printlogo


کد خبر: 180928تاریخ: 1396/6/14 00:00
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:
زنگ خطر سالمندی به صدا درآمده است

گروه اجتماعی: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: به دلیل انفجار جمعیت در دهه ۶۰ جمعیت ایران به سوی سالمندی سوق پیدا کرد به نوعی که در سال‌های آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد.  به گزارش فارس، محسن سلمان‌نژاد درباره وضعیت سالمندی در کشور گفت: سالمندی در کشورهای توسعه‌یافته طی نیم قرن پدید آمد اما در ایران در 25 سال به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: با توجه به اقشار سنی در کشور، پیش‌بینی می‌شود ایران در 2 دهه آینده جزو کشورهای سالمند باشد، به طوری که این موضوع در صورت پیشرفت سالمندی می‌تواند کشور را به صورت کشوری سالخورده نشان دهد. رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور افزود: متاسفانه همیشه سالمندان در کشور را در زمره افرادی می‌دانند که از بیماری‌های روحی یا جسمی رنج می‌برند، در حالی که این نگاه به سالمندان هرگز صحیح و شایسته نبوده و نیست. وی با اشاره به سند ملی سالمندی گفت: امیدوارم پس از اجرای این سند، سالمندان به تعبیری شناخته شوند که فقط افراد بالای 60 سال را در برگرفته و از دسته انواع بیماران جدا شود. رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در استان‌های شمالی کشور درصد رشد سالمندی به میانگین جهانی رسیده و این زنگ خطری برای کشور است.
سلمان‌نژاد افزود: اکنون کشور به سمت رشد جمعیت سالمندی پیش می‌رود و باید به بحث ارتقای خدمات سالمندی نیز توجه ویژه‌ شود. وی با بیان اینکه افزایش رشد جمعیت سالمندی می‌تواند بار اقتصادی برای کشورها و دولت‌ها داشته باشد، اعلام کرد: دولت‌ها باید نظام بودجه‌ای کشور را طوری تنظیم کنند که سهم مناسبی از آن برای ارائه خدمات به سالمندان تخصیص یابد. رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: اگر از رشد جمعیت سالمندی پیشگیری نشود، دولت‌ها بار اقتصادی فراوانی متحمل خواهند شد، چرا که رشد جمعیت سالمندی یکی از چالش‌های مهم قرن است و باید از دانش کشورهای دنیا برای پیشگیری از رشد جمعیت سالمندی بهره کافی برد.


Page Generated in 0/0057 sec