printlogo


کد خبر: 181034تاریخ: 1396/6/15 00:00
نبض جامعه

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مطرح کرد
اعتقاد بیش از 70 درصد زنان جامعه به حجاب
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: بیش از 70 درصد زنان ما به حجاب اعتقاد دارند، لذا از مرحله اعتقاد تا عمل فاصله وجود دارد. به گزارش فارس، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در آیین اختتامیه دومین جشنواره چادرهای آسمانی اظهار داشت:‌ همه ما به این واقعیت اذعان داریم که بقای هر جامعه به رعایت هنجارهای آن بستگی دارد. سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: منظور از هنجار، رعایت اصولی است برای زیست مسالمت‌آمیز در جامعه که ما به آنها نیاز داریم. سردار منتظرالمهدی با بیان این مطلب که حجاب موهبت الهی برای زنان و مردان است، بیان داشت: زنان و دختران جامعه ما بالفطره در این مدار هستند و باید فطرت‌شان را بیدار کنیم. این مقام ارشد نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که حدود 20 و اندی دستگاه مسؤول ترویج عفاف و حجاب هستند،‌ اعلام کرد: پلیس آخرین ایستگاه در بین 27 دستگاه است. وی گفت: ‌برای اشاعه فرهنگ حجاب تنها کار فرهنگی افاقه نمی‌کند و باید باورهای دینی در زنان و مردان را بیدار کنیم. معاون اجتماعی نیروی انتظامی به آمارهای موجود پرداخت و گفت: آمارها نشان می‌دهد به‌رغم کم‌کاری برخی دستگاه‌ها گرایش به حجاب افزایش یافته و بیش از 70 درصد زنان جامعه ما به حجاب اعتقاد دارند، لذا از مرحله اعتقاد تا عمل فاصله‌ وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
اعلام نتیجه DNA حجاج مفقودشده در فاجعه‌ منا
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آزمایش DNA خانواده‌های ۱۱ زائر مفقود شده فاجعه منا انجام شده و طبق اظهارات وزارت حج و صحه عربستان، نتیجه حدودا یک هفته‌ دیگر اعلام خواهد شد. به گزارش ایسنا، از جمع ۴۶۱ زائر ایرانی که 2 سال پیش در فاجعه منا جان خود را از دست دادند، ۱۱ پیکر هنوز هویت نامعلومی دارند. محل دفن این پیکرها دقیقا مشخص نیست. اکنون بعد از 2 سال، جمعی از خانواده‌های آن شهدا به حج رفته‌اند تا از این فرصت برای یافتن زائر جا مانده استفاده کنند. حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت درباره‌ پیگیری‌های صورت گرفته، اظهار کرد: قبلا این موضوع در مذاکره با وزیر حج عربستان مطرح شده بود، به همین دلیل عزیزانی که مشخصا مزار شهید آنها مشخص نیست در این موسم با ما همراه شدند. وی افزود: پیش از ایام تشریق با هماهنگی وزارت حج و صحه عربستان، آزمایش DNA انجام شد که مطابق گفته مقامات سعودی، پاسخ‌دهی فرآیندی حدودا ۱۵ روزه دارد که با توجه به اینکه یک هفته از آزمایش می‌گذرد، امیدواریم نتیجه زودتر مشخص شود.

۴۰ زائر بیمار بدحال  وارد کشور می‌شوند
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد: ۴۰ زائر بیمار بدحال و همراهان آنها، دیروز ۱۴ شهریور وارد کشور شدند. به گزارش «وطن امروز»، دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به پیگیری‌های هلال‌احمر برای بازگشت هر چه سریع‌تر زائران بدحال به کشور، گفت: بر این اساس و با تلاش‌های بسیار، با پرواز صبح دیروز این زائران و همراهان آنها وارد کشور شدند. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 5 زائر در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند، اظهار کرد: البته این آمار مواج بوده و هر لحظه در حال تغییر است لذا ممکن است تعداد زائران بستری کم یا زیاد شود. وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های عرفات و منا با خروج همه زائران ایرانی از این دو منطقه جمع‌آوری شده است، گفت: با توجه به حضور زائران مدینه دوم در مدینه منوره مراکز درمانی هلال‌احمر در مدینه با تقویت این مراکز به ۳۰ نیروی متخصص، در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند و این بیمارستان تا ۵ مهر
فعال است.
 


Page Generated in 0/0057 sec