printlogo


کد خبر: 180938تاریخ: 1396/6/14 00:00
تقابل ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی
آخرین خاکریز

تیم‌ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی از سوریه «امیدوار به صعود»، پذیرایی می‌کند. در آخرین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در آسیا سه‌شنبه ایران و سوریه مقابل هم قرار می‌گیرند. سوریه برای نخستین بار شانس بسیار بالایی برای صعود به جام‌جهانی دارد و برای تحقق این مهم به آب و آتش خواهد زد. با تساوی ایران برابر کره‌جنوبی، کره‌ با ۱۴ امتیاز در رده دوم گروه قرار گرفت. ازبکستان هم که امیدوار بود با پیروزی برابر چین به رده دوم صعود کند، از این تیم شکست خورد تا با پیروزی دور از انتظار سوریه برابر قطر، سوریه و ازبکستان جای خود را عوض کنند و سوریه با ۱۲ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک در رده سوم جا بگیرد. از طرفی تیم‌ملی ایران با وجود ۱۰ نفره شدن توانست از پس کره‌جنوبی و ۶۶ هزار هوادار این تیم در سئول برآید و به روند گل نخوردن و نباختن در انتخابی جام‌جهانی ادامه دهد. تیم کی‌روش برای تکمیل رکورد بی‌نظیر خود یک بازی دیگر پیش‌رو دارد و این‌بار انگیزه دیگری جز ادامه رکوردشکنی خواهد داشت. او ابتدا بازیکنانش را برای جبران تساوی بازی رفت در مالزی به میدان می‌فرستد تا یک بار دیگر قدرت خود را به رخ تیمی بکشد که زمان زیادی از بازی رفت، به‌خاطر وقت‌کشی آنها از دست رفت. کی‌روش همچنین باید تیمش را از هرگونه اتهامی هم حفظ کند. تیم‌هایی مانند کره‌جنوبی و ازبکستان نگران هستند ایران به‌خاطر روابط خوبش با سوریه، در این بازی با دقت کامل به میدان نرود و در نتیجه نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که سوریه برای نخستین‌بار راهی جام‌جهانی شود. ملی‌پوشان ایران تلاش زیادی می‌کنند از حیثیت تیمی خود دفاع کنند و اجازه هیچ‌گونه اتهام‌زنی را به کسی ندهند. تیم‌ملی در این بازی، سعید عزت‌اللهی را به دلیل اخراج مقابل کره‌جنوبی در اختیار ندارد اما سردار آزمون که مقابل کره‌جنوبی محروم بود، به این بازی می‌رسد. کشور جنگ‌زده سوریه با وجود مشکلات فراوان مانند میزبانی در کشور ثالث، تاکنون نتایج خیره‌کننده‌ای کسب کرده و حالا بیشتر از هر زمانی به جام‌جهانی نزدیک است. آنها تنها در صورتی می‌توانند به صورت مستقیم به جام‌جهانی صعود کنند که ایران را ببرند؛ ایرانی که از هیچ تیمی در انتخابی جام‌جهانی گل نخورده است. بازیکنان سوریه برای خوشحالی مردم کشورشان هم که شده، از جان برای موفقیت تیم‌شان مایه می‌گذارند؛ همان کاری که تیم‌ملی ایران 4 سال قبل مقابل کره‌جنوبی انجام داد و غیرممکن را به ممکن تبدیل کرد. ایمن حکیم، سرمربی سوریه این بازی را بزرگ‌ترین بازی تاریخ فوتبال کشورش عنوان کرده و قصد دارد کار بزرگی را در آزادی رقم بزند. تیم‌ملی خردادماه به جام‌جهانی صعود کرد اما جشن صعود را با 3 ماه تاخیر برگزار می‌کند و به هیچ وجه دوست ندارد پیش از برگزاری رسمی جشن صعود به جام‌جهانی، رکوردهایش را از دست بدهد و از طرفی مقابل چشمان ده‌ها هزار هوادار شکست بخورد. از این رو این بازی آخرین خاکریز ایران برای حفظ رکورد تاریخی‌اش به حساب می‌آید. همانقدر که بازی کره‌جنوبی و ازبکستان برای هر دو تیم مهم است، این دیدار هم لحظه به لحظه رصد خواهد شد تا تکلیف دومین تیم صعودکننده به جام‌جهانی از این گروه هم روشن شود.
پیام کاپیتان تیم‌ملی سوریه برای مردم کشورش
کاپیتان تیم‌ملی فوتبال سوریه در پیامی قبل از بازی با ایران به مردم کشورش ابراز محبت کرد و به آنها اطمینان داد بعد از بازی با ایران خوشحال خواهند بود. به نقل از سایت عربی کوره، تیم‌ملی فوتبال سوریه در آخرین بازی خود در انتخابی جام‌جهانی باید به مصاف ایران برود. سوری‌ها امیدوارند با پیروزی برابر ایران در آزادی و توقف احتمالی کره‌جنوبی مقابل ازبکستان، مستقیما به جام‌جهانی صعود کنند. احمد الصالح، کاپیتان تیم‌ملی فوتبال سوریه قبل از این دیدار با منتشر کردن پیامی برای مردم کشورش نوشت: ما از شماییم و برای شما از جان مایه می‌گذاریم. بخوبی می‌دانیم وظیفه سنگینی را برعهده ما گذاشته‌اید. در تهران هستیم تا ثابت کنیم مردم سوریه شایسته خوشحالی هستند. سوریه قوی است. او ادامه داد: برای ما دعا کنید و اطمینان داشته باشید از جان مایه خواهیم گذاشت و ذره‌ای کم نخواهیم گذاشت. طوری برابر ایران بازی می‌کنیم که انگار آخرین بازی عمر ما است. حمایت شما به ما انرژی می‌دهد. محبت شما تاج سر ما است.
اطمینان از پیروزی برابر ایران
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال سوریه به پیروزی تیمش برابر ایران در آزادی ایمان دارد. تیم‌‌ملی فوتبال سوریه امید زیادی به صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای نخستین بار در تاریخ خود دارد، آن هم در شرایطی که جنگ و ناامنی مدت‌هاست این کشور را در بر گرفته است. سوری‌ها برای صعود به روسیه باید ایران را در آزادی شکست دهند و از طرف دیگر کره‌جنوبی برنده بازی با ازبکستان نباشد. فادی دباس، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال سوریه از انگیزه بازیکنان برای پیروزی برابر ایران سخن به میان آورد و گفت‌: تمرکز، انگیزه، جدیت و تلاش، ابزارهای ما برای پیروزی برابر ایران است. اعتماد به نفس بالایی به خود داریم. ایمن الحکیم، سرمربی تیم بسیار خوب کار کرده است و به او ایمان داریم. او ادامه‌ داد: بی‌صبرانه در انتظار این دیدار حساس هستیم بویژه‌ که قرار است برابر تیمی به میدان برویم که تا الان گل نخورده است و برابر هواداران خود بازی می‌کند. ژنرال موفق جمعه، رئیس ورزش سوریه هم که به تهران سفر کرده است، گفت‌: موفقیت تیم فوتبال ما حاصل تلاش ارتش سوریه و خون شهیدان است. به تهران آمده‌ایم تا به حمایت از تیم‌ملی خود بپردازیم. همه سوری‌ها به تیم‌ملی خود افتخار می‌کنند. می‌خواهیم  برابر ایران به پیروزی برسیم و انگیزه بالایی داریم.
 


Page Generated in 0/0051 sec