printlogo


کد خبر: 181349تاریخ: 1396/6/22 00:00
چهارگوشه

مخالفت پارلمان عراق با همه‌پرسی اقلیم کردستان
پارلمان عراق در نشست دیروز به رد همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان رأی داد و برگزاری آن را غیرقانونی دانست. حنان الفتلاوی، از نمایندگان حاضر در این نشست، اعلام کرد که این همه‌پرسی برخلاف قانون اساسی است و از نظر ما به تجزیه عراق منجر می‌شود. در هنگام رای‌گیری برای همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان، نمایندگان کرد حاضر در پارلمان، سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند. این در حالی است که ریاست منطقه کردستان، همچنان بر برگزاری این رفراندوم در 25 سپتامبر جاری تاکید کرد.

تعلیق فروش سلاح آلمان به ترکیه
کمتر از یک هفته پس از بازداشت یک زوج آلمانی در استانبول، وزیر خارجه آلمان از تعلیق فروش سلاح به ترکیه خبر داد. زیگمار گابریل با اشاره به نقض حقوق بشر از سوی آنکارا، گفته است درخواست‌های ترکیه برای خرید سلاح را به حالت تعلیق درآورده‌ایم. آنکارا بارها برلین را به نازیسم و  پناه‌دادن به دشمنان ترکیه و حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده است.

نیمی از فلوریدا در خاموشی
توفان ایرما، بی‌سابقه‌‌‌‌‌ترین توفان شرق آمریکا نیمی از جمعیت ایالت فلوریدا را در خاموشی فرو برد. به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های رسمی آمریکا اعلام کردند در پی عبور «ایرما» از ایالت‌های «فلوریدا» و «جورجیا» دست‌کم 4 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان این دو ایالت (معادل 2 درصد جمعیت آمریکا) درخاموشی فرو رفتند. در حقیقت تمام مناطقی که در این دو ایالت در معرض این توفان قرار دارند، در خاموشی فرو رفته‌اند. همچنین اغلب خیابان‌های شهرهای سر راه ایرما از اورلاندو و جسکونویل گرفته تا شهرهای ساحلی ایالت‌‌های جورجیا و کارولینای جنوبی دچار آبگرفتگی شده‌‌اند و در ده‌ها شهر بزرگ و کوچک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آمریکایی‌ها تنها با قایق امکان رفت‌وآمد دارند.

تبعات باجی که ترامپ به صهیونیست‌های خزانه‌داری فدرال داد
بدهی آمریکا از 20 تریلیارد دلار گذشت
در سال‌های اخیر، ماه سپتامبر همواره با خبرهای ناگوار برای یانکی‌ها همراه بوده است. هنوز چند روزی از دعوای دولت ترامپ با کنگره برای تعطیلی ادارات دولتی به خاطر کمبود بودجه نگذشته که اعلام شد بدهی ایالات متحده از مرز تاریخی 20تریلیارد- هزار میلیارد- دلار گذشته است. پس از آنکه ترامپ روز جمعه قانون توقف سقف بدهی‌های ملی آمریکا را تا 8 دسامبر آتی امضا کرد، خزانه‌داری ایالات متحده موظف شده است بدهی‌ها را راساً با قرض گرفتن آزادانه پول صاف کند. به گفته کارشناسان، این معنایی جز تیزتر شدن شیب صعودی بدهی‌های واقعی آمریکا طی 30 سال آینده نخواهد داشت. متعاقب آن «سی‌بی‌او»، (اداره بودجه کنگره) که یک سازمان فدرال مسؤول ارائه آمار بودجه‌ای و اقتصادی آمریکاست اعلام کرد دلیل امضای قانون فوق توسط رئیس‌جمهور این بوده تا جامعه متوجه رسیدن بدهی‌های آمریکا به بی‌سابقه‌ترین رقم از زمان جنگ دوم جهانی نشود. در همین حال به گزارش تارنمای «ساعت بودجه ایالات متحده»، از زمان روی کار آمدن ترامپ، بدهی 94/19 تریلیاردی آمریکا به میزان 215 میلیارد دلار افزایش یافته و به‌رغم 16/20 تریلیارد رسیده است. میزان بدهی فعلی 67 هزار دلار بدهی روی دوش هر آمریکایی می‌گذارد و سهم هر مالیات‌دهنده 167 هزار دلار خواهد بود. در صورت ادامه روند فعلی، تا سال 2047، بدهی آمریکا یک برابر و نیم تولید ناخالص ملی‌اش خواهد شد. به عبارت دیگر دولت آمریکا هیچ‌گاه نخواهد توانست بدهی‌های جهانی و داخلی‌اش را بپردازد و این احتمال جنگ‌افروزی از سوی آمریکا برای تحت‌الشعاع قرار دادن موضوع بدهی‌هایش را افزایش می‌دهد.  قانون سقف بدهی باعث شده بود از ماه مارس شیب بدهی‌ها کمی کند شود اما ترامپ به همه کسانی که به او رای داده بودند خیانت کرد. او با امضای قانون لغو سقف بدهی با خزانه‌داری فدرال که در حقیقت چیزی جز مافیای کارگزاران یهودی صاحبان صهیونیست بانک مرکزی خصوصی آمریکا (فدرال ریزرو) نیست، همه چیز را به حالت اسفبار قبلی بازگرداند. ترامپ با چرخشی کامل در سیاست‌های اقتصادی مورد ادعایش با شعار تقویت اقتصاد ملی، ثابت کرد تنها یک سرمایه‌دار منفعت‌طلب است.


Page Generated in 0/0059 sec