printlogo


کد خبر: 180927تاریخ: 1396/6/14 00:00
کاهش پلکانی سهمیه سوخت ناوگان دیزلی

گروه اجتماعی: بر اساس آخرین تصمیمات وزارت کشور، سهمیه سوخت آن دسته از ناوگان دیزلی که پروانه فعالیت اخذ نکرده‌اند، به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کند و همچنین الزام ارائه سفته از سوی مالکان و رانندگان نیز جهت تسهیل فرآیند صدور پروانه فعالیت ناوگان حذف شده است.
به گزارش «وطن امروز»، طبق آخرین تصمیمات وزارت کشور، الزام ارائه سفته از سوی مالکان و رانندگان جهت تسهیل فرآیند صدور پروانه فعالیت ناوگان، حذف شده است.  
بنابر این گزارش، مالکان ناوگان باری دیزلی که قصد انجام فعالیت درون‌شهری را دارند طبق ماده ۱۵ دستورالعمل مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری باید از طریق یکی از شهرداری‌‌های کشور یا دفاتر پستی برای ناوگان خود پروانه فعالیت دریافت کنند. گفتنی است این پروانه در کل کشور دارای اعتبار بوده و نیازی به دریافت پروانه مجدد از سایر شهرداری‌ها نیست. بنا به گفته شهرام آدم‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری آن دسته از ناوگان دیزلی برون‌شهری که خواستار فعالیت در بخش درون‌شهری نیز هستند، لازم است در سامانه www. utcms. ir ثبت‌نام کنند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی «سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور» تاکنون حدود 330 هزار ناوگان در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از 77 هزار از این ناوگان ثبت‌نام شده، پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند. بنابر اعلام معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری، سهمیه سوخت ناوگانی که در سایت وزارت کشور ثبت‌نام نکنند به صورت پلکانی کاهش یافته و در نهایت در شهریورماه به حداقل‌ترین میزان ممکن خواهد رسید. قرار بر این است که در مهرماه، سهمیه سوخت کامل فقط به آن دسته از ناوگانی که پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند، اختصاص یابد و به ناوگانی که در سایت وزارت کشور ثبت‌نام نکرده‌اند نیز سهمیه حداقلی خواهد رسید. در همین باره امیر جعفرپور، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌‌ها درباره کاهش سهمیه سوخت ناوگانی که پروانه فعالیت نگرفته‌اند، می‌گوید: مبنای تخصیص سوخت فقط ثبت‌نام در سامانه نیست و مالکان باید برای خودروی خود از طریق مراجعه حضوری به شهرداری مدنظر خود یا دفاتر پستی، پروانه فعالیت اخذ کنند. بنابراین مالکان ناوگان دیزلی که قصد فعالیت در حوزه درون‌شهری را دارند، برای اینکه سهمیه سوخت خود را به صورت کامل دریافت کنند باید از طریق مراجعه حضوری به شهرداری شهر مورد نظر یا دفاتر پستی سراسر کشور برای ناوگان خود پروانه فعالیت دریافت و از قطع سهمیه سوخت خود جلوگیری کنند. صدور پروانه فعالیت برای ناوگان باری و مسافری درون‌شهری علاوه بر مزایایی همچون تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش، موجب زمینه‌سازی برای ایجاد «نظام حمل‌ونقل بار درون‌شهری» می‌شود.  
 


Page Generated in 0/0047 sec