printlogo


کد خبر: 181050تاریخ: 1396/6/15 00:00
اخبار

جزئیات جدید از نحوه شناسایی پیکر شهید  حججی از طریق DNA
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور جزئیات جدیدی از نحوه شناسایی پیکر شهید «محسن حججی» از طریق آزمایش DNA را تشریح کرد. دکتر محمود تولایی، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در گفت‌و‌گو با پویا، درباره مراحل تشخیص هویت پیکر مطهر شهید محسن حججی اظهار کرد: با بازپس‌گیری پیکر مطهر شهید حججی از دست تروریست‌های داعش، نمونه DNA و پروفایل ژنتیکی خانواده این شهید در مرکز ما تهیه شد و نمونه ژنتیکی پیکر مطهر شهید حججی در لبنان تهیه و برای ما  ارسال شد. وی افزود: پس از تطابق این دو نمونه ژنتیکی، پروفایل ارسالی با پروفایل خانواده‌ها 100 درصد منطبق بود و هیچ ابهامی در تشخیص هویت پیکر مطهر شهید حججی وجود نداشت. دکتر تولایی با اشاره به اینکه فرصت کافی برای تشخیص هویت پیکر این شهید وجود  داشت، گفت: اگر روی نمونه‌های خون و بافت تازه کار شود نتیجه این آزمایش یک روزه قابل اعلام است و اگر بافت استخوان تازه وجود داشته باشد 2 الی 3 روزه قابل تشخیص است ولی اگر بافت قدیمی باشد، اعلام این نتایج زمانبر خواهد بود. رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور بیان کرد: با توجه به اینکه وقتی چند روزی از مرگ انسان می‌گذرد سلول‌ها از بین می‌رود و دچار تجزیه و تخریب می‌شود و آن چیزی که پابرجا می‌ماند نمونه‌های استخوانی است، بر همین اساس نمونه ژنتیکی استخوانی از پیکر شهید حججی انجام شده است.

رفراندوم در کردستان عراق بحران جدیدی ایجاد می‌کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: برگزاری رفراندوم در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم می‌زند. به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان با «اریک شوالیه» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه در تهران دیدار کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به حوادث تروریستی در جهان گفت: حوادث تروریستی در منطقه و اروپا نشان می‌دهد جامعه جهانی با پدیده جدیدی از ترور مواجه است که منشأ فکری این جریانات به تفکر نادرست وهابیت بازمی‌گردد. وی با بیان اینکه مواضع متوازن مکرون در موضوع سوریه و تمرکز بر راه‌حل سیاسی، حائز اهمیت است، اظهار داشت: موضع فرانسه مبنی بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و پرهیز از اقدامات تجزیه‌طلبانه مورد توجه ما است. بحث برگزاری رفراندوم در کردستان عراق، کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد و بحران جدیدی را در عراق رقم خواهد زد، بویژه اینکه ایجاد اختلاف در عراق فرصت بازی جدیدی برای تروریسم فراهم می‌کند.

تصمیم درباره حصر را شورایعالی امنیت ملی گرفته است
سخنگوی شورایعالی امنیت ملی گفت: تصمیم درباره حصر براساس اقتضائات امنیتی در سال ۸۹ از سوی این شورا اتخاذ شده و درباره تداوم یا تغییر آن نیز همین شورا تصمیم‌گیری می‌کند. کیوان خسروی در توضیحاتی درباره حصر 2 نفر از سران فتنه 88 گفت: تصمیم درباره حصر براساس اقتضائات امنیتی در سال 89 از سوی شورایعالی امنیت ملی اتخاذ شده و درباره تداوم یا تغییر آن نیز همین شورا تصمیم‌گیری خواهد کرد. وی با اشاره به اظهارنظرهایی که طی روزهای اخیر از سوی مراجع مختلف پیرامون مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورایعالی امنیت ملی عنوان شده است، اظهار داشت: در این جلسه موضوع حصر در دستور جلسه شورا نبوده و در قالب اطلاع‌رسانی پیرامون گشایش‌های ایجاد شده در وضعیت محصوران مواردی مطرح شده و هیچ‌گونه تصمیم جدیدی درباره اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است. سخنگوی شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: تبیین و اطلاع‌رسانی پیرامون تاریخچه، دلایل، شرایط موجود و روند مدیریت این پرونده، نیازمند زمان و شرایط مناسب بوده و اظهارنظرهایی که در چارچوب مصاحبه‌های عمومی از سوی مراجع مختلف انجام می‌شود ضمن آنکه مداخله در وظایف دبیرخانه شورایعالی است، نمی‌تواند ابعاد موضوع را به صورت کامل و جامع تبیین کند و بعضا نیز باعث سوءتفاهم می‌شود. خسروی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی اعلام مصوبات و تصمیمات شورا در مقاطعی که نیاز به اطلاع‌رسانی درباره این پرونده وجود داشته باشد، به صورت مقتضی اقدام خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec