printlogo


کد خبر: 181222تاریخ: 1396/6/20 00:00
جوانان جای پیرمردها را در ترکیب اصلی استقلال خواهند گرفت
همان نسخه قدیمی

استقلال در جام‌حذفی نماینده سیرجان را حذف کرد تا سرمربی آبی‌پوشان نخستین مانع برای اخراج نشدن را از سر راه بردارد. درست در ایامی که صحبت از تحت فشار قرار گرفتن منصوریان روی نیمکت استقلال بود و حتی حسن زمانی، عضو هیات مدیره باشگاه اولتیماتوم دو هفته‌ای به وی را مطرح کرد، آبی‌پوشان در سیرجان موفق شدند در غیاب بسیاری از بازیکنان اصلی، میزبان خود گل‌گهر را شکست دهند تا بخشی از مشکلات این تیم حل شود. فصل گذشته هم آبی‌ها شرایطی مشابه داشتند و در ایامی که پس از شکست این تیم در جام حذفی مقابل نفت تهران مشکلات آنها به اوج خود رسید، این تیم به یکباره در یک بازی خارج از خانه مقابل سپاهان دست به کار بزرگی زد تا آن بازی سرآغازی باشد برای بازگشت این تیم به روزهای خوب. در آن بازی منصوریان با تغییر رویکرد و استفاده از بسیاری بازیکنان جوان بازی خوبی مقابل سپاهان ارائه داد و هرچند در آن بازی به پیروزی نرسید اما آن بازی زیربنای بازگشت این تیم به روزهای خوب خود شد. منصوریان در این فصل نیز مجددا از سوی قشری از هواداران، رسانه‌ها و حتی برخی اعضای هیات‌مدیره باشگاه تحت فشار قرار گرفت. وی در حالی که قبل از دیدار با گل‌گهر سیرجان این فشارها را به صورت حداکثری تحمل می‌کرد، همچون فصل گذشته در دیداری که خیلی‌ها به آن به چشم بازی مرگ و زندگی نگاه می‌کردند در غیاب بازیکنان آسیب‌دیده‌اش تعدادی از بازیکنان جوان را به میدان فرستاد و با جوانانی مثل آرمین سهرابیان، محمدجواد محمدی، امید نورافکن، مهدی قائدی و... موفق شد این بازی سنگین و خارج از خانه را با پیروزی پشت سر بگذارد تا تیمش تا حدود زیادی از بحران خارج شود. آبی‌پوشان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور موفق به شکست تیم گل‌گهر سیرجان در شهر سیرجان شدند تا به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات برسند.
 روان‌تر و روبه‌جلوتر
بیرون ماندن اجباری داریوش شجاعیان، سرور جباروف و مجتبی جباری در بازی با گل‌گهر سیرجان به علیرضا منصوریان اجازه داد از بال‌های تهاجمی رو به جلوتری استفاده کند.
مهدی قائدی و جابر انصاری در کنار علی قربانی قرار گرفتند تا استقلال ایراد بازی‌های گذشته خود در لیگ برتر را نداشته باشد. هافبک‌های این تیم حتی زمانی که در کناره‌ها قرار می‌گرفتند تمایل بیشتری به بازیسازی داشتند تا گرفتن پاس‌های بازی‌سازهای دیگر. به همین دلیل شاید داریوش شجاعیان که به عنوان بال از او بازی گرفته می‌شد کارآیی لازم را نداشت. ‌از معایب بازی گرفتن ‌همزمان از شجاعیان به همراه یکی از دو هافبک دیگر استقلال،‌ جباری و جباروف، در همین بود که شجاعیان کارآیی معمول خود را نداشت. منصوریان حتی در یک بازی از هر سه بازیکن خود استفاده کرد تا تعداد بازیکنان رو به‌ جلوتر خود را کاهش دهد. در بازی با گل‌گهر اما هیچ کدام از این سه بازیکن در ترکیب استقلال حضور نداشتند؛ جباروف بعد از بازی ملی با ازبکستان استراحت کرد، جباری در زمین چمن مصنوعی نمی‌توانست بازی کند و شجاعیان مصدوم بود. در نتیجه منصوریان تنها از فرشید اسماعیلی بازی گرفت که سال گذشته هم عصای دستش بود و هم از انصاری و قائدی که بیشتر از دیگران به عمق دفاع حریف می زنند. حرکت آنها خط حمله استقلال را هم پویاتر کرد. الگویی که منصوریان می‌تواند از آن در لیگ هم استفاده کند.
استقلال کامل در جم
منصوریان که برای دیدار با کادر پزشکی استقلال و شاگردان مصدومش به کلینیک باشگاه رفته بود خبر خوبی را از نوروزی معاون پزشکی استقلال شنید. استقلال از ابتدای فصل با مصدومیت‌های پرتعداد روبه‌رو بوده و پیش نیامده بود که منصوریان همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. حالا نوروزی به سرمربی آبی‌ها وعده داده برای دیدار با پارس جم در روز جمعه استقلال بتواند نسبتا تیم کاملی را همراه خود ببرد. داریوش شجاعیان، امید ابراهیمی، میلاد زکی‌پور، مجید حسینی و سجاد شهباززاده از جمله مصدومانی هستند که نوروزی وعده آمادگی آنها در همین هفته را داده است. البته منتظری بعد از جراحی طبیعی است که به همین زودی به تمرینات بازنمی‌گردد. محسن کریمی هم فعلا خارج از فهرست استقلال قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0054 sec