printlogo


کد خبر: 180942تاریخ: 1396/6/14 00:00
اتفاقات دفتر بارسلونا در آخرین لحظات نقل‌وانتقالات
محرمانه یک روزنامه هواداری

یکی از افراد باشگاه بارسلونا از جو دفتر باشگاه در «ددلاین دی» (آخرین لحظات نقل‌وانتقالات) گفته و مدعی شده همه چیز به هم ریخته و اوضاع شدیدا آشفته بود. طبق گفته او، مدیران بارسلونا از صبح جمعه با حالتی عصبی وارد باشگاه شدند و تقریبا می‌‎دانستند قرار است بازار نقل‌وانتقالات تابستانی در حالی بسته شود که آنها در خرید کوتینیو ناکام خواهند بود و خرید دیگری نخواهند داشت. بدتر اینکه هیچ نشانه‌ای از امید در آنها دیده نمی‌‎شد و همه به نوعی برای پذیرش شکست آماده بودند. روزنامه هواداری بارسلونا، اسپورت، گزارشی در این‌باره تهیه کرده و به صحبت‌های کارمند باشگاه پرداخته است. این روزنامه نوشته در تمرینات آن روز بازیکنان همه عصبی بودند و جو متشنج در تمرینات هم دیده می‎شد، البته آنهایی که در اردوهای تیم‎های ملی‎شان نبودند. ساعت 6 بعدازظهر بارسا تصمیم می‎گیرد مستقیما با جان هنری، کسی که بیشترین سهام باشگاه لیورپول متعلق به اوست، تماس بگیرد. او در آمریکا بوده و به همین دلیل تلاش آنها در نگاه اول کاری از پیش نبرده است. ساعت 8 بعدازظهر باشگاه پیامی از مدیر برنامه‌های آنخل دی‎ماریا دریافت می‎کند که پاری‌سن ژرمن آماده است تا درباره انتقال بازیکن آرژانتینی به نوکمپ با سران باشگاه مذاکره کند. بارسا حتی از این پیشنهاد هم استقبال می‌کند.
ساعت 9 شب هر دو بازیکن که مدنظر آنها بودند برای‌شان در دسترس بودند و بارسا شانس خریدشان را داشت اما موضوع به این راحتی نبود، شب آشفته بارسا از این ساعت آشفته‌تر هم شد. یکی از گزینه‌های روی میز مذاکره این بود که لیورپول قبول کرده بود روی کوتینیو قیمت بگذارد اما هنوز بارسا نمی‌دانست این مقدار چقدر است. موضوع دیگر اینکه می‎دانستند پی‌اس‌جی قبول کرده بود مبلغ درخواستی برای دی‌ماریا را کاهش دهد و آن را از 100 میلیون یورو به 80 میلیون یورو رسانده بود. بارسا با خواسته هر دو باشگاه فاصله داشت اما برای نخستین‌بار در کل پنجره نقل‌وانتقالات از زمان باز شدن آن تا همان لحظه، نشانه‌هایی از امید ظاهر شده بود. برای نخستین‌بار درها به روی بارسا باز بود. پاری‌سن‌ژرمن ناگهان رقم درخواستی
80 میلیون یورو را هم به 60 میلیون یورو کاهش داد اما این رقم هنوز هم بیشتر از پیشنهاد بارسا بود. پیشنهاد رسمی بارسا برای این بازیکن 45 میلیون یورو بود و 2 باشگاه فاصله 15 میلیونی داشتند. در نتیجه مدیر برنامه‌های دی‌ماریا وظیفه مذاکره کردن با هر دو طرف را به عهده گرفت. دی‌ماریا هم از این موضوع با خبر شد و طبق گزارش اسپورت برای پیوستن به بارسلونا ابراز علاقه کرد. درست در همین لحظه بود که مسؤول اجرایی باشگاه با جوزپ ماریا بارتومئو تماس گرفت و اعلام کرد امکان خرید هر دو بازیکن برای‌شان فراهم است. لیورپول ساعت 10 شب بالاخره رقم درخواستی برای کوتینیو را اعلام کرد: 200 میلیون یورو. مشخص بود بارسا چنین رقمی را نمی‌پردازد و از نظر باشگاه کاتالانی این یک تاکتیک سیاسی از سوی باشگاه انگلیسی بود که به کوتینیو ثابت کند بارسلونا او را نمی‌خواهد و حاضر نشده رقم درخواستی برای او را پرداخت کند. در نتیجه مذاکرات بی‌نتیجه ماند و پرونده کوتینیو بسته شد. دقایقی بعد مذاکرات پاری‌سن‌ژرمن با بارسلونا آغاز شد و آنها اعلام کردند رقم درخواستی‎شان برای دی‎ماریا همان 60 میلیون یورو است و حاضر نیستند تخفیفی بدهند. در نتیجه بارسا این معامله را هم فراموش کرد و به غیر از این دو هم بازیکنی مدنظر نبود که برایش مذاکره شود. آن زمان بود که تصمیم گرفتند کنفرانسی مطبوعاتی برای روز یکشنبه برگزار کنند تا توضیح دهند اوضاع چطور بوده و چه شده که آنها بازیکنان مدنظرشان را جذب نکردند. کوتینیو، دی‎ماریا یا هر دو می‎توانستند به بارسا ملحق شوند اما در پایان هر دو در تیم‎های‌شان ماندند. تنها چیزی که برای بارسا ماند هم یک روز پرفشار و پر از استرس و سرشار از آشفتگی بود که با حالت عصبی مدیران این تیم آغاز و با فشار روی آنها به پایان رسید.
 


Page Generated in 0/0050 sec