printlogo


کد خبر: 181316تاریخ: 1396/6/21 00:00
نخستین جلسه دادگاه عاملان قتل بنیتای 8 ماهه به صورت علنی برگزار شد
در خواست خانواده بنیتا: قصاص در ملأعام

گروه اجتماعی:   اولین جلسه محاکمه عاملان قتل «بنیتا» دختربچه 8 ماهه روز گذشته در شعبه 9 دادگاه کیفری شماره یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد. قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان در جلسه محاکمه عاملان قتل بنیتای 8 ماهه حاضر شد و کیفرخواست متهمان را قرائت کرد. در کیفرخواست با استناد به قرائن و شواهد موجود جرم یکی از متهمان قتل عمد تشخیص داده شد.
گرمازدگی علت فوت بنیتا
قاضی شهریاری در توضیح کیفرخواست صادر شده، گفت: ساعت 10 صبح 29 تیر حسب تماس فردی به نام «حسن قلعه‌نویی» مبنی بر سرقت خودروی پراید به همراه فرزند خردسالش، پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات پرونده آغاز شد. شهریاری گفت: با توجه به اظهارات شاکی زمانی که او مشغول بستن در پارکینگ در خیابان مشیریه بوده است، در یک لحظه سارق اقدام به سرقت خودرو و کودک 8 ماهه می‌کند. نماینده دادستان تهران اضافه کرد: در این پرونده متهم ردیف اول «محمد-و » اتهاماتی چون شرب خمر، حمل مواد مخدر و درگیری با ماموران پلیس را در پرونده خود دارد. متهم در اظهارات خود اعلام کرده روز حادثه به دنبال تهیه مواد مخدر با یک موتور برخورد می‌کند که قفل بوده و نتوانسته آن را سرقت کند. شهریاری بیان داشت: متهم در ادامه اعترافاتش اعلام کرده در ادامه با خودروی پراید روشن مواجه می‌شود و به دوستانش گفته: «ماشین پراید روشن است بیایید سوار شویم و پیاده نرویم.» و اینگونه خودرو را سرقت کرده در حالی که یک کودک خردسال در خودرو گریه می‌کرده است. وی ادامه داد: پس از بررسی‌ها، خودروی مسروقه و جسد کودک 8 ماهه در داخل آن کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد که علت فوت، گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام شد. شهریاری افزود: متهم ردیف اول با توجه به ناتوان بودن کودک، شدت گرما، قرار دادن کودک در ماشین بدون عبور جریان هوا، سرقت مقرون به آزار و تحصیل مال نامشروع که تمام این اعمال بنا بر اظهارات خودش در نهایت آگاهی انجام شده، متهم به قتل عمدی است. وی گفت: اتهامات متهم ردیف دوم سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال نامشروع، معاونت در سرقت و خودداری از کمک به طفل شیرخواره است. نماینده دادستان تاکید کرد: با توجه به ادله پرونده و تقاضای اولیای دم برای قصاص، برابر قانون از دادگاه تقاضای قصاص در ملأعام و اشد مجازات را برای متهمان دارم.
اظهارات پدر بنیتا در دادگاه
پس از اظهارات شهریاری پدر بنیتای 8 ماهه در جایگاه قرار گرفت تا در حضور قاضی دادگاه مطالبی را بیان کند. وی به درخواست قاضی پرونده روز ماجرا را اینچنین تعریف کرد: می‌خواستم به عیادت مادربزرگم در اراک بروم. وسایل را داخل ماشین گذاشته و در آخر نیز بنیتا را سوار ماشین کردم و ای‌کاش این کار  را نمی‌کردم. ماشین را جلوی پارکینگ پارک کرده و به همسرم گفتم بیاید تا برویم. یک لحظه دیدم فردی سوار ماشین شد. خود را روی کاپوت ماشین انداختم، ویراژ داد که مرا پرتاب کند و دنده عقب گرفت، به زمین کشیده شدم و بدنم زخمی شد. همسرم آینه بغل ماشین را گرفت و به شبرنگ جدول کوبیده شد. دوباره حرکت کرده و کاپوت خودرو را گرفتم که دوباره ویراژ داد و سرم به خودروی سمند برخورد کرد.  پدر بنیتا ادامه داد: همسایه‌ها به دنبال ماشین رفتند و گوشی همسرم داخل ماشین بود که پس از ردیابی‌های لازم 7 دقیقه بعد از حادثه خاموش شد. او در فرصت مناسب به سرقت گوشی، وسایل داخل خودرو و تعویض لباس اقدام کرده است.
همراه بنیتا ساک مواد غذایی بوده است
در ادامه وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شد. وی ضمن تقدیر از ریاست دادگاه و نماینده دادستان در علنی برگزار کردن جلسه و هشدار برای سایرین اظهار کرد: با عنایت به اینکه صاحب اتومبیل مانع سرقت می‌شود، محمد و مهدی به سرکردگی احمد به سرقت مقرون به آزار پدر بنیتا اقدام کرده و رفتاری انجام می‌دهند که قابل بررسی است. وی ادامه داد: محمد در همان ابتدا متوجه حضور کودک شده و طفل را رها می‌کند. این رها شدن تا زمان تلف شدن کودک در تاریخ ۳ مردادماه اتفاق می‌افتد و نرساندن غذا و نوشیدنی و اتفاقات دیگر موجب فوت این کودک شده و این در حالی است که در ساک بنیتا وسایل حیات همچون آب و شیر خشک موجود بوده و می‌توانسته مایه حیات او شود.
قاتل فرزندم را نمی‌بخشم
در ادامه مادر بنیتا در حالی که اشک می‌ریخت قصاص متهمان پرونده در ملأعام را تقاضا کرد و افزود: بابت همه چیز شکایت دارم، اینها باید به صورت علنی مقابل چشمان پدر و مادرشان اعدام شوند. مادر بنیتا در پاسخ به سوال رئیس دادگاه مبنی بر اینکه آیا حاضرید گذشت کنید؟ گفت: اصلا گذشت نخواهم کرد.
اتهام تسبیب در قتل عمد به متهم تفهیم شد
در ادامه محمد متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد و گفت: ۲۷سال سن دارم و موتورساز، اهل تهران و ساکن پاکدشت هستم. بار اول و دوم و سوم در سال ۹۱ به اتهام فروش مواد مخدر دستگیر و به حبس و زندان محکوم شدم. بار سوم به علت فروش مشروبات و درگیری دستگیر شده و شلاق هم خوردم. در مرحله بعدی به دلیل سرقت داخل خودرو دستگیر شدم و از سال ۸۵ به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردم. رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت: با توجه به شکایت اولیای دم و نظریه پزشکی قانونی و علت فوت و بازسازی صحنه جرم با حضور شما و پلیس آگاهی و کشف اموال مسروقه و اظهارات همدستان و صدور کیفرخواست شما به تسبیب در قتل عمد، مباشرت در سرقت مقرون به آزار، ایراد صدمه عمدی بدنی به پدر طفل حین سرقت خودرو و مباشرت در آدمربایی متهم هستید. همچنین قاضی جلسه در پایان عنوان کرد جلسه بعدی چهارشنبه همین هفته برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0068 sec