printlogo


کد خبر: 180965تاریخ: 1396/6/14 00:00
چهارگوشه

مرگ مؤسس هلال‌احمر یمن  بر اثر کمبود دارو
شرایط بحرانی بیمارستان‌های یمنی و کمبود دارو در این کشور بحران‌زده، جان موسس هلال‌احمر یمن را گرفت. کمیته صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر یکشنبه‌شب با ابراز تاسف از وفات عبدالله الخمیسی، این مساله را ناشی از کمبود دارو دانست. الخمیسی که به مدت 3 دهه ریاست هلال‌احمر یمن را برعهده داشت، در سال 1973 این سازمان را راه‌اندازی کرد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، تجاوز ائتلاف سعودی به یمن بیش از 8 هزار کشته برجای گذاشته است.

سقوط محبوبیت مکرون
 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که در حال بازنگری در استراتژی ارتباطی خود پس از انتقادهاست، هفته پیش اذعان کرد برخی رای‌دهندگان تاکنون از عملکرد دولت رضایت نداشتند. این رهبر میانه‌رو ۳۹ ساله که ماه مه روی کار آمد، برای دومین ماه پیاپی شاهد سقوط محبوبیتش بود. طبق نظرسنجی یوگاو که برای هافینگتون‌پست و سی‌نیوز انجام شد، محبوبیت او از ۳۶ درصد به ۴۳ درصد در اواخر ژوئن رسید.

انتصاب نخستین وزیر دفاع زن در هند
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند یکشنبه در پی اعلام تغییرات در کابینه دولتش و معرفی چند وزیر جدید اعلام کرد یک قانونگذار زن را به عنوان نخستین وزیر دفاع زن منصوب کرده است. انتصاب نیرمالا سیتارامان، به عنوان وزیر دفاع جدید هند فشارها را بر آرون جایتلی که همزمان مسؤولیت‌ وزارت دارایی و دفاع را برعهده داشت، کاهش خواهد داد. این سومین ترمیم کابینه انجام شده از سوی نارندرا مودی از زمان انتخاب به نخست‌وزیری در سال 2014 است.

همسر نتانیاهو زیر دستگاه دروغ‌سنج
همسـر نخست‌وزیــر  رژیـم صهیونیستی تحت بازجویی با دستگاه دروغ‌سنج قرار گرفت. روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» فاش کرد سارا نتانیاهو در تحقیقات پلیس درباره پرونده سوءاستفاده خود و شوهرش از اموال دولتی روز پنجشنبه گذشته به وسیله دستگاه دروغ‌سنج مورد بازجویی قرار گرفته است. به گزارش این روزنامه، او متهم است به طور عمدی و از محل بودجه دولتی به خرید و تغییر اثاثیه مقر ویژه نخست‌وزیری با هزینه گزاف و از اموال غیرقانونی اقدام کرده که خارج از هزینه‌های تخصیص داده شده، مانند غذا و لباس‌های نخست‌وزیر و سفرهای این خانواده به حساب می‌آید. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده سارا نتانیاهو در 10 روز آینده به اتهام فساد مالی محاکمه خواهد شد.

پایان قریب‌الوقوع کار داعش  در حومه حماه
ارتش سوریه در آستانه پایان دادن به وجود داعش در حومه حماه بعد از آزادسازی شهرک عقیربات است. به طوری‌که 1500 داعشی در این شهرک مستقر بودند. رسانه جنگ سوریه اعلام کرد درگیری‌ها منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست شد. در حالی که ارتش به پیگرد آنها ادامه می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0122 sec