printlogo


کد خبر: 180986تاریخ: 1396/6/15 00:00
رویدادها

حمید نعمت‌الله: «فروشنده» کارگردانی شاخصی ندارد
حمید نعمت‌الله، کارگردان سینما طی گفت‌وگو با برنامه «35» فریدون جیرانی و به شکلی صریح نسبت به بسیاری از اتفاقات سینمایی و تلویزیونی کشورمان اظهارنظر کرد. به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، وی در این گفت‌وگو ضمن اشاره به اینکه برای اصغر فرهادی یک کار تلویزیونی نوشته است، گفت: الان که مدت‌ها گذشته و باعث خنده است، می‌گویم ایده «روزگار جوانی» متعلق به من بود. البته بعدا فهمیدیم به دلیل ضعف تهیه‌کننده کار به تیم دیگری سپرده شد.
کارگردان فیلم «رگ خواب» که جزو یکی از امیدهای کسب جایزه در تازه‌ترین جشن سینمایی ایران است، درباره رقبای خود در این رویداد گفت: «من اگر در جشن خانه سینما داور باشم به «لانتوری» جایزه نمی‌دهم. «فروشنده» فیلم خوبی است اما کارگردانی بارزی ندارد و من فکر کنم «ماجرای نیمروز» را در کارگردانی بیشتر ترجیح می‌دهم اما در نویسندگی به معصومه بیات، فیلمبرداری به فرشاد محمدی و در بازیگری به لیلا حاتمی حتما جایزه می‌دهم».

علی نصیریان: قصه فصل دوم «شهرزاد» مشکل دارد
علی نصیریان، بازیگر فصل اول سریال «شهرزاد» در ارتباط با فصل دوم این سریال که این روزها در حال پخش است، گفت: به نظرم این سریال در فصل دوم بد نیست و داستان کار خودش را انجام می‌دهد اما آن کنشگر اصلی که در فصل یک وجود داشت در این فصل غایب بوده و جای خالی آن احساس می‌شود. به گزارش میزان، این بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فصل دوم سریال «شهرزاد» گفت: فصل دوم این سریال را به صورت کامل دنبال می‌کنم. در هر صورت من در فصل اول این مجموعه بوده‌ام و دوست دارم بدانم ادامه داستان به کجا خواهد کشید. وی افزود: کنشگر اصلی قسمت اول که در داخل خانواده و بیرون جامعه تاثیرگذار بود و به نوعی همه را تفتیش کرده و دستور می‌داد در فصل دوم نیست. این شخصیت بر پا کننده بسیاری از آتش‌های داستان در فصل یک بود و حالا که حضور ندارد خلأ وجودی‌اش مشخص شده و از لحاظ کنشی تعادل داستان به هم خورده است. وی با اشاره به حضور بازیگران جدید در فصل دوم شهرزاد تصریح کرد: بازیگران دیگری به جای شخصیت اصلی فصل اول به کار اضافه شده‌اند اما هنوز جایگزینی برای اینچنین شخصیتی وجود ندارد. شخصیت عمه که در فصل 2 اضافه شده تلاش‌هایی را انجام می‌دهد اما نتوانسته آن قاطعیت و کنشگری برادرش را داشته باشد. شخصیت قباد نیز در فصل دوم گرفتاری‌ها و قصه‌هایی دارد و  به نظر من قصه کلی کمی مشکل دارد. نصیریان در پایان خاطرنشان کرد: برای بازی در نقش «بزرگ آقا» خیلی دلتنگ هستم و اینکه برای من کار و تجربه بسیار خوبی بود. تا جایی که می‌دانم مقدمات فصل سوم شروع شده اما هنوز هیچ تماسی با من گرفته نشده است.

برپایی کارگاه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس در خراسان
خراسان‌شمالی میزبان اردوی کارگاهی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس می‌شود. به گزارش مهر، استان خراسان شمالی میزبان نخستین دوره اردوی کارگاهی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس در سال ۹۶ می‌شود. در برنامه کاری و 3 روزه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس، ۲۴ عکاس از اصحاب رسانه و ۸ عکاس از استان خراسان‌شمالی به بررسی و ثبت تصویری ظرفیت‌ها، چالش‌ها و توانمندی‌های این استان می‌پردازند. هدف محوری این دوره 3 روزه، نشان دادن مسائل و مشکلات مردم منطقه، ظرفیت‌های طبیعی و محیطی استان، چالش‌های پیش‌روی مردم این منطقه و به تصویر کشیدن روابط اجتماعی و قومی در این استان است. در این سفر چهره‌های جوان در کنار استادان با سابقه عکاسی حضور دارند و تبادل تجربه در آثار مستند اجتماعی در دستور کار قرار دارد. این اردوی کارگاهی از ۱۴ تا ۱۸ شهریور در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec