printlogo


کد خبر: 180963تاریخ: 1396/6/14 00:00
حزب‌الله: تا پایان مأموریت در سوریه می‌مانیم
شمارش معکوس برای شکست محاصره دیرالزور

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در مسیر شهر دیرالزور در شرق که تحت اشغال داعش است، پیشروی مهمی را از سمت شمال رقم زدند و به محل استقرار نیروهای سوری تیپ 137رسیدند. این نیروها در حال پیشروی به سمت فرودگاه دیرالزور هستند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دوشنبه گزارش داد ارتش سوریه با پشتیبانی ارتش روسیه از چندین هفته پیش پیشروی به سمت استان دیرالزور را از چند جبهه آغاز کرده است. ارتش سوریه عملیات خود را در حومه غربی دیرالزور ادامه داده و بر چند نقطه و تپه تسلط یافته است. در این راستا ارتش سوریه، یکشنبه بر میدان نفتی الخراطه واقع در شمال غربی دیرالزور تسلط یافت و بر اساس نقشه میدانی عملیات ارتش سوریه فاصله نیروهای مستقر در شرق و غرب دیرالزور به 8 کیلومتر رسیده است. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرد با تسلط بر این میدان نفتی، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان در حال نزدیک شدن به مقر وابسته به دولت در دیرالزور هستند که تحت محاصره داعش است. این پیشروی و رسیدن نیروها به هم به منزله شکستن اولیه محاصره دیرالزور است و پیش‌بینی می‌شود در کمتر از 24 ساعت آینده شکستن محاصره دیرالزور به طور رسمی اعلام شود. یک فرمانده میدانی ارتش سوریه نیز به اسپوتنیک گفت نیروهای ارتش ششمین دکل مخابرات در نزدیکی شهرک شولا در مسیر اصلی سخنه- دیرالزور را پس گرفتند و دکل مخابراتی داعش را منهدم کردند. عصر یکشنبه ارتش سوریه به محل استقرار تیپ 137 رسید که در اطراف شهر تحت محاصره داعش است و درگیری در ورودی‌های شهر درگرفت و به این ترتیب محاصره این منطقه شکسته شد. ارتش سوریه فعال در بادیه با همکاری نیروهای همپیمان به پیشروی خود برای شکستن محاصره شهر که از بیش از 3سال است در محاصره داعش است، ادامه داد.  سانا گزارش داد: ارتش در پی نابودی شماری تروریست و فرو ریختن صفوف‌شان، پیشروی جدیدی را به سمت پایگاه نظامی محاصره شده و اطراف تیپ 137 از سمت غربی شهر دیرالزور محقق کرد. جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مقرهای داعش را به طور بی‌امان هدف بمباران قرار دادند و خطوط امداد داعش در حومه جنوب غربی دیرالزور را هدف گرفتند. یگان ارتش سوریه نیز از کنترل ارتش بر منطقه جبل البشری در غرب دیرالزور خبر داد که به منزله کاهش مسافت آنها تا شهر و رسیدن این فاصله به کمتر از 30 کیلومتر است. این در حالی است که منابع امنیتی، دیروز گفتند ارتش سوریه تنها 15 کیلومتر تا ورود به داخل شهر فاصله دارد تا آن را از داعش پس بگیرد.
شادی مردم دیرالزور از شکست حصر
در این راستا محمد ابراهیم سمره، استاندار دیرالزور اعلام کرد: ساکنان شهر  بی‌صبرانه منتظر شکسته‌شدن حصار تحمیل شده بر این شهر هستند و پیروزی‌های ارتش سوریه را دنبال می‌کنند.
 استاندار دیرالزور ادامه داد: شهر دیرالزور عصر یکشنبه شاهد جشن و پایکوبی اقشار مختلف مردم برای پیروزی قریب‌الوقوع پیشقراولان ارتش سوریه بود. استاندار دیرالزور تصریح کرد: انسجام بین همه اقشار مردم وجود دارد و همه در کنار ارتش ایستاده‌اند. یادآور می‌شود، اهالی شهر دیرالزور در شمال سوریه که از سال 2014  از سوی گروه تروریستی داعش در محاصره هستند، طی این مدت با مقاومت برابر این گروه تروریستی، هرگز تسلیم نشدند. پس از تسلط کامل داعش بر شهر الرقه و پس از آنکه این گروه تروریستی برخی مناطق مرزی عراق را برای انتقال سلاح و جابه‌جایی تروریست‌ها به شمال شرق سوریه به کار گرفت، داعش تلاش کرد به شهر دیرالزور دست یابد و موفق شد بر بخشی از شهر و مشخصا مناطق بوکمال و المیادین به اضافه برخی روستاها و شهرک‌های پیرامون آن مسلط شود. این در حالی بود که دیگر مناطق دیرالزور و فرودگاه استراتژیک نظامی‌اش تحت حاکمیت ارتش سوریه
باقی ماند.
پیشروی ارتش سوریه در مرز با اردن
نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در ادامه پیشروی‌های نظامی خود در حومه جنوب‌شرقی دمشق توانستند 2 پاسگاه مرزی در مرز مشترک این کشور با اردن را آزاد کنند. نیروهای سوری با بستن گذرگاه‌های غیرقانونی، راه ورود گروه‌های تروریستی به عمق خاک سوریه را مسدود کردند. طبق این گزارش، این نیروها توانستند 2 پاسگاه نظامی 169 و 107 در مرز اردن را به تصرف درآورند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده یا مجروح کنند.
شیخ قاسم: مقاومت ادامه خواهد داشت
 در این میان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد هماهنگی میان 2 دولت سوریه و لبنان و نیز روابط دو طرفه باید تقویت شود و این موضوع به نفع مصلحت هر دو کشور برادر است. شیخ قاسم در سخنرانی خود در شهرستان صور در جنوب لبنان گفت: ما خواستار بیشترین روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی با سوریه هستیم. وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تبادل امنیتی برای مقابله با تروریسم، افزود: تا زمانی که رژیم اشغالگر اسرائیلی و تروریسم تکفیری وجود داشته باشد، مقاومت نیز وجود خواهد داشت و ما تا تمام کردن ماموریت خود در کنار ارتش سوریه باقی خواهیم ماند.


Page Generated in 0/0051 sec