printlogo


کد خبر: 181288تاریخ: 1396/6/21 00:00
رویدادها

بزرگ‌ترین تالار تئاتر کشور تالار عروسی شده است!
قاسم زارع گفت: متاسفانه مسؤولان در برخورد با حوزه فرهنگ و هنر کج‌سلیقگی می‌کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم زارع، بازیگر سینما و تئاتر درباره جایگاه تئاتر گفت: متاسفانه تئاتر در جایگاهی که باید و شاید، نیست و من صحیح نمی‌دانم که بخواهم بعد از گذشت 40 سال که از عمر هنری من می‌گذرد، این حرف‌ها را بگویم. ما همچنان در وادی فرهنگ و هنر سردرگم هستیم! هنوز هم در حال آزمون و خطا با دیدگاه تجربی به این عرصه نگاه می‌کنیم. ما هنوز به انسجام فکری و عملی نرسیده‌ایم. من همیشه گفته‌ام که شاید مسؤولان با حوزه فرهنگ و هنر کج‌سلیقگی دارند. درست است که ابتدا باید فضای اقتصاد شهر رو به راه باشد تا حوزه فرهنگ و هنر نفس بکشد اما اگر فضای فرهنگ و هنر، درست و اصولی نباشد، هیچکس نمی‌تواند نفس بکشد! من واقعا نمی‌دانم حوزه فرهنگ و هنر چه زمانی برای برنامه‌ریزی‌های درست اقدام می‌کند. زارع در پایان درباره اهمیت و توجه مسؤولان به تئاتر دولتی اظهار کرد: باید مشخص شود که آیا ما تئاتر دولتی می‌خواهیم یا نه؟ تئاتر دولتی بودجه دارد یا نه؟ برنامه‌ریزی تئاتر دولتی را چه کسی باید انجام بدهد؟ چرا دغدغه امروز مردم، پول شده است؟ البته اصلی‌ترین سوال اینجاست، چرا به بزرگ‌ترین تالار تئاتر شهرمان، تالار عروسی می‌گویند؟! این فاجعه است که تالار وحدت ما به تالار عروسی تبدیل شده است و ساعت به ساعت برای اینکه خرج‌هایش را دربیاورد، اجاره داده می‌شود؟! این دردآور است که بعد از گذشت سال‌های بسیار، حوزه فرهنگ و هنر ما بیمار است.

مساعدت سردار سلیمانی برای انتشار یک کتاب
کتاب «ر» که شامل شرحی بر زندگی شهید رسول حیدری، از فرماندهان شهید ایران در جریان جنگ بوسنی است، به زبان بوسنیایی ترجمه و منتشر شد. به گزارش مهر، مهدی حیدری فرزند شهید رسول حیدری از انتشار ترجمه بوسنیایی کتاب «ر» نوشته مریم برادران که شرحی است بر زندگی این شهید خبر داد و گفت: کتاب «ر» نوشته مریم برادران که توسط نشر «آرما» به چاپ رسیده است، سرگذشت پرفرازو نشیب شهید رسول حیدری است. این کتاب به طور خلاصه داستان شیرین زندگی کوتاه ولی سراسر شور و بی‌قراری یک روح بزرگ را به تصویر کشیده است و دنیای تازه‌ای پیش روی خواننده‌اش باز می‌کند.  وی افزود: ناشر رسمی کتاب انجمن مادران مناطق محاصره شده سربرنیتسا و ژپا است که تناسب بسیاری از فعالیت‌های این انجمن در زمینه شهدای جنگ بوسنی با فضای این کتاب، دلیل اصلی نشر کتاب از سوی آن است. این کتاب با مجوز نشر «آرما» و نویسنده کتاب، با همکاری تعدادی از دوستان شهید حیدری ازجمله حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مصطفی کمالی و امجد جاودان به انجام رسیده است. به گفته حیدری، این کتاب با مساعدت سردار قاسم سلیمانی به زبان بوسنیایی ترجمه شده است.

گلایه کارگردان «دریاچه ماهی» از تبعیض در اکران فیلم‌ها
مریم دوستی، کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» که قرار است از 22 شهریورماه اثرش به نمایش عمومی درآید، نسبت به بی‌توجهی سینماداران به آثار سینمای دفاع‌مقدس گلایه کرد. به گزارش فارس، مریم دوستی با گلایه از عدم حمایت سینماداران از آثار دفاع‌مقدسی گفت: طی 2 روز آینده فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» به اکران عمومی درمی‌آید و قرار است به عنوان یک اثر دفاع‌مقدسی در هفته مربوط به آن اکران شود. حال این سوال مطرح می‌شود چرا در چنین شرایطی فیلم من باید تا این لحظه تنها 5 یا 6 سینما داشته باشد؟! شاید باورش دردناک و سخت باشد اما شرایط به‌گونه‌ای است که من به عنوان یک فیلمساز عرصه دفاع‌مقدس باید از سینمادارها خواهش کنم تا فیلم من را در سالن خود به نمایش دربیاورند اما آنها می‌گویند که علاقه دارند فیلم‌های کمدی اکران کنند. آنها حتی از در اختیار قرار دادن یک سالن برای چنین فیلمی پرهیز می‌کنند. واقعاً نمی‌دانم آن همه مدیر که در عرصه سینما در حرف‌های‌شان از شعارهایی در ارتباط با مقاومت و سینمای دفاع‌مقدس حرف می‌زنند در چنین روزهایی کجا هستند، چرا فیلمسازان دفاع‌مقدسی ما در این روزها این مدیران را کنار خود نمی‌بینند، متولیان این سینما کجا هستند؟
 


Page Generated in 0/0055 sec