printlogo


کد خبر: 180918تاریخ: 1396/6/13 00:00
کوتاه و گویا

دبیرعلمی کنگره هماتولوژی نوزادان با اشاره به اینکه سرطان‌های نوزادان اغلب از دوران جنینی همراه آنها بوده است، گفت: انواع تومورهای شکمی، کلیوی، کبدی و مغزی از جمله این سرطان‌های شایع در نوزادان به شمار می‌رود و به طور کلی تحقیقات نشان داده اختلال ژنتیکی عمده دلیل این مشکلات در نوزادان است. دکتر محمد فرانوش در آستانه برگزاری  کنگره هماتولوژی نوزادان اظهار داشت:
به‌طور کلی نوزادی از دوره بلافاصله پس از تولد تا ۲۸ روزگی اطلاق می‌شود. در کنگره هماتولوژی نوزادان مباحث مختلف علمی در حوزه هماتولوژی نوزادان همچون موضوعات کم‌خونی نوزادان، همولیز در نوزادان، تزریق خون، ترومبوسیتوپنی (کاهش پلاکت) در نوزادان، انکولوژی (سرطان‌های) نوزادان و سندروم نارسایی مغز استخوان مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
 دکتر زهرا‌ علیزاده‌ثانی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از برپایی اولین مجمع تصویربرداری قلب و عروق خبر داد و گفت: این مجمع با حضور متخصصان و اندیشمندان در زمینه‌های فیزیک، تکنیک، مهندسی و کلینیک تصویربرداری قلب و عروق کشور در شاخه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، پزشکی هسته‌ای و ملزومات کمک تصویربرداری قلب و عروق برگزار می‌شود.
 دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای منا (لاله‌های سفید) با حضور نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 آناهیتا محبت، مدیر تربیت بدنی بانوان شهرداری منطقه یک اظهار داشت: با هدف ارتقای سلامت، شادابی و نشاط در بین سنین مختلف و ترویج و توسعه ورزش شهروندی، مسابقات منطقه‌ای بانوان در رده‌های سنی و رشته‌های ورزشی مختلف از ابتدای شهریورماه در شمال تهران آغاز شده است.
 با انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری بین مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش منطقه 10، عملیات اجرایی رسیدگی عمرانی به 17مدرسه در دستور کار قرار گرفت و در دست اجراست.


Page Generated in 0/0058 sec