printlogo


کد خبر: 181355تاریخ: 1396/6/22 00:00
رویدادها

بررسی فاجعه منا موضوع
سری سوم «از شما چه پنهون» سری سوم مجموعه روایت‌های کوتاه «از شما چه پنهون» با موضوع واکاوی فاجعه منا مراحل تولید را سپری کرد. به گزارش فارس، مجموعه برنامه «از شما چه پنهون» که در ساختار تولیدی میان‌برنامه تولید می‌شود کاری است از گروه برنامه‌های تلویزیونی بسیج رسانه ملی که محمدرضا رضاییان کارگردانی و حمید مراوندی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. در فصل سوم «از شما چه پنهون» زوایای متفاوت فاجعه منا با حضور اعضای خانواده تعدادی از قربانیان این فاجعه مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. خانم حسینی همسر شهید منا، المیرا شریفی‌مقدم گوینده شبکه خبر، مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر استاد قرآن کریم و برادر شهید حاجی‌حسنی‌کارگر، خانم روح‌افزا همسر شهید حاتمی و زهرا رکن‌آبادی دختر شهید غضنفر رکن‌آبادی از جمله افرادی هستند که در سری سوم این برنامه با آنها گفت‌وگو شده است. سری نخست این مجموعه اسفندماه سال گذشته همزمان با ایام سفرهای راهیان نور با روایت‌های کوتاه و کمتر شنیده شده درباره دفاع‌مقدس با خط مضمونی حماسه‌آفرینی توسط راویان، هنرمندان و نویسندگان در 60 قسمت تولید و از شبکه‌های سیما، استانی و خبر پخش شد. سری دوم مجموعه «از شما چه پنهون» نیز در 17 قسمت در دهه کرامت روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما رفت.

سمفونی «افلاکیان» رونمایی شد
مراسم رونمایی از سمفونی افلاکیان با حضور جمعی از مسؤولان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم سردار جواد خضرایی، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در سخنانی با بیان اینکه در سالیان نه‌‌چندان دور زنان و مردانی با از جان گذشتگی و فداکاری خدمات ارزنده‌ای را در راه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور ارائه کردند، اظهار کرد: اکنون نیز  باید با استفاده از الهامات هنری برای پاسداشت این فداکاری‌ها در انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس کوشش کنیم. سال گذشته مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس سمفونی حماسه اقتدار را اجرا کرد. سمفونی افلاکیان نیز که با موضوع آزادگان است توسط جمعی از جوانان فعال در این زمینه اجرا می‌شود. سردار خضرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این مطلب که نگاه ما به جنگ فقط جنگ نیست، تصریح کرد: در دوران دفاع‌مقدس شاهد خلق ارزش‌های اخلاقی و معنوی توسط رزمندگان بودیم  و باید کارکردهای شکوهمند و اخلاقی دوران دفاع‌مقدس را به جامعه معرفی کنیم. مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در خاتمه افزود: امیدواریم شورای شهر تهران در کنار فعالیت‌هایی که منجر به توسعه زیرساخت‌های این شهر به عنوان یک شهر پیشرفته و ‌ام‌القرای جهان اسلام شده است به نیازمندی‌های اخلاقی و تربیتی جامعه اسلامی نیز توجه داشته باشد.

انتشار بیانیه شاعران انقلاب در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار
شاعران انقلاب اسلامی در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع روهینگیایی در میانمار بیانیه صادر کردند. به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما امضاکنندگان این بیانیه، با قلبی جریحه‌دار و چشمانی اشکبار در مصائب جانگزای مسلمانان مظلوم و بی‌پناه روهینگیایی، با اینکه یقین داریم وعده خداوند حق است که فرمود: «کَمْ مِنْ فِئَه قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَةً بِإِذْنِ الله، وَاللهُ مَعَ الصَّابِرِینَ.» بسا گروهی اندک که بر گروهی بسیار به اذن خداوند پیروز شدند و خداوند باشکیبایان است ، در مقابل حسن اعتماد حضرت حق به انسان الهی و پاسخ به صداقت « إِنِّی‌َّ أَعْلَم‌ُ مَا لاَ تَعْلَمُون‌» در برابر این نسل‌کشی آشکار، جنایت ،تجاوز، توحش، سلاخی زنان، سوزاندن کودکان، هتک حرمت «انسانیت»، سکوت را جایز ندانسته و جنایت در حق مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع روهینگیایی را نه تنها بشدت محکوم می‌کنیم که خواستار محاکمه جنایتکاران توسط محاکم صالحه بین‌المللی نیز هستیم». نام چهره‌های سرشناسی از جمله محمد علی مجاهدی، علیرضا قزوه، غلامرضا سازگار، فاضل نظری، میلاد عرفان‌پور، علی‌محمد مودب و محمدمهدی سیار میان امضاکنندگان این بیانیه دیده می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec