printlogo


کد خبر: 180968تاریخ: 1396/6/14 00:00
اخبار

دستور آیت‌الله آملی به دادستان کل کشور برای پیگیری حوادث جاده‌ای
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم کاهش عوامل مربوط به خطاهای انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد به همراه وزرای مربوط به موضوع سوانح جاده‌ای ورود کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با ابراز تأسف از حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب، این حادثه دلخراش را به خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت و تأکید کرد: با وجود تلاش همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی برای کاهش تلفات جاده‌ای، میزان این تلفات زیاد است و باید موارد مربوط به خطای انسانی در وقوع این حوادث به طور جدی کاهش یابد، اگرچه طبیعی است میزان تصادفات را نمی‌توان به صفر رساند. بر همین اساس از آنجا که موضوع، مربوط به حقوق عامه است از دادستان کل کشور می‌خواهم با همراهی وزرای مربوط به این موضوع ورود کند تا علاوه بر رسیدگی‌های احتمالی قضایی، با چاره‌اندیشی و همفکری نقاط آسیب برای پیشگیری از حوادث مشابه و کاهش تلفات جاده‌ای شناسایی شود. آملی‌لاریجانی افزود: جهات انسانی این حوادث باید مورد توجه قرار گیرد. چرا باید عده‌ای دانش‌آموز در یک اردوی دانش‌آموزی که برنامه ضروری و واجبی هم نبوده است بر اثر بی‌تدبیری و سهل‌انگاری یا خواب‌آلودگی یک راننده از بین بروند. اگرچه رئیس‌جمهور محترم دستورات لازم را برای پیگیری این موضوع صادر کردند و ظاهراً وزیر محترم آموزش‌وپرورش نیز فعلاً دستور به لغو اردوها داده‌اند اما به هر حال پاک کردن صورت مساله چاره کار نیست بلکه باید بحث امنیت حمل‌ونقل در جاده‌های کشور به شکل جدی و آسیب‌شناسانه‌ای مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا از موارد مشابه جلوگیری شود. در کنار این موارد اگر کوتاهی‌هایی نیز محرز شد قطعاً دستگاه قضایی در چارچوب قانون با آن برخورد قضایی مناسب خواهد کرد.

منتظریم آثار عملی وعده‌های رئیس‌جمهور مشخص شود
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت دولت دوازدهم و وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمان انتخابات وعده‌هایی به مردم داده شد اما برای اینکه بتوانیم آثار عملی آن را ببینیم نیازمند زمان هستیم. آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به لزوم پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال آن را از معضلات اساسی کشور برشمرد و گفت: اکثر مراجعه‌کنندگان بحث‌شان اشتغال است و بیکاری حتی در بین تحصیلکردگان نیز وضعیت حادی دارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما منتظریم دولت و کابینه جدید با جدیت بیشتری کار خود را آغاز کند و به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و نیازهای مردم توجه داشته باشد و در مقام عمل این وعده‌ها را محقق کند.

مجلس ریشه مشکل تبرئه نجومی‌بگیران است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ریشه مشکل تبرئه نجومی بگیران به خود مجلس بازمی‌گردد؛ دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور بگویند چقدر از حقوق‌های نجومی پس گرفته شده است؟ حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه موضوع تبرئه مدیران نجومی‌بگیر از سوی دیوان محاسبات به صورت جسته و گریخته به گوش ما رسیده، اظهار داشت: ریشه این مشکل به خود مجلس و ضعف نظارت آن بازمی‌گردد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق یک ماده قانونی کسی که از این حکم استنکاف کند، به انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی از 3 ماه تا یک سال محکوم می‌شود. حاجی‌بابایی تصریح کرد: طبق این حکم، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مکلفند دریافتی‌های غیرمتعارف را پس بگیرند؛ این دو نهاد الان با ارائه اسناد، اعلام کنند دقیقا چه میزان از این مبالغ را پس گرفته‌ و چه زمانی آن را اعلام عمومی کرده‌اند؟ وی افزود: در ماده ۳۹ همچنین تاکید شده باید سامانه‌ای برای ثبت و شفافیت پرداخت‌ها ایجاد شود؛ الان که حدود 6 ماه از تصویب قانون برنامه ششم گذشته است، دولت اعلام کند این سامانه در کدام دستگاه‌ها ایجاد شده است؟


Page Generated in 0/0051 sec