعلام کرد یکشنبه در جریان حمله به پایگاهی نظامی در روستایی در نزدیکی شهر ساحلی کیسمائو، ۲۶ سرباز سومالیایی را کشته است. سخنگوی نظامی الشباب به رویترز گفت: «صبح امروز به پایگاهی نظامی در روستایی در نزدیکی کیسمائو حمله کردیم. ۲۶ سرباز را کشتیم و 2 خودرو را آتش زده و 3 خودروی دیگر را با خود بردیم.» در حالی ‌که اهالی روستای «بولا جودو» وقوع چنین حمله‌ای را تایید می‌کنند ولی ارتش سومالی تاکنون کشته شدن سربازانش در این حادثه را تایید نکرده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec