printlogo


کد خبر: 181239تاریخ: 1396/6/20 00:00
چهارگوشه

افزایش شمار تلفات «زلزله قرن» به 90 نفر
شمار قربانیان زلزله‌ مکزیک که پنجشنبه‌ رخ داد، همچنان رو به افزایش است. طبق اعلام مقامات رسمی، شمار کشته‌شدگان در این زمین‌لرزه به 90 نفر رسیده است؛ زمین‌لرزه‌ای که رئیس‌جمهور مکزیک آن را «زلزله قرن» خوانده است. مکزیک در سال ۱۹۸۵ میلادی نیز زلزله‌ای شدید را تجربه کرد که با اینکه شدت آن نسبت به زمین‌لرزه‌ هفته گذشته بود اما هزاران کشته به جای گذاشته بود. مرکز تازه‌ترین زمین‌لرزه‌ در مکزیک بر خلاف دفعه گذشته با پایتخت این کشور فاصله داشته و خسارات جانی کمتری به بار آورده است.

دیدار لاوروف با سلمان در جده
وزیر خارجه روسیه، دیروز در جده با سلمان بن‌عبدالعزیز و عادل الجبیر، پادشاه و وزیر خارجه سعودی دیدار و با آنها درباره بحران قطر و مسائل جاری منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. سرگئی لاوروف بعد از دیدار با رهبران سعودی، عازم اردن شد تا با عبدالله دوم و ایمن الصفدی، پادشاه و وزیر خارجه این کشور نیز ملاقات کند. محور رایزنی‌های وزیر خارجه روسیه در عربستان سعودی و اردن، اوضاع یمن، عراق، لیبی و موضوع مناقشه فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و همچنین پرونده سوریه و تحولات مربوط به نشست آستانه اعلام شده است.

یمن‌فروشی منصور هادی به اماراتی‌‌ها
با گذشت 2 سال از جنگ یمن، امارات بر مهم‌ترین مناطق راهبردی یمن سیطره یافت و به گفته منابع آگاه در دولت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن یک سند مشکوک میان وی و امارات تحت نظارت ریاض در تاریخ ششم سپتامبر جاری امضا شده تا به موجب آن، اختلافات عمیق موجود میان 2 طرف پایان یابد. در سند امضا شده میان هادی و ابوظبی، امارات، جزایر مهم سقطری و میون و بندر عدن را برای مدت 25 سال اجاره کرده و در مقابل به توقف حمایت از هر دولت یا گروه مخالف هادی بویژه شورای انتقالی جنوبی، پایبند شده است.
 
اعتصاب غذای زندانیان در بحرین
فعالان حقوقی تاکید کردند زندانیان سیاسی زندان مرکزی جو در بحرین از شنبه در اعتراض به اوضاع نابسامان زندان و اعمال محدودیت‌ها از سوی اداره زندان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند و این اعتصاب تا تحقق خواسته‌های‌شان ادامه خواهد داشت. بهبود اوضاع زندان و اعطای حقوق کامل زندانیان در زمینه آزادی تحرک و عبادت از جمله خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان است. زندانیان زندان مرکزی بحرین از آغاز سال جاری از موارد متعدد و گسترده نقض حقوق خود و محرومیت از اقامه نماز و آمدن به محوطه زندان شکایت کرده‌اند.

شناسایی دستگاه جاسوسی اسرائیل در جنوب لبنان
رسانه جنگ لبنان اعلام کرد، حزب‌الله یک دستگاه جاسوسی اسرائیلی مجهز به دوربین دیجیتال و حرارتی را داخل صخره‌ای در منطقه کفرشوبا در جنوب لبنان کشف و شناسایی کرد. رسانه جنگ افزود: این دستگاه جاسوسی همزمان با مانورهای گسترده اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرزهای لبنان کشف شد. ارتش لبنان نیز 3 بمب بزرگ را در ارتباط با این دستگاه جاسوسی خنثی کرد.

انجام بزرگ‌ترین عملیات تخلیه  در آمریکا
در حالی که توفان دریایی ایرما همزمان با نزدیک شدن به سواحل فلوریدا قدرت بیشتری گرفته، حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت هشدار تخلیه دریافت کرده‌اند. ایرما که پیش‌بینی می‌شد شهر میامی در جنوب را هدف قرار دهد با کمی تغییر مسیر به سوی تمپا در سواحل شمال غربی فلوریدا می‌رود. فرماندار فلوریدا با نزدیک شدن ایرما، به کسانی که هنوز منازل خود را در مناطق خطرناک و پست تخلیه نکرده‌اند هشدار داده که دیگر فرصتی برای جابه‌جایی با خودرو به مناطق مرتفع نیست و این افراد باید فورا پناه بگیرند.
 


Page Generated in 0/0055 sec