printlogo


کد خبر: 180920تاریخ: 1396/6/14 00:00
اخبار

برداشت ۱۱ هزار میلیارد تومانی از بودجه عمومی برای پرداخت یارانه
بر اساس اطلاعات واصله، ۱۱هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برای پرداخت یارانه‌های ۵ ماه نخست سال جاری برداشت شده است. چندی قبل گزارش نماینده سازمان هدفمندی، دیوان محاسبات و مدیرکل خزانه درباره میزان تحقق درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در 5 ماه نخست سال جدید در مجلس ارائه شد. سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گزارش خود به کمیسیون بودجه اظهار داشت از ابتدای سال جدید 5 ماه یارانه پرداخت کرده است. سید محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره جزئیات بیشتر این گزارش می‌گوید میزان منابعی که از شرکت‌های نفتی (یعنی شرکت پخش و پالایش، پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز که مهم‌ترین میزان منابع هدفمندی را تهیه می‌کنند) دریافت شده نسبت به عدد پرداختی تفاوت قابل ملاحظه‌ای داشته است. حسینی ادامه داد: سازمان هدفمندی در 5 ماه نخست سال رقمی حدود 11هزار میلیارد تومان از منابع دولت برداشت کرده، در حالی که در قانون بودجه پیش‌بینی شده این رقم در تمام سال پرداخت شود اما این رقم در عرض 5 ماه از بودجه دریافت شده، چرا که درآمد هدفمندی از محل قیمت حامل‌های انرژی در 5 ماه اول در اختیار آنها قرار نگرفته است. به گزارش تسنیم، براساس گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی بویژه دیوان محاسبات تخلفی در سازمان هدفمندی مشاهده نمی‌شود، مهم‌ترین بحثی که باید در عملکرد سازمان هدفمندی دیده شود منابع است که براساس قانون هدفمندی منابع از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بویژه بنزین، گازوئیل، نفت کوره، آب و برق تامین می‌شود.

 ۲۸۵ هزار نفر همچنان در صف هستند
شبکه بانکی با اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان هفته ششم به بیش از ۳۱۰ هزار نفر از متقاضیان، وام پرداخت کرد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، از این میزان، حدود 80 هزار فقره در استان‌های محروم و کم‌برخوردار پرداخت شده و بالغ بر 230 هزار فقره پرداخت نیز در سایر استان‌ها و مناطق کشور صورت گرفته است. قبل از اجرای طرح در اول مردادماه سال جاری تعداد افراد در صف (ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج) بالغ بر 500 هزار نفر بوده است که در پایان هفته ششم از اجرای طرح ضربتی تعداد  215 هزار نفر از  افراد در صف سامانه کاهش یافته است. گفتنی است، در طول 6 هفته از اجرای طرح، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان جدید در سامانه وام ازدواج بالغ بر 115 هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته و روال سابق، ثبت‌نام در سامانه با رشد بی‌سابقه 100 درصدی مواجه شده است. گفتنی است، در پایان مردادماه سال جاری 340 هزار نفر در صف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرار داشته‌اند که در پایان هفته ششم این تعداد به 285 هزار نفر در صف کاهش یافته است. در پایان، بانک مرکزی دوباره تاکید می‌کند مزدوجان محترم در صورت تعیین شعبه سریعا برای ارائه مدارک به شعبه تعیین‌شده مراجعه کنند.

سهام‌عدالت به سرنوشت بی‌سرانجام مسکن‌مهر دچار می‌شود!
عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت دوازدهم اعتقادی به سهام عدالت ندارد، گفت: به نظر می‌رسد سیاست دولت بر این  است که سهام‌عدالت را همچون مسکن‌مهر به سرانجام نرساند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا با بیان اینکه به اهداف سهام‌عدالت دست پیدا نکرده‌ایم، عنوان داشت: دولت در هیچ کشوری از بین نمی‌رود و فقط افراد جابه‌جا می‌شوند. وقتی دولتی روی کار می‌آید باید همه تعهدات دولت قبلی را بپذیرد و نمی‌تواند بگوید تعهدات دولت قبلی را انجام نمی‌دهم.  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره سهام‌عدالت تصریح کرد: متاسفانه در حوزه سهام‌عدالت این دولت به تعهدات دولت قبل عمل نکرده است. تا زمانی که دولت اعتقاد پیدا نکند که تعهدات سابق را باید انجام دهد، این مساله به نتیجه نمی‌رسد. وی تصریح داشت: به نظر می‌رسد سیاست دولت بر این  است که سهام‌عدالت را همچون مسکن‌مهر به سرانجام نرساند. با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است این موضوع را می‌توان مشاهده کرد و ارائه راهکار در چنین شرایطی بی‌فایده است. غلامرضا حیدری کردزنگنه نیز با اشاره به اینکه هر کدام از کاندیداهای سال 84 قول پرداخت سهام به مردم را داده بودند، گفت: دولت نهم در شهریور 84 مصوبه سهام‌عدالت را به هیات دولت داد. تا چند ماه، برای این مصوبه کار خاصی صورت نگرفت زیرا چندین سازمان و وزارتخانه متولی آن شدند.
 


Page Generated in 0/0200 sec