printlogo


کد خبر: 181107تاریخ: 1396/6/16 00:00
والورده، فرصتی استثنایی برای جوانان بارسا
می‎توان امید داشت

پابلو پولو: اول از همه ناکامی در خرید مارکو وراتی و بعد هم ناتوانی در جذب کوتینیو کام بسیاری از کاتالان‌ها و هواداران بارسا را تلخ کرد و باعث شد نه‌تنها در آنها دودستگی ایجاد شود، بلکه صدای اعتراض و انتقاد برخی از آنها هم بلند شود. اما این باید هشداری به هواداران باشد تا وقتی از این به بعد می‌گویند برای مثال بازیکنی به تیم خواهد آمد، خیلی زود دل‌خوش نشوند و با آن بازیکن رویاپردازی نکنند. البته حالت دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که وقتی بازیکنی که کمتر شناخته شده است به تیم می‌آید، خیلی زود فکر نکنند یک ستاره به تیم مورد علاقه‌شان اضافه شده است. اتفاقی که در مورد دنیس سوارس، آندره گومس، رافینیا و خیلی‌های دیگر افتاد. بازیکنان بسیاری وارد بارسا شدند که با وجود نداشتن استانداردهای لازم توانستند حتی برای مدتی هم در این تیم بمانند و اگر آردا توران در تیم بماند که امیدوارم این اتفاق نیفتد، او یکی از آنها خواهد بود. البته درباره بیشتر این بازیکنان یک نکته وجود دارد و آن هم این است که این بازیکنان کیفیت خوب و پتانسیل کافی را دارند، تنها چیزی که ندارند یک باور قوی است به اینکه می‌توانند در بارسلونا موفق باشند.
مطمئنا ارنستو والورده به بهترین بازیکنان که استحقاقش را هم دارند بازی می‌دهد. او وقتی به تیم آمد درباره هیچ بازیکنی از پیش قضاوت نکرده بود و سعی کرد همه بازیکنان را در تمرینات ببیند. پس این موضوع باید فشار را از بسیاری از بازیکنان که استعداد و توان خوبی دارند اما استرس مانع از پیشرفت‌شان می‌شود، بردارد. نباید فراموش کنند که مثلا آلکاسر یکی از بازیکنانی بود که به خاطر عملکرد مناسب در تمرینات توانست جایگاهی در تیم به دست آورد و والورده او را یکی از خریدهای اشتباه بارسا در سال‌های اخیر ندید. او مربی‌ای است که حتی به راکیتیچ که بیشتر بازی‌های اخیر را از روی نیمکت تماشا کرد و اینیستا که همه از تمام شدنش صحبت می‌کنند هم بازی می‌هد. پس جوانان بارسا باید بدانند که بهترین فرصت برای ثابت کردن خودشان را در اختیار دارند و باید از آن استفاده کنند.
می‎توان به این بارسا امیدوار بود
یوردی آلبا پیامی زیبا برای بارسایی‌ها دارد. او گفته به ترکیب بارسلونا و این تیم خوشبین است و به نظرش این تیم می‌تواند برای همه جام‌ها بجنگد. به نظر او در حال حاضر فقط جو این تیم کمی متشنج است. البته بد هم نیست که این تیم کمی نگران باشد. نکته مثبت دیگر تعطیلات بین‌المللی است که درست بموقع و زمانی که لازم است به داد بارسا رسیده است. اگر فوتبال ادامه داشت این فضای صحبت علیه مدیران و سران بارسا به ضرر این تیم می‌شد. فراموش نکنید بعد از تعطیلات بین‌المللی داربی کاتالونیا در پیش است. خب! بارسلونا نیمار را از دست داده و عثمانه دمبله، نلسون سمدو و پائولینیو را به دست آورده است. جرارد دلوفئو هم برگشته و باقی بازیکنان سر جای‌شان هستند. اگر چنین وضعی در باشگاه پیش آمده و وخیم هم شده است، یکی از دلایل اصلی قول خود سران باشگاه بود که گفتند حداقل یک یا شاید دو خرید دیگر در راه است و البته به این قول عمل نکردند. پیش از این هم برای جذب وراتی اقدام کردند که ناموفق بودند. حالا امید آنها به پائولینیو است که در مرکز زمین بازی‌های خوبی ارائه دهد و جای خالی دی‎ماریا را که می‎توانست در این تیم باشد و اینیستا که شاید به اواخر بازی‎اش نزدیک شده باشد، پر کند.
به هر حال بارسلونا همین حالا هم تیم ضعیفی نیست. این ایده که بعد از رفتن نیمار دنیا به آخر رسیده و با 222 میلیون حاصل از فروش او کاری نمی‌توان کرد کار بارسا را سخت کرده است. همین تابستان هم در ترانسفرمارکت، بازیکنان خوبی در دسترس بودند. بازیکنان خوبی مانند ژان میشل سری که رئیس نیس اعلام کرده خود بارسلونا نخواست این بازیکن را بخرد. در نهایت در بارسلونا چیزی تغییر نکرده است. این تیم ضعیف‌تر نشده و در بدترین حالت این تیم همان تیم فصل گذشته است. پس جای نگرانی نیست و هنوز هم می‌توان به این تیم خوشبین بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec