printlogo


کد خبر: 181289تاریخ: 1396/6/21 00:00
تقابل پرسپولیس و الاهلی در ابوظبی
عملیات صعود

پرسپولیس به دنبال تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان آسیاست و سرمربی اوکراینی الاهلی هم می‌خواهد ثابت کند شایستگی نشستن روی نیمکت این تیم را دارد. پرسپولیس خود را آماده دیدار حساس برابر الاهلی عربستان در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که جدال رفت 2 تیم در عمان با تساوی 2-2 به پایان رسید و الان الاهلی باید در امارات میزبان پرسپولیس باشد تا تکلیف تیم صعودکننده به فینال مشخص شود. پرسپولیس روزهای بسیار خوبی را با برانکو ایوانکوویچ تجربه می‌کند و هواداران این تیم به اصطلاح روی ابرها حرکت می‌کنند.  تیم سرخپوش پایتخت 2 فصل قبل نایب‌قهرمانی لیگ  برتر ایران را به دست آورد و فصل قبل هم توانست جام قهرمانی را بالای سر برد. پرسپولیس در فصل جاری هم با کسب 13 امتیاز از 5 بازی در صدر جدول رده‌بندی جا دارد و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی به‌شمار می‌آید.  برانکو تیمش را نسبت به فصل قبل تقویت کرده و با نیمکت خوبی که این مربی کروات در اختیار دارد می‌تواند نتیجه هر بازی را تغییر دهد و این به خوبی در 2 دیدار اخیر پرسپولیس برابر الاهلی و گسترش فولاد نمایان شده است. پرسپولیس فصل قبل یا 2 فصل قبل این مشکل را داشت که اگر تیم عقب می‌افتاد یا در کسب پیروزی ناتوان بود برانکو نمی‌توانست با توجه به نیمکت ضعیفی که در اختیار داشت نتیجه را تغییر دهد اما الان وضعیت تغییر کرده است و به قول خود برانکو مدیران باشگاه بهترین هدیه یعنی نیمکت قدرتمند را به او داده‌اند. اما کار نماینده ایران برای صعود به نیمه‌نهایی اصلا آسان نیست چرا که باید تیمی را از پیش رو بردارد که هزینه نجومی کرده و برای جذب یک بازیکن برزیلی به اندازه قیمت کل بازیکنان پرسپولیس هزینه کرده است. طارمی در فصل نقل و انتقالات تابستانی نتوانست رقم فسخ قراردادش یعنی یک میلیون یورو را پرداخت کند به عبارت دیگر هیچ تیمی حاضر نشد برای جذب بهترین بازیکن پرسپولیس یک‌میلیون یورو بدهد، این در حالی است که الاهلی برای جذب بازیکن برزیلی خود 25 میلیارد تومان هزینه کرد و این بخوبی تفاوت 2 تیم الاهلی و پرسپولیس را نشان می‌دهد. این تنها بازیکن گرانقیمت الاهلی نیست.  در این تیم چند بازیکن سرشناس دیگر بازی می‌کنند که بدون شک مهم‌ترین و خطرناک‌ترین آنها عمر السومه است که راه گل زدن به بیرانوند و تیم‌های ایرانی را بخوبی پیدا کرده است. سرمربی الاهلی روزهای سختی را در این تیم پشت‌سر می‌گذارد.  ربروف جوان بعد از درخشش در لیگ اوکراین به الاهلی آمده است.  او به دنبال تغییرات اساسی در تیم است اما ظاهرا هنوز با برخورد مدیران باشگاه‌های عربی با مربیان آشنا نیست.  ناکامی در شکست دادن پرسپولیس و صعود به نیمه‌نهایی می‌تواند زمینه‌ساز اخراج این مربی باشد اما برانکو اصلا خطر را احساس نمی‌کند.  او با هر نتیجه‌ای با قدرت در پرسپولیس به کار خود ادامه می‌دهد اما بسیار دوست دارد برای نخستین بار در تاریخ باشگاه پرسپولیس این تیم را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند.  تیم برانکو با بازیکنان خوب و باکیفیتی که در اختیار دارد توان شکست دادن الاهلی متمول را دارد.
تقابل بیرانوند و عمر السومه سوژه روزنامه عربستانی
