printlogo


کد خبر: 181098تاریخ: 1396/6/16 00:00
اخطار علی‌اکبر ولایتی به لیبرال‌های نفوذی در محیط علمی
دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب‌ها نیست

رئیس هیات موسس و هیات ‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه جای ضدانقلاب نیست. علی‌اکبر ولایتی به اقدامات برخی اساتید دانشگاه در تخریب بنیان‌های انقلاب اسلامی و خفقان ایجادشده توسط این افراد در تحمیل عقاید ضدانقلابی خود اشاره کرد و گفت: این افراد آزاد هستند بر عقاید ضدانقلابی خود بمانند اما اگر به دنبال حضور در دانشگاه آزاد هستند باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی رفتار کنند.
به گزارش «وطن‌امروز»، ولایتی همچنین درباره وجود حقوق‌های نجومی در دانشگاه آزاد گفت دستور داده است حقوق‌ها در دانشگاه آزاد مطابق مصوبات جدید هیات دولت باشد تا ویژه‌خواری در این مجموعه بسیار بزرگ به اتمام برسد. اظهارنظر ولایتی ناظر بر یک نگرانی قدیمی درباره محیط دانشگاه و مدیریت غیراستاندارد این مجموعه آموزشی طی 3 دهه گذشته است. طی سال‌های گذشته نگاه غالب مردم نسبت به دانشگاه، وجود یک بنگاه درآمدزا با محوریت پولسازی بوده است. نبود ضوابط مشخص درباره میزان شهریه‌ها و همچنین نحوه هزینه این درآمدهای نجومی در زمان هیمنه مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بر این موسسه آموزشی، باعث ایجاد انتقادهای بسیاری طی سال‌های گذشته در کشور شد. از همین رو علی‌اکبر ولایتی بلافاصله پس از انتخاب به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد، دستور داد با استخدام شرکت‌های متبحر، از این دانشگاه حسابرسی شود. اقدام ولایتی برای شفاف شدن چرخه مالی دانشگاه آزاد و جلوگیری از حیف و میل هزاران میلیارد تومان اموال و درآمد این دانشگاه صورت گرفته است. البته اقدام ولایتی در راستای شفافیت اقتصادی، حالا با تلاش او برای پاک شدن فضای سیاسی این دانشگاه نیز همراه شده است. رئیس هیات موسس و هیات ‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی دیروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران که در ساختمان فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد، درباره ترمیم هیات ‌امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: هنوز افرادی را به شورا معرفی نکرده‌ایم اما بزودی در این زمینه اقدام خواهیم کرد. ولایتی تصریح کرد: دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب نیست، در اسلام داشتن عقیده آزاد است و بعضی از دانشمندان در اسلام غیرمسلمان بوده‌اند اما مشکل این است که استادی تریبونی به دست دارد و هرچه می‌خواهد، می‌گوید و دانشجو هم نمی‌تواند و اجازه پاسخ دادن ندارد. معتقدیم هر کسی به عنوان معلم به دانشگاه آزاد بیاید باید در چارچوب نظام باشد، هرکسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم، در دانشگاه استادی هست که می‌گوید مصلحت جمهوری اسلامی دوستی با اسرائیل است و این قابل قبول نیست.
ولایتی درباره انتشار اخباری درباره تخلفات مالی دانشگاه آزاد در دوران گذشته گفت: جزو نخستین کار‌هایی که در دانشگاه آزاد انجام دادیم، درخواست از یک مرکز حسابرسی معتبر برای بازرسی و بررسی حساب‌های دانشگاه آزاد بوده است. مطالبی که عمدتا بیان می‌شود شایعات است و نباید به آنها توجهی کرد، زیرا کار این مرکز هنوز تمام نشده و نتایج هنوز معلوم نیست. هدف ما از این کار اقدامات پیشگیرانه است، زیرا هر جا امکانات مالی وسیع باشد ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد. ولایتی در ادامه درباره حقوق‌های نجومی مدیران دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: من از دانشگاه آزاد حقوق نمی‌گیرم، در دانشگاه آزاد قرار بر این شد آنچه مصوبه دولت است در دانشگاه آزاد نیز اجرا شود ولی از گذشته خبری ندارم. ولایتی همچنین درباره تغییر دوباره نام واحد نجف‌آباد دانشگاه آزاد بیان داشت: این تغییر نام به درخواست خانواده شهید حججی صورت گرفته است. خانواده معظم این شهید معتقد بودند نجف‌آباد شهدای زیادی به انقلاب تقدیم کرده و نام‌گذاری این واحد به نام یک شهید درست نیست که ما به درخواست این خانواده احترام گذاشتیم.
رئیس هیات‌ امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه با توجه به تعداد غیبت‌های حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در هیات موسس، آیا ایشان از هیات موسس کنار گذاشته شده‌اند؟ خاطرنشان کرد: ایشان هر زمان در جلسات حضور پیدا کنند عضو هیات موسس و هیات ‌امنا خواهند بود و احتمالا به خاطر مشکلاتی در جلسات حضور پیدا نکرده‌اند.
وی درباره اخباری مبنی بر اخراج بیش از 80 نیروی مطبوعاتی دانشگاه آزاد گفت: تا آنجا که بنده می‌دانم بعد از مدیریت دانشگاه آزاد، تعدادی از همکاران مطبوعاتی استعفا داده‌اند. طبیعی است در هر دستگاهی مدیران جدید بیایند سیاست‌هایی دارند و هر کسی با این سیاست‌ها همراه نباشد اعلام انصراف از همکاری می‌کند. آنچه بنده می‌دانم بخش عمده‌ای از همکاران با مدیریت جدید همکاری می‌کنند.
آمانو از گذشته درس بگیرد
محمدجواد ظریف هنوز نسبت به اظهارات اخیر یوکیا آمانو که گفته بود مراکز نظامی ایران در دسترس آژانس قرار دارند؛ واکنش نشان نداده است. اظهارنظر آمانو در واقع تقویت مواضع دولت ترامپ علیه برجام بوده است. سکوت ظریف البته باعث نشد مدیر مافوق قدیمی او یعنی علی‌اکبر ولایتی نسبت به این موضوع سکوت کند.
ولایتی درباره اظهارات آمانو خاطرنشان کرد: باید از گذشته درس گرفته باشند و تحت القائات آمریکا قرار نگیرند. تاسیسات نظامی قابل بازدید نیست، چه از طرف آمانو یا غیره.


Page Generated in 0/0073 sec