printlogo


کد خبر: 181077تاریخ: 1396/6/16 00:00
اخبار

مسؤول اکران جشنواره عمار در غرب خبر داد
 اکران آثار سینمای انقلاب در روستاهایی که رسانه ملی ندارند
مسؤول اکران جشنواره عمار در راهیان نور غرب گفت: برخلاف تبلیغاتی که درباره امنیتی بودن کردستان می‌کنند، فضای خوبی برای فعالیت فرهنگی در این منطقه وجود دارد. به‌گزارش «عمارفیلم»، صادق افشاری، مسؤول اکران فیلم‌های جشنواره عمار در راهیان نور غرب و شمال‌غرب با اشاره به گفته رهبری مبنی بر اینکه «راهیان نور در واقع فناوری استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع‌مقدس است» گفت: برای استفاده از ظرفیت حضور زائران و خدمات‌رسانی به مردم بومی، بخشی از فیلم‌های عمار را در قالب سینماسنگر و سینماسیار در شهرها و روستاهای کردستان و کرمانشاه اکران کردیم. سینماسنگر در یادمان باشگاه افسران شهر سنندج قرار دارد و تا پایان راهیان نور شمال‌غرب به اکران فیلم‌ها ادامه می‌دهد. در طرخ سینماسیار هم از ۲۵ مرداد تا ۸ شهریورماه، آثار جشنواره عمار را در نقاط مختلف این مناطق به نمایش درآوردیم. مساله وحدت از جمله نکاتی بود که در کنار ارتباط با علمای اهل سنت منطقه، در اکران‌ها، مدنظر داشتیم به همین خاطر، نسبت به پخش آثار مربوط به منطقه تمرکز داشتیم. مستند «هابیل خون و خرما»، «کاک جلال»، «اهل سنت ایران» و نماهنگ «پیشمرگان کرد» از جمله فیلم‌هایی بود که با نگاه وحدت، در سینماسنگر سنندج پخش کردیم که با استقبال و نگاه مثبت مردم بومی و ماموستاهای منطقه مواجه شد. افشاری در بخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: متاسفانه رسانه ملی، جایگاه مطلوبی در این مناطق ندارد که این موضوع باید ریشه‌یابی شود، در حال حاضر، غالبا شبکه‌های ماهواره‌ای تسلط دارند. با توجه به همین موضوع با شناسایی و هماهنگی قبلی در طرح سینماسیار، حضور و اکران فیلم در نقاط دورافتاده از اولویت‌های ما بود. برخلاف تبلیغاتی که درباره امنیتی بودن این مناطق می‌شود، فضای بسیار خوبی برای کار فرهنگی در شهرها و روستاهای این بخش وجود دارد که می‌تواند موجب تغییر برخی دیدگاه‌های نادرست شود.

جواد عزتی و امیر جدیدی وارد «تنگه ابوغریب» شدند
عوامل فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» به کارگردانی بهرام توکلی مشخص شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی روزهای آخر پیش‌تولید را می‌گذراند و کار انتخاب عوامل فیلم تقریبا به پایان رسیده است. بر این اساس جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی جلوی دوربین «تنگه ابوغریب» می‌روند. مجید خضوعی‌ابیانه نیز مدیریت فیلمبرداری کار را بر عهده خواهد داشت. فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» روایتی است از مقاومت گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی؛ روایت رشادت و مظلومیت بچه‌های گردان عمار در روزهای آخر دفاع‌مقدس در منطقه حساس تنگه ابوغریب. این فیلم محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

فیلم‌های جدید را در کدام سینماها ببینیم
2 فیلم «نگار» و «ماجان» با موضوعات اجتماعی از این هفته در سینماها اکران شد. به گزارش فارس، فیلم‌های سینمایی «نگار» و «ماجان» با تصمیم شورای صنفی نمایش اکران خود را آغاز کردند. این فیلم‌ها با موضوعات اجتماعی به نمایش در آمدند و صاحبان آثار امیدوارند بتوانند در گیشه موفق عمل کنند. فیلم سینمایی «نگار» ساخته رامبد جوان در نخستین روز اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد و همزمان با نخستین روز اکران برای فیلم اکران مردمی با حضور رامبد جوان و نگار جواهریان در نظر گرفته شد که پیش‌فروش بلیت این سانس‌ها به سرعت به پایان رسید. این فیلم در سینماهای آزادی، کورش، مگامال، ملت، چارسو، زندگی، اریکه‌ایرانیان، جوان، ماندانا، ایران، ارگ، سروش، موزه سینما، شکوفه، تماشا، پیروزی، پردیس کیان، سمرقند، سپیده، ناهید و هویزه مشهد به نمایش در آمده است. فیلم سینمایی «ماجان» نخستین ساخته رحمان سیفی‌آزاد با موضوع اجتماعی است. در این فیلم مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بابک انصاری و بهنوش بختیاری به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم در سینماهای  آزادی، کورش، مگامال، ملت، چارسو، زندگی، اریکه ایرانیان، فرهنگ، تماشا، ‌استقلال، شاهد، پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان و پردیس سینمایی هویزه مشهد به نمایش درآمده است.
 


Page Generated in 0/0236 sec