تقابل دروازه‌بان پرسپولیس و مهاجم سوریه‌ای تیم الاهلی برای سومین بار سوژه روزنامه عربستانی شده است.  پرسپولیس در حالی سه‌شنبه در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می‌رود که تقابل علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس با عمر السومه مهاجم سوری الاهلی برای سومین بار رخ خواهد داد. روزنامه «الریاضیه» در مطلبی به این تقابل پرداخته و آورده است: «عمر السومه برای سومین بار متوالی روبه‌روی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس قرار می‌گیرد.  سابقه تقابل این دو بازیکن به بازی رفت پرسپولیس - الاهلی و دیدار برگشت تیم‌ملی ایران و سوریه بازمی‌گردد که السومه توانست در هر دو مسابقه گلزنی کند و رکورد گل نخوردن‌های علیرضا بیرانوند را که تنها دروازه‌بان آسیا در مسابقات انتخابی جام جهانی بود که گل نخورده بود، بشکند».
غایب بزرگ پرسپولیس
خبر بد برای هواداران پرسپولیس اینکه کاپیتان سرخپوشان دیدار برگشت برابر الاهلی را هم از دست داد. خط دفاعی پرسپولیس در دیدار برابر الاهلی عملکرد خوبی از خود نشان نداد و 2 بار دروازه این تیم باز شد. غیبت سیدجلال حسینی در ترکیب اصلی کاملا مشهود بود و هواداران پرسپولیس امیدوار بودند کاپیتان محبوب آنها به دیدار برگشت برسد و بتواند به میدان رود اما از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که وضعیت آسیب‌دیدگی حسینی بهبود نیافته و این بازیکن تاثیرگذار دیدار برگشت برابر الاهلی را هم از دست داد. غیبت سیدجلال باعث می‌شود برانکو همچنان از زوج شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری در خط دفاعی تیمش بهره گیرد.
برانکو به ژنرال، ابراهیم‌زاده و لوکا می‌رسد؟
در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تا امروز تیم‌های استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن هر کدام یک بار به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات رسیده‌اند.  استقلال با امیر قلعه‌نویی، ذوب‌آهن با منصور ابراهیم‌زاده و سپاهان با لوکا بوناچیچ حضور در جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان را تجربه کرده‌اند.  البته استقلال در نیمه‌نهایی حذف شده اما سپاهان و ذوب‌آهن به فینال هم رسیده‌اند و در فینال مغلوب حریفانی از ژاپن و کره‌جنوبی شده‌اند.  امشب پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ این شانس را دارد تا با عبور از سد الاهلی عربستان چهارمین تیم ایرانی باشد که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حاضر می‌شود.
تصمیم عجیب سرمربی الاهلی
سرمربی الاهلی عربستان قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس تصمیمی گرفت که باعث تعجب رسانه‌ها شد. ‌به نقل از اسپورت، الاهلی خود را آماده دیدار برگشت برابر تیم فوتبال پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند. عبدالفتاح عسیری، یکی از بهترین بازیکنان تیم فوتبال الاهلی به شمار می‌آید و پیش‌بینی می‌شد که در دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس به میدان برود اما سرگئی ربروف، سرمربی اوکراینی الاهلی این بازیکن را در فهرست بازی برابر تیم فوتبال پرسپولیس قرار نداد و این باعث تعجب رسانه‌های سعودی شد. عسیری دیدار رفت را به خاطر آسیب‌دیدگی‌ از دست داد و رسانه‌های عربستانی یکی از دلایل افت الاهلی در نیمه دوم را نبود این بازیکن عنوان کردند اما در کمال تعجب ربروف تصمیم گرفت او را با وجود رهایی از آسیب‌دیدگی‌ در فهرست بازی برگشت تیمش قرار ندهد. بدون شک اگر الاهلی بازنده این دیدار حساس باشد، رسانه‌های عربستانی بشدت از تصمیم ربروف در بازی ندادن به عسیری انتقاد خواهند کرد و چه بسا او از کار بر کنار شود. ربروف تابستان هدایت الاهلی را برعهده گرفت.  او معمولا تصمیم‌های عجیبی در ترکیب تیمش می‌گیرد و باعث تعجب رسانه‌ها و هواداران می‌شود.
 


Page Generated in 0/0048 sec