printlogo


کد خبر: 180984تاریخ: 1396/6/15 00:00
اخبار

«خوشه‌های خشم» نقویان
 روایتی جدید از فتنه ۸۸
مهدی نقویان از ساخت مستند جدید خود با نام «خوشه‌های خشم» خبر داد. این مستند با موضوع فتنه سال ۱۳۸۸ بوده و با رویکرد جدیدی به این ماجرا می‌پردازد. به گزارش تسنیم، مهدی نقویان، کارگردان مستند «در برابر طوفان» درباره مستند «خوشه‌های خشم» گفت: این مستند 10 قسمتی، روایتی دیگر از حوادث سال 88 و اتفاقات انتخابات ریاست‌جمهوری دهم است. ماجرای مستند از بستر اجتماعی- سیاسی روایت شده و اغتشاشات سال 88 را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مستند، داستان را  از اتفاقات نیمه دوم سال 87 که به نوعی مربوط به انتخابات می‌شود شروع می‌کنیم. برای مثال استیضاح وزیر کشور و بحران ایجاد شده ناشی از آن در فاصله چند ماه مانده به انتخابات را به تصویر می‌کشیم. همچنین حضور یکی از اصحاب فتنه در وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات را که منجر به جنجال و حواشی زیادی می‌شود نمایش خواهیم داد. در «خوشه‌های خشم» قصد روایت تاریخ را داریم، بنابراین هیچ‌گونه تحلیل شخصی نخواهیم داشت. امیدوارم این کار نیز همانند مستند «در برابر طوفان» مورد استقبال قرار گیرد. نقویان به جنبه‌ای دیگر از این مستند اشاره کرد و گفت: در ساخت این مستند، برخلاف دیگر مستندهایی که تاکنون ساخته شده، مشغول جمع‌آوری آرشیو‌های تصاویر شخصی از جاهای مختلف و بویژه مردم هستیم تا مستند بتواند به کمک این تصاویر، پاسخ بسیاری از سوالات مردم را بدهد. همچنین بنا داشتیم در هر قسمت، یک یا دو مصاحبه از اشخاص محوری بگیریم اما نمی‌دانم این موضوع تا چه حد انجام‌شدنی باشد، بنابراین تاکنون روایت‌های آرشیوی را جمع‌آوری کرده‌ایم و در ادامه سراغ مصاحبه یا جست‌وجوهای گسترده‌تر نیز خواهیم رفت. در نهایت قصد داریم کار متفاوتی در این موضوع بسازیم. این مستند به تهیه‌کنندگی مرکز بسیج صداوسیما ساخته خواهد شد.

«فیلشاه» صاحب پروانه نمایش شد
پروانه نمایش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری صادر شد. به گزارش فارس، فیلم انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری، محصول جدید گروه «هنرپویا» است که با سرمایه‌گذاری گروه «هنر پویا» به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر ساخته شد. در توضیحات اولیه این انیمیشن آمده است: «در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌‌شود». گروه «هنر پویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی- هنری در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی- هنری هفت‌سنگ و سلوک افلاکیان با شعار «فرزندان‌تان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» پایه‌گذاری شده و در نخستین قدم نیز انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش ۵ میلیارد تومانی عنوان سومین فیلم پربیننده سال ۹۴ را از آن خود کند.

رونمایی از نوشت‌افزار 3 پویانمایی پرمخاطب تلویزیون
آیین رونمایی از نوشت‌افزارهای پویانمایی‌های «اتل متل یه جنگل»، «پیم و پم» و «بچه‌های ساختمان گل‌ها» با حضور جمعی از هنرمندان در ترنجستان بهشت برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد ذوعلم، نماینده سازمان هنری- رسانه‌ای اوج در این مراسم گفت: از چند ماه پیش طراحی ما از تمرکز خاص بر رسانه فاصله گرفت و به سمت اثرگذاری جدی‌تر بر کودک و نوجوان از طریق کل محصولاتی که با آنها در ارتباط است حرکت کردیم و با مشورت‌هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم در کنار محصولات هنری، زنجیره محصولات مورد نیاز کودکان از جمله لوازم‌التحریر را هم کامل کنیم و لوازم‌تحریری را با استفاده از کاراکتر‌های محبوب آ‌نها طراحی کردیم. محصول ایرانی باید موادش با سرمایه ایرانی تولید شود و با توجه به احتیاج مخاطب ایرانی طراحی شود و در این  انیمیشن‌ها به نمایش در آمده این موارد رعایت شده است. محمد بحرانی، صداپیشه شخصیت‌های کارتونی نیز در این مراسم گفت: من به همه کسانی که این لوازم را تولید و تهیه‌ می‌کنند، می‌گویم ساخت کاراکتر زحمت زیادی را برای هنرمندش دارد و از مردم می‌خواهم لوازم‌التحریر ایرانی بخرند.


Page Generated in 0/0054 sec