printlogo


کد خبر: 181240تاریخ: 1396/6/20 00:00
اخبار

مهرماه، آغاز محاکمه استانداران و فرمانداران متهم در جرائم انتخاباتی
رئیس کل دادگستری استان تهران می‌گوید طبق تعیین دادگاه کارکنان دولت، ۱۲ استاندار و فرمانداری که به خاطر جرائم انتخاباتی برای شان کیفرخواست صادر شده، مهر و آبان محاکمه می‌شوند. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه رسیدگی به اتهامات 12 استاندار و فرمانداری که پیش‌تر سخنگوی قوه‌قضائیه از صدور کیفرخواست برای آنها در ارتباط با جرائم انتخاباتی خبر داده بود، تعیین وقت شده است یا خیر، اظهار کرد: هر کدام از استانداران و فرمانداران متهم در جرائم انتخاباتی، پرونده مستقل دارند و اینطور نیست که همه این افراد با هم محاکمه شوند. رئیس‌کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: بر همین اساس، شعبه ویژه‌ای که در دادگاه کارکنان دولت برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی استانداران و فرمانداران در نظر گرفته شده، روزهای مختلفی را در مهر و آبان امسال به منظور رسیدگی به اتهامات این افراد تعیین کرده است. به گفته اسماعیلی، تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و استفاده از امکانات دولتی به نفع یک نامزد، عمده اتهامات متهمان این پرونده‌هاست.

‌‌‌هشدار ناو موشک‌انداز ارتش به یک فروند ناو آمریکایی
یک فروند ناو موشک‌انداز ارتش به یک فروند ناو آمریکایی به‌دلیل نزدیک‌شدن به یک لنج ایرانی هشدار داد. یک فروند لنج ماهیگیری با نام شمس که هنگام تست موتور خود در فاصله 45 مایلی از ساحل بندر جاسک دچار آبگرفتگی و خرابی موتورخانه شده بود، از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طلب کمک می‌کند، پس از دریافت درخواست کمک از این لنج، منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش، ناو موشک‌انداز فلاخن را برای کمک اعزام می‌کند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر، این لنج تا اسکله یدک می‌شود. گفتنی است، یک فروند ناو آمریکایی به‌شماره بدنه 02 در حال نزدیک شدن به موقعیت این لنج بود که با هشدار و اعلام حضور ناو موشک‌انداز فلاخن از منطقه دور می‌شود.

هاشمی: با من برای تصدی وزارت علوم صحبت شده است
سرپرست وزارت علوم می‌گوید با او برای تصدی وزارت علوم در دولت دوازدهم صحبت شده اما هنوز هیچ گزینه قطعی مشخص نشده است. سیدضیاء هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری توسط رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی در اوایل مهرماه آینده افزود: تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی جدید علوم، بررسی‌‌های رئیس‌جمهوری تکمیل و نتیجه آن اعلام می‌شود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با شما برای تصدی پست وزارت علوم صحبتی شده است، اظهار کرد: با من نیز صحبت شد ولی به این معنی نیست که قطعی شده باشد و نتیجه آن اوایل مهرماه با معرفی فرد مورد نظر رئیس‌جمهوری به مجلس اعلام می‌شود.

نجومی‌بگیران نباید تبرئه شوند
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در شرایطی که دیوان سقف حقوق را 20 میلیون در نظر گرفته بود 400 نجومی‌بگیر را شناسایی کرد، چطور ممکن است با قرار گرفتن 12 میلیون به عنوان سقف حقوق، نجومی‌بگیران تبرئه شوند؟ محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با راه دانا، درباره اظهارات یکی از نماینده‌های مجلس مبنی بر تبرئه نجومی‌بگیران در دیوان محاسبات اظهار داشت: هنوز گزارش رسمی از سوی دیوان محاسبات در این باره به مجلس ارائه نشده است هرچند قبلا دیوان محاسبات اعلام کرده بود تمام حقوق‌هایی که به صورت مازاد پرداخت شده بازگردانده شده است. وی با بیان اینکه قبلا دیوان محاسبات اعلام کرده بود حدود 400 نجومی بگیر وجود داشته است، عنوان کرد: آنچه مسلم است قبلا دیوان محاسبات حقوق نجومی عده‌ای را تایید و آنها را باز گردانده بود. اگر نجومی‌بگیری وجود نداشته است چگونه دیوان محاسبات اعلام کرد عده‌ای مازاد حقوق‌های خود را پس داده‌اند و چرا پیش از این اعلام کرد 400 نجومی‌بگیر وجود دارد؟ پورمختار در ادامه گفت: شرط بازگرداندن این حقوق‌ها دریافت حقوق نجومی بود و از این رو دیوان محاسبات امروز نمی‌تواند اعلام کند نجومی‌بگیری وجود ندارد و تبرئه‌ای هم قاعدتاً نباید در کار باشد، چرا که تخلفات این افراد محرز شده و حتی برخی به انفصال از خدمت محکوم شدند.
 


Page Generated in 0/0055 sec