printlogo


کد خبر: 180911تاریخ: 1396/6/13 00:00
نبض جامعه

در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزی
مدیر سازمان دانش‌آموزی هرمزگان استعفا کرد
یک روز پس از سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در داراب فارس، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با استعفای مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان موافقت کرد.
در پی حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان استان هرمزگان در داراب فارس و جان‌باختن ۷ دانش‌آموز، یک مربی و کمک راننده اتوبوس که جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان را داغدار کرد، محمود غیبی، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان از سمت خود استعفا کرد. غیبی حدود ۱۰ ماه قبل جانشین محمد حسینی در این پست شده بود. مدیر کل آموزش‌وپرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه سرپرست جدید سازمان دانش‌آموزی استان ظرف هفته جاری معرفی می‌شود، اظهار کرد: با تعیین سرپرست برای اداره این سازمان، بزودی رئیس آن نیز معرفی خواهد شد.
اردوها باید به حداقل برسد. همچنین عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تا زمانی که امنیت جانی دانش‌آموزان تأمین نشده باید اردوهای برون‌استانی را به حداقل رساند. فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به حادثه اخیر واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان و حرکت با تاخیر و شبانه این اتوبوس به تسنیم، گفت: چندین سال است که در اردوهای تفریحی، علمی و زیارتی دانش‌آموزان حادثه رخ می‌دهد و فاجعه‌بارتر این است که هیچ تدبیری برای کم کردن حوادث و اصلاح آیین‌نامه اردوها اتخاذ نمی‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در حادثه اخیر که برای دانش‌آموزان هرمزگانی رخ داد متأسفانه 7 دانش‌آموز و یک مربی جان خود را از دست داده‌اند و اگر امروز معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید منع قانونی برای حرکت در شب نداریم اما معتقدیم حتما باید آیین‌نامه‌ها اصلاح شود.
سعیدی ادامه داد: هیچ ضرورتی ندارد که اتوبوس حامل دانش‌آموزان ساعت 11 شب آنها را به اردو ببرد، چرا در طول روز این کار انجام نشد؟ وی تصریح کرد: بنده با وزیر آموزش‌وپرورش صحبت کرده و به او پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی را ارائه دادم و در کمیسیون آموزش مجلس نیز این موضوع بررسی خواهد شد و تا آخر ماجرا موضوع را پیگیری خواهیم کرد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید ضرورت اردوها، نوع وسایل نقلیه و تعیین سرپرستان و مربیان اردوها در آیین‌نامه به طور دقیق مشخص شود.  اینکه 40 دانش‌آموز را با یک مربی به راننده‌ای که از وضعیت او هیچ اطلاعی ندارند، می‌سپارند، قابل قبول نیست.  راننده باید تأیید و شناخته شده باشد و باید از مطمئن‌ترین اتوبوس‌ها و ترجیحا قطار برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان استفاده کرد. سعیدی با اشاره به اینکه در بحث ضرورت اردوهای دانش‌آموزی باید دقت بیشتری شود، گفت: بنده 17 سال مدیر مدرسه بودم و مشاهده می‌کردم که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل امنیت حاضر نبودند فرزندان خود را به اردو بفرستند؛ می‌پذیریم که در اردو دانش‌آموز کار تیمی و زندگی اجتماعی را فرامی‌گیرد اما به بهای جان دانش‌آموزان؟ وی بیان کرد: تا زمانی که امنیت جانی دانش‌آموزان تأمین نشده باید جلوی اردوهای برون‌استانی را بگیرند، چرا که امنیت اولویت نخست ما است و آموزش‌وپرورش که تجارب تلخی را در این رابطه دارد چرا آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی را تغییر نداده است؟

13 مصدوم  بر اثر واژگونی مینی‌بوس کارگران در فارس
رئیس پلیس راه شمال استان فارس از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در خرم‌بید فارس و مجروح شدن 13 نفر خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ احمد احمدی گفت: 13 کارگر معدن بر اثر حادثه واژگونی یک‌ دستگاه مینی‌بوس مصدوم شدند. احمدی گفت: بنا به نظر کارشناسان پلیس ‌راه، علت واژگونی این خودرو، بی‌توجهی راننده به جلو بوده است.
شهرستان خرم‌بید در شمال استان فارس، بیشترین تعداد معادن استان فارس را در خود جای داده است.


Page Generated in 0/0049 sec