printlogo


کد خبر: 181329تاریخ: 1396/6/21 00:00
نبض جامعه

معاون کل وزارت بهداشت خبر داد
«نمک» گرفتاری سلامت کشور
قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت یکی از گرفتاری‌های کشور را مصرف زیاد نمک عنوان کرد و گفت: فشار خون در کشور بسیار افزایش یافته و دلیل اصلی آن مصرف نمک و کم‌تحرکی است؛ از هر ۴ نفر یک نفر فشار خون دارد که بیشتر آنان نیز مطلع نیستند. به گزارش «وطن امروز»، ایرج حریرچی در نشست خبری با تشریح سلامت جمعیت ایران، اظهار داشت: جمعیت ایران هم‌اکنون از سن جوانی به سن میانی رسیده است، بیشتر جمعیت ایران در میانگین سنی 30 تا 34 سال است و در مرحله بعدی سنین 25 تا 29 سال را داریم. وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در ایران افزایش یافته است ولی امید به زندگی با امید به زندگی سالم تفاوت دارد، تصریح کرد: امید به زندگی در ایران به‌صورت میانگین 6/74 سال و امید به زندگی سالم 8/64 سال است. معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تراکم جمعیتی کشور در سال 55 در ابعاد یک کیلومتر مربع 21 نفر بود ولی هم‌اکنون 49 نفر است، بیان داشت: همچنین تراکم جمعیتی نیز به هیچ عنوان در شهرهای مختلف کشور مناسب نیست و در برخی کلانشهرها این تراکم بسیار زیاد ولی در شهرهای کوچک این ابعاد جمعیتی بسیار کم است. هم‌اکنون 26 درصد ایرانی‌ها در روستا و 74 درصد در شهرها زندگی می‌کنند. وی یکی از گرفتاری‌های کشور را مصرف زیاد نمک عنوان کرد و گفت: بر این ‌اساس فشار خون در کشور بسیار افزایش یافته است و دلیل اصلی آن مصرف نمک و کم‌تحرکی است.

آغاز پرداخت مطالبات سال 95 خانواده معظم شهدا
نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پرداخت مطالبات سال 1395 خانواده معظم شهدا با اولویت استان‌های محروم و کم‌برخوردار خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به وعده پرداخت معوقات خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: در ادامه پرداخت معوقات خانواده معظم شهدا که در دولت یازدهم اجرایی شد، پرداخت مطالبات سال 1395 خانواده معظم شهدا در 20 استان کشور از نیمه شهریورماه سال جاری آغاز شد. معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اولویت استان‌های محروم و کم‌برخوردار در پرداخت معوقات افزود: پرداخت مطالبات خانواده معظم شهدا در 20 استان سیستان‌وبلوچستان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، کردستان، گلستان، لرستان، کرمانشاه، اردبیل، سمنان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، مرکزی، شهرستان‌های استان تهران، زنجان، قزوین، البرز و یزد آغاز شده است و مطالبات این عزیزان در سایر استان‌ها نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: عدم پرداخت مطالبات ایثارگران در طول سال‌های گذشته باعث نارضایتی ایثارگران شده بود و در همین راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بنیاد، معوقات سال‌های 1376 تا 1392 خانواده‌های معظم شهدا پرداخت شد.

تمهیدات پلیس فرودگاه برای بازگشت حجاج
فرمانده پلیس فرودگاه گفت: هیچ مخدری از حجاج ایرانی در عربستان کشف نشد و خوشبختانه دستگیری‌ای در این رابطه نداشتیم. سردار حسن مهری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بازگشت حجاج از بامداد روز گذشته و آمادگی پلیس فرودگاه‌ها، گفت:  خوشبختانه عملیات رفت حجاج از 20 ایستگاه پروازی بدون هیچ مشکلی انجام شد و ماموران پلیس فرودگاه همکاری خوبی را برای اعزام بیش از 86 هزار زائر انجام دادند. فرمانده پلیس فرودگاه گفت: پیش از اعزام حجاج به عربستان اعلام کرده بودیم که حمل موادمخدر در عربستان مجازات سنگینی دارد، به همین دلیل با بازرسی دقیق و همکاری حجاج اجازه ندادیم حتی یک گرم موادمخدر در فرودگاه‌های سعودی از حاجی‌های ایرانی کشف شود. مهری به موضوع زیرساخت‌ها پرداخت و تاکید کرد: از سال ۹۴ تاکنون زیرساخت‌های فرودگاه‌ها از جمله دوربین‌های مداربسته و وسایل کمک‌بازرسی افزایش خوبی داشته است. وی افزود: با توجه به ظرفیت پایین پارکینگ در فرودگاه امام خمینی(ره) از استقبال‌کنندگان درخواست می‌کنیم کار استقبال را در محل زندگی حجاج انجام دهند تا از ایجاد راهبندان و مشکل در فرودگاه جلوگیری شود.


Page Generated in 0/0057 sec