printlogo


کد خبر: 181011تاریخ: 1396/6/15 00:00
اخبار

افتتاح سالن 6 هزار مترمربعی موقت حجاج فرودگاه امام
سالن موقت و چندمنظوره حجاج با نخستین پرواز برگشت حجاج به فرودگاه حضرت امام افتتاح شد. مهدی علی‌عسگری، معاون امور هوانوردی شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به بهره‌برداری از سالن موقت و چندمنظوره حجاج با نخستین پرواز برگشت زائران خانه خدا گفت: این سالن 6 هزار مترمربعی ظرفیت حدود 1500 نفر از مستقبلان را دارد. وی ادامه داد: این سالن آماده ارائه خدمات به زائران 3 تا 4 پرواز در 24 ساعت است. این مقام مسؤول درباره انجام پروازهای حج اظهار داشت: پنجم مردادماه نخستین پرواز رفت به سرزمین وحی انجام شد و از فرودگاه امام خمینی(ره) چیزی حدود 25 هزار نفر با 100 پرواز راهی عربستان شدند. همچنین سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال ایرانشهر ۹۰ میلیون نفر ظرفیت خواهد داشت. کورش فتاحی در نشست خبری بهره‌برداری از سالن حجاج فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ترمینال یک فرودگاه امام با ظرفیت 5/3 میلیون به 5/8 میلیون نفر خدمات‌رسانی می‌کند، از رعایت حقوق مسافران به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری یاد و تصریح کرد: تغییرات نقشه ترمینال سلام انجام شده و مشکلات مالی این پروژه برطرف شده است. باید تا 3-2 سال آینده منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) فعال شود.  معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و ویزایی ازجمله مزیت‌های این منطقه آزاد است. از سوی دیگر می‌توانیم این منطقه را به منطقه ویژه اقتصادی سودده تبدیل کنیم. وی تصریح کرد: یکی از کاربری‌های سالن 6 هزار مترمربعی حجاج استقبال از مسافران سرزمین وحی است که از سه‌شنبه وارد فاز اجرایی شد.


دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی:
 دولت فکری برای پوشاک ایرانی کند
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه صنعت پوشاک کشور در یک رقابت نابرابر با محصولات خارجی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگ جولانگاه کالاهای خارجی است و تولیدکننده در توزیع محصولات خود با مشکلات متعددی مواجه است. سعید جلالی‌قدیری در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با طرح ویژه دولت برای اشتغالزایی در صنعت پوشاک، اظهار داشت: کمترین سود بانکی در تسهیلات پرداختی 18 درصد است. در این شرایط به‌طور حتم تولیدکننده امکان توسعه محصول و حتی رقابت با کالاهای خارجی را ندارد. دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه صنعت پوشاک کشور در یک رقابت نابرابر با محصولات خارجی قرار گرفته است، تصریح کرد: قرار بود مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده گرفته شود اما به‌دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها پرداخت این هزینه به گردن تولیدکننده افتاده است. وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به طرح دولت در پرداخت تسهیلات ارزان با نرخ سود کمتر از 10 درصد به 4 استان کشور برای ایجاد اشتغال در صنعت پوشاک، گفت: امروز تولیدکننده با کمبود تقاضا در بازار روبه‌رو است که در این شرایط اگر کالایی را هم تولید کند امکان فروش آن را در بازار ندارد به همین دلیل دولت باید در کنار این طرح فکری به حال رونق بازار کالاهای پوشاک ایرانی کند. به ‌اعتقاد قدیری، بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا، میزان قاچاق پوشاک در کشور 5/2 میلیارد دلار است اما برآورد فعالان نساجی، قاچاق بیش از 4 میلیارد دلار پوشاک را به کشور نشان می‌دهد.


تجمع کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس مقابل وزارت نفت
حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان معترض پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند تا شاید صدای دادخواهی آنها به گوش مسؤولان این وزارتخانه برسد. به گزارش تسنیم، حدود 100 نفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که به دلیل اعتراض نسبت به جلوگیری حراست پالایشگاه از ورود این افراد به محل کارشان به‌رغم به اتمام نرسیدن زمان قراردادهای آنها و همچنین بی‌توجهی مسؤولان فعلی پالایشگاه به قبولی آنها در آزمون استخدامی سال 92 و گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های فنی، مصاحبه‌ها و مراحل آزمایشی، روز دوشنبه در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند، دیروز مقابل ساختمان اصلی وزارت نفت در تهران تجمع کردند تا شاید مسؤولان وزارت نفت صدای دادخواهی آنها را بشنوند.


Page Generated in 0/0048 sec