printlogo


کد خبر: 181287تاریخ: 1396/6/21 00:00
اخبار

رونمایی از سومین نقاشی قدیریان برای شهید حججی
عبدالحمید قدیریان که تاکنون 2 نقاشی «خشوع فرشتگان» و «پیام آسمانی» را با موضوع شهید حججی اجرا کرده است، از انجام مراحل پایانی نقاشی سوم خبر داد. به گزارش فارس، عبدالحمید قدیریان مسؤول دفتر مطالعات کاربردی واحد تجسمی حوزه هنری با اعلام این خبر افزود: سومین اثرم «بزودی لشکر شهدا» است که در ابعاد حدودی ۱۲۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر با تکنیک رنگ روغن اجرا شده است. وی درباره این اثر هنری افزود: این تابلو بیانگر پیوستن شهید محسن حججی به لشکر شهداست و خداوند از این لشکر برای پیشبرد اهدافش بهره می‌گیرد. قدیریان درباره زمان رونمایی این اثر گفت: در حال کار روی تابلو هستم و ان‌شاءالله در همین هفته یا هفته آتی آماده رونمایی می‌شود. این هنرمند تأکید کرد: خدا را شاکرم مرا در دورانی به دنیا فرستاده که پر از ماجراهای بزرگ است و به من این اختیار را داده تا در مقابل‌شان بی‌تفاوت نباشم. به فرموده رهبر انقلاب «شهید حججی، حجت خداوند در مقابل چشمان همگان بود». او یک آیه الهی بود و نباید به‌سادگی از کنارش عبور کرد. براساس این گزارش، قدیریان تاکنون 2 تابلو با نام‌های «خشوع فرشتگان» و «پیام آسمانی» را نقاشی کرده که اولی به صورت دیجیتال است و نقاشی دوم از تکنیک رنگ روغن بهره می‌برد.

«گلعلی بابایی» با زندگینامه سردار خیبر در فرانکفورت
گلعلی بابایی با ترجمه انگلیسی 2 کتاب «ماه همراه بچه‌هاست» و «گردان نهم» در شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور پیدا می‌کند. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی، نویسنده دفاع‌مقدس در شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از  19 تا 23 مهر  1396 (11 تا 15 اکتبر 2017) در شهر فرانکفورت برگزار می‌‌شود‌، حضور خواهد داشت. بابایی به نیابت از انتشارات بعثت (سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ) در این دوره حضور خواهد یافت. همچنین 2 کتاب از گلعلی بابایی به نام‌های «گردان نهم» و «ماه همراه بچه‌هاست» به انگلیسی ترجمه شده است که در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه خواهد شد. «گردان‌نهم»‌ گزارش عملکرد و کارنامه کاری گردان حبیب‌بن مظاهر است. سخنان شهید همت، از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله آغازگر کتاب است.«ماه‌همراه بچه‌هاست»‌ دیگر کتاب گلعلی بابایی، شامل زندگینامه شهید محمدابراهیم همت است که از کودکی تا زمان شهادت وی را در برمی‌گیرد. هر دوی این آثار به کوشش ابراهیم رحمان‌پور به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

پاسخ افشین علا به قدرشناسی رهبر انقلاب
افشین علا گفت: در تماسی از دفتر مقام معظم رهبری، پیام سپاس و قدردانی ایشان به علت 2 شعری که برای شهید محسن حججی سرودم به اطلاع بنده رسید. به گزارش فارس، افشین علا شاعر کشورمان در ارتباط با تقدیر رهبری از اشعارش گفت: ایشان پیش از این نیز در ملاقات‌ها یا از طریق دفترشان و گاه با ارسال دستخط، بابت سرودن اشعار آیینی و انقلابی از بنده تشکر و قدردانی کرده‌اند. توجه ایشان به اینگونه اشعار، همراه با نکته‌سنجی و قدرشناسی‌شان همان‌قدر برایم ارزشمند است که از بی‌خبری، قدرنشناسی و نخوت برخی مسؤولان فرهنگی کشور ملول و آزرده‌خاطرم. البته سرودن شعر برای شهیدان، در برابر عظمت حماسه آنان، هنری نیست که بخواهم بابت آن به خود ببالم یا از کسی طلبکار باشم ولی نمی‌توان از کنار اینگونه ظرافت‌های رفتاری رهبر انقلاب از یک سو و بی‌مهری‌های مسؤولان اجرایی و فرهنگی از سوی دیگر، بی‌تفاوت گذشت. بسیاری از صاحبان قدرت و جناح‌های سیاسی نشان داده‌اند چهره‌های فرهنگی را فقط برای ایام تبلیغات و جلب آرای مردم می‌خواهند و چون به مراد خود رسیدند، دغدغه‌های ما را فراموش می‌کنند. در حالی که بلندپایه‌ترین مقام رسمی و معنوی نظام، بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی افراد، در همه حال ناظر و مشوق نیروهای وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی است. لازم است بنده نیز به‌رغم همه تلخکامی‌ها، بار دیگر اعلام کنم همین حسن‌ظن و قدرشناسی رهبر فرزانه انقلاب را از همه پست‌ها، مقام‌ها و رانت‌ها ارزشمندتر می‌دانم و به فضل الهی، موهبت شاعر اهل بیت(ع) و انقلاب بودن را با تعلق به هیچ جناح، جایگاه و منصبی عوض نخواهم کرد.
بنده‌ پیر خراباتم که لطفش دائم است
ورنه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست...


Page Generated in 0/0054 sec