printlogo


کد خبر: 180990تاریخ: 1396/6/15 00:00
2 مشکل بزرگ استقلال در دوران منصوریان
تدبیر خود کرده

گروه ورزشی: استقلال در دوران علیرضا منصوریان 2 مشکل بسیار بزرگ داشته که دلیل اصلی نتایج ناامیدکننده این تیم بوده است. استقلال با منصوریان روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. با وجود آنکه مدیران استقلال بازیکنان مورد نظر منصوریان را جذب کردند و تیم را آنگونه که این مربی جوان می‌خواست بستند اما نتایج بخوبی نشان می‌دهد سرمربی کنونی آبی‌پوشان نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند و تغییری را که به هواداران قول داده بود در تیم به وجود آورد. استقلال در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر طوری نتیجه گرفته که حتی بدبین‌ترین هوادار این تیم هم انتظار آن را نداشت. کسب 4 امتیاز از 5 بازی چیزی نیست که از مدعی عنوان قهرمانی انتظار می‌رود. اما مشکل بزرگ استقلال چیست؟ استقلال در دوران علیرضا منصوریان 2 مشکل بسیار جدی داشته است؛ مشکل نخست استفاده منصوریان از بازیکنان در پست‌های مختلف است تا جایی که او از یک بازیکن در چند پست بهره می‌برد و خود بازیکن هم از این همه تغییر پست خسته می‌شود و این اصلی‌ترین دلیل در بی‌تاکتیک بودن استقلال است. طبیعی است بازیکنی که در چند پست بازی کند نتواند انتظارات را برآورده کند. بهترین مثال در  این زمینه داریوش شجاعیان است که در استقلال بسیار سردرگم است و این به‌خاطر تغییرات زیادی است که منصوریان در پست او ایجاد می‌کند. برانکو در پرسپولیس تا حدودی چنین تاکتیکی دارد اما او فقط در دیدارهایی که مجبور باشد بازیکنان را در پست‌های غیرتخصصی‌شان به میدان می‌فرستد اما منصوریان چنین چیزی را رویه خود کرده و همین باعث شده تا تیمش بد نتیجه بگیرد. اما مشکل بزرگ دیگر استقلال آسیب‌دیدگی‌های زیاد بازیکنان این تیم است و این به‌خاطر مشکلات بدنسازی است تا جایی که حتی آمدن دستیار سابق کی‌روش هم نه‌تنها این مشکل را حل نکرده بلکه بدتر هم کرده است. تازه 5 بازی از آغاز لیگ گذشته اما چند بازیکن کلیدی استقلال مصدوم شده‌اند. شاید منصوریان بدشانس باشد اما دلیل اصلی آسیب‌دیدگی‌های زیاد بازیکنان تمرینات و آمادگی بد آنهاست. در پرسپولیس مارکو بخوبی چنین وظیفه‌ای را انجام می‌دهد اما در استقلال شرایط اصلا خوب نیست و اگر منصوریان یا مربی جدید استقلال بتواند این دو مشکل را حل کند آبی‌پوشان با این همه بازیکن باکیفیت بسیار بهتر از این نتیجه خواهند گرفت.
مصدومیت داریوش شجاعیان جدی نیست
مصدومیت هافبک تیم استقلال جدی نیست و شاید حتی او به بازی با گل‌گهر سیرجان هم برسد. داریوش شجاعیان هافبک تاثیرگذار تیم استقلال در تمرین دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شد. بعد از این، برخی مصدومیت شجاعیان را شدید توصیف کردند و حتی احتمال دادند که رباط صلیبی او دچار کشیدگی شده باشد اما بعد از معاینه زانوی او مشخص شد، مشکل خاصی وجود ندارد. شجاعیان ظهر دیروز برای معاینه زانوی خود به کلینیک باشگاه استقلال رفت و زیر نظر دکتر نوروزی قرار گرفت. بعد از معاینه نهایی مشخص شد او مشکل حادی ندارد و درد خفیفی که در زانو احساس می‌کند به خاطر التهاب رباط داخلی است. براساس نظر پزشکان، شجاعیان 2 تا 3 روز فیزیوتراپی می‌کند و بعد از آن مشکلی برای همراهی تیمش نخواهد داشت. با توجه به شرایط موجود حتی احتمال دارد شجاعیان بتواند استقلال را مقابل گل‌گهر سیرجان در جام حذفی نیز همراهی کند.
جوان‌ها دوباره به داد منصوریان می‌رسند؟
مصدوم‌های پرتعداد، اردوهای تیم‌ملی ایران و ازبکستان و البته کارآیی ضعیف بعضی بازیکنان صاحبنام استقلال در بازی‌های ابتدایی لیگ هفدهم باعث شده تا انتظار ترکیب متفاوتی از آبی‌ها در دیدار جام حذفی مقابل گل‌گهر سیرجان داشته باشیم. از جمله بازیکنانی که به احتمال زیاد در این بازی فیکس خواهند بود می‌توان به فرشید اسماعیلی، حتی مهدی قائدی، عظیم گوک، سیدحسین حسینی و شاید فرشید باقری اشاره کرد. این شانس حضور هم باعث شده بازیکنان جوان و کمتر استفاده شده استقلال باانگیزه‌ترین‌های تمرینات این روزها باشند. اسماعیلی که ستاره فصل گذشته بود نیمکت‌نشین جباروف، جباری و شجاعیان شد و حالا می‌خواهد خودش را دوباره نشان بدهد. قائدی بعد از چند بار نیمکت‌نشینی حالا آماده است خلاقیتش را از ابتدا وارد خط حمله استقلال کند؛ چیزی که منصوریان شدیدا محتاج آن است. عظیم گوک هم بعد از مصدومیت منتظری و حسینی احتمالا شانس قرار گرفتن در کنار پادوانی را خواهد داشت تا هفته اول لیگ برتر و بازی با نفت آبادان را جبران کند. حسینی هم که احتمالا طبق وعده منصوریان جانشین رحمتی خواهد شد. باقری هم شانس این را دارد تا در غیاب ابراهیمی و خستگی چشمی و نورافکن از اردوی تیم ملی به ترکیب اصلی برسد. شاید دوباره انگیزه جوانان استقلال به داد علی‌منصور برسد؛ مثل روزهای بحرانی فصل قبل.
 


Page Generated in 0/0232 sec