printlogo


کد خبر: 181010تاریخ: 1396/6/15 00:00
چهارگوشه

بزرگ‌ترین رزمایش 2 دهه اخیر اسرائیل از ترس حزب‌الله
رژیم صهیونیستی از دیروز اقدام به برگزاری بزرگ‌ترین مانور نظامی 2 دهه اخیر خود برای یافتن راهی برای مقابله با مقاومت لبنان کرد. به گزارش هاآرتص، نظامیان اسرائیلی  از روز سه‌شنبه رزمایشی را در مرزهای لبنان آغاز کردند که  طی 20 سال اخیر بی‌سابقه است و با حضور بخش اطلاعاتی ارتش این رژیم و همچنین نیروهای زمینی، نیروی هوایی و دریایی 10 روز به طول می‌انجامد.یکی از افسران صهیونیست به رسانه‌ها گفته است هدف از این مجموعه‌رزمایش‌ها، آزمایش توانایی دفاعی منطقه نظامی شمالی سرزمین‌های اشغالی و گردان‌های مربوط در شرایط اضطراری است. اما طبق افشاگری هاآرتص، در حقیقت زمان اجرای رزمایش بیش از هر چیز گزینه‌های کارزارهای نظامی احتمالی علیه حزب‌الله لبنان بررسی خواهد شد.

ترکیه: اروپا وحشی است
بعد از آنکه صدراعظم آلمان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپایی را خواستار شد، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: اروپا به ارزش‌های  قبل از جنگ دوم جهانی مثل وحشی‌گری، فاشیسم، خشونت و تعصب بازگشته است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یکشنبه‌شب در مناظره تلویزیونی در آستانه انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر اعلام کرد با توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپایی موافق است.

ممانعت رژیم آل‌خلیفه از خروج فعال بحرینی
فاطمه الحلواجی، فعال حقوق بشر بحرینی در صفحه توئیتر خود نوشت مقامات فرودگاه بین‌المللی بحرین بدون ارائه هیچ دلیلی از خروج وی از کشور جلوگیری کرده‌اند ولی به او گفته‌اند که این تصمیم 30آگوست گذشته صادر شده است. مقامات آل‌خلیفه در روزهای گذشته رضی الموسوی، دبیرکل سابق جمعیت «وعد» را نیز از خروج از کشور منع کردند.

انتقاد سازمان ملل از عربستان‌سعودی
مدیر اجرایی برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد گزارش داد: عربستان باید به تنهایی هزینه درمان بیماری‌ها و گرسنگی و قحطی که یمن را فرا گرفته، متقبل شود، چرا که حدود 2 سال و نیم است که هدایت جنگ همه‌جانبه‌ای علیه یمن را برعهده گرفته است. دیوید بیسلی با متهم کردن عربستان به جلوگیری از ارائه کمک‌های بشردوستانه به جنگ‌زدگان یمنی، پایان حمله نظامی از سوی این کشور را خواستار شد.

برغوثی تا 2019 ممنوع‌الملاقات شد
بنابر اعلام وکیل مدافع و همسر مروان برغوثی، از رهبران زندانی جنبش فتح، خانواده برغوثی تا سال 2019 از دیدار با وی منع شده‌اند. سخنگوی اداره زندان‌های اسرائیل تاکید کرد، برغوثی به دلایل امنیتی به‌خاطر اعتصاب غذا ممنوع‌الملاقات شده است. برغوثی رهبری اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی را که در سال جاری ۴۱ روز ادامه داشت بر عهده داشت. دادگاه اسرائیل در سال ۲۰۰۲ وی را با اتهام برنامه‌ریزی برای 2 عملیات تیراندازی و انفجاری که منجر به کشته شدن ۵ تن شد، به ۵ بار حبس ابد محکوم کرد.

خوک‌ها به جان انگلیسی‌ها افتاده‌اند
در انگلیس ضرب‌المثلی وجود دارد با این عنوان که «خوک‌ها پرواز نمی‌کنند» اما در سال‌های اخیر خوک‌های بریتانیا کاری به مراتب خطرناک‌تر انجام می‌دهند؛ آنها آدم می‌کشند، البته به قیمت کشته شدن خودشان. وزارت بهداشت و بهداری انگلیس از ابتلای تقریبا 200 هزار تن از ساکنان مجمع‌الجزایر بریتانیا به هپاتیت «اچ‌آی‌وی» به‌خاطر مصرف محصولات درست شده از گوشت خوک از کشورهای اتحادیه اروپایی خبر داد. براساس این گزارش، تعداد به ثبت رسیده مبتلایان به هپاتیت ‌«ای» از 368 نفر در سال 2010 به 1266 نفر در سال 2016 افزایش یافته است.  ویروس اروپایی هپاتیت «‌ای» در گوشت خوک‌های تولید شده در هلند، دانمارک و آلمان با نوع ویروس در خوک‌های پرورش‌یافته در بریتانیا فرق دارد. از این رو متخصصان آن را «ویروس بریگزیت» می‌نامند.
 


Page Generated in 0/0058 sec