printlogo


کد خبر: 181208تاریخ: 1396/6/20 00:00
احتمال اجرای حکم در هفته جاری
اعدام و قصاص قاتل آتنا تأیید شد

گروه اجتماعی: شعبه دیوانعالی کشور حکم اعدام و قصاص قاتل آتنا اصلانی را تایید کرد.
غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوانعالی کشور این خبر را اعلام کرد و گفت که شعبه دیوانعالی کشور تمام حکم دادگاه کیفری یک استان اردبیل در رابطه با قاتل آتنا اصلانی را تأیید کرده است و اگر با پیک حکم را ارسال کنند، در همین هفته شاهد اجرای حکم خواهیم بود. به گزارش تسنیم، 28 خرداد امسال بود که خبر گم شدن دختربچه 7 ساله‌ای به‌ نام «آتنا» در میان مردم شهرستان پارس‌آباد اردبیل پیچید.
پدر آتنا مردی دستفروش بود که در خیابان پزشکان پارس‌آباد، بساط فروش پوشاک داشت. آتنا بعضی روزها را در کنار پدر به سر می‌برد. ساعتی از رفتن آتنا می‌گذشت و پدرش که آن روز با تصور اینکه او به خانه برگشته است، به کارش ادامه داد. از سوی دیگر مادر آتنا تصور می‌کرد دخترش نزد پدر است و همین باعث شد تا چند ساعت بعد کسی متوجه ناپدید شدن دختربچه نشود. عصر آن روز وقتی مرد دستفروش راهی خانه شد، معلوم شد آتنا گم شده و کسی از او خبر ندارد. با گذشت زمان، وقتی هیچ ردی از وی به‌دست نیامد فرضیه اینکه او قربانی سرقت شده باشد، قوت گرفت، زیرا آتنا آن روز 6 النگو، انگشتر و گوشواره همراه خود داشت و احتمال می‌رفت قربانی دزدان طلا شده باشد. در همین رابطه، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند. در محلی که پدر آتنا دستفروشی می‌کرد، چند مغازه و بانک وجود داشت که مجهز به دوربین‌های مداربسته بود. دوربین یکی از مغازه‌ها لحظه‌ای را که آتنا قدم‌زنان در پیاده‌رو می‌رفت و از بساط پدرش دور می‌شد ضبط کرده بود اما دوربین بانکی که در همان مسیر و چندین متر آن‌طرف‌تر بود تصویری از دختربچه ضبط نکرده بود، این یعنی دختربچه پیش از اینکه به دوربین دوم برسد، مسیرش را تغییر داده بود. مأموران وقتی متوجه شدند در این مسیر، مغازه رنگرزی مرد 40ساله‌ای وجود دارد که آتنا گاهی اوقات برای خوردن آب به آنجا می‌رفته، حدس زدند او روز حادثه نیز به این مغازه رفته و پس از آن ناپدید شده است. به این ترتیب مرد رنگرز به‌‌عنوان نخستین مظنون پرونده تحت بازجویی قرار گرفت اما او مدعی شد آن روز دختربچه را ندیده و اصلاً به مغازه‌اش نیامده است. حال آنکه بررسی‌های پلیس نشان می‌داد وی 5 سابقه کیفری از جمله کودک‌ربایی، تجاوز به‌عنف و اعمال منافی عفت داشته است.
5 روز از ناپدیدشدن دختربچه خردسال گذشته بود که بازپرس پرونده دستور بازداشت مرد رنگرز را صادر کرد و او برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شد. طباطبایی، دادستان پارس‌آباد می‌گوید: متهم در همه مراحل بازجویی اظهار بی‌گناهی می‌کرد و مدعی بود نمی‌داند چه اتفاقی برای آتنا رخ داده است. وی ادامه می‌دهد: در این مدت‌2 بار دستور بازرسی مغازه و محل زندگی مظنون پرونده صادر شد. مأموران با حکم قضایی راهی آنجا شدند و همه‌جا را با دقت گشتند اما هیچ سرنخی به‌دست نیامد تا اینکه در ادامه تحقیقات به سرنخ مهمی رسیدیم. متوجه شدیم مرد رنگرز در ساختمانی که زندگی می‌کند پارکینگ ندارد و خودروی خود را جای دیگری پارک می‌کند. در یک کوچه فرعی در نزدیکی محل زندگی او ساختمانی بود که در طبقه اول آن مغازه‌ای وجود داشت که تبدیل به پارکینگ شده بود. عصر دوشنبه 19 تیر 96 تیم‌های تحقیق با ورود به پارکینگ با یک بشکه پلاستیکی روبه‌رو شدند که در گوشه‌ای قرار داشت. وقتی در بشکه باز شد، به یک ساک پارچه‌ای رسیدند که جسد بی‌جان دختربچه گمشده در داخل آن پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مدت‌ها از مرگ او می‌گذرد و او همان زمانی که ناپدید شده بود، به قتل رسیده است. در نهایت دادگاه قاتل آتنا چهارم شهریورماه جاری به‌ صورت غیرعلنی برگزار شد و دادگاه پس از استماع شکایت اولیای دم و دفاعیات متهم، قاتل را به‌دلیل ارتکاب قتل عمد به قصاص، بابت تجاوز به عنف به اعدام و بابت سرقت به حبس، شلاق و رد مال محکوم کرد.


Page Generated in 0/0108 sec