printlogo


کد خبر: 181305تاریخ: 1396/6/21 00:00
اخبار

سردار فدوی با سرلشکر موسوی دیدار کرد
تأکید بر هم‌افزایی ارتش و سپاه در حوزه اقتدار دریایی
فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در ستاد فرماندهی آجا با فرمانده کل ارتش دیدار و 2 طرف بر لزوم هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی آجا، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور در ستاد فرماندهی آجا با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و
2 طرف بر لزوم هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح تاکید کردند. بنا بر این گزارش، بررسی راهکارهای ارتقای هم‌افزایی و تقویت همکاری‌‌های فی‌مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره‌مندی از دستاوردها و برکت‌افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محورهایی بود که در این دیدار مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

بارزانی: ایران می‌تواند میان اربیل و بغداد میانجیگری کند
رئیس منطقه کردستان عراق از امکان میانجیگری تهران میان اربیل و بغداد برای حل مسأله همه‌پرسی جدایی این منطقه خبر داد. مسعود بارزانی در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» اظهار داشت: ایران می‌تواند نقش میانجی را در روند مذاکرات میان اربیل و بغداد درباره همه‌پرسی استقلال ایفا کند. پایگاه خبری عراقی «موازین نیوز» با بازنشر این مصاحبه نوشت: بارزانی در این گفت‌وگو افزود: ایران می‌تواند به منطقه کردستان در روند مذاکراتش با بغداد برای رفع اختلافات در زمینه‌های مختلف از جمله همه‌پرسی کمک کند. بویژه که این اختلافات به بن‌بست رسیده‌اند و مذاکرات با بغداد به یک موضوع که همه‌پرسی است، محدود خواهد شد. رئیس منطقه کردستان که این روزها با چالش فعالسازی پارلمان این منطقه برای برگزاری همه‌پرسی جدایی مواجه است، گفت که اربیل با بغداد قبل و بعد از برگزاری همه‌پرسی مذاکره خواهد کرد. این استقلال به دور از هرگونه خشونت خواهد بود.

با حکم رحمانی‌فضلی اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور شد
وزیر کشور در حکمی اسماعیل جبارزاده را به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در پی استعفای علی‌اصغر احمدی، اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، سمت استانداری آذربایجان شرقی را برعهده داشت، با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد.

نشست جبهه مردمی با گروه‌های مختلف سیاسی برگزار می‌شود
رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی از برگزاری نشست مشترک با گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی خبر داد و گفت: کمیته سیاسی اقدامات سابق را با رویکرد جدید ادامه خواهد داد. حسین نجابت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رویکردهای کمیته سیاسی در دوره جدید اظهار داشت: جبهه مردمی پس از انتخابات یک آسیب‌شناسی جدی داشت و نقاط ضعف و قوت خود را در قالب سندی با عنوان سند آسیب‌شناسی تهیه کرد. نجابت ادامه داد: باید اقداماتی در این زمینه صورت گیرد که مهم‌ترین آنها توجه به نقاط ضعف و قوت فعلی است؛ برای نخستین بار نیروهای انقلاب توانستند روی یک کاندیدا به تفاهم برسند که بیانگر بلوغ سیاسی این جریان است و این مساله در جبهه انقلاب یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود. رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی با اشاره به نقاط ضعف عملکردی و سازمانی جبهه مردمی یادآور شد: در شورای مرکزی مقرر شد بازسازی و تحرک جدیدی در جبهه برای فعالیت‌های آینده ایجاد شود. وی افزود: کمیته سیاسی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شورای مرکزی روند گذشته را با رویکرد جدیدی ادامه می‌دهد و ما نشستی با دست‌اندرکاران و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی خواهیم داشت تا رویکردهای جدید را به آنها منتقل و مباحثه و تصمیماتی در  این زمینه داشته باشیم.
 


Page Generated in 0/0051 sec