printlogo


کد خبر: 181356تاریخ: 1396/6/22 00:00
پیروزی تیم‌ملی والیبال ایران برابر نایب‌قهرمان المپیک
گام محکم

تیم‌ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدارش از رقابت‌‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ که در ژاپن برگزار می‌شود با نتیجه 3 بر 2 ایتالیا را شکست دهد. در آغاز هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان که از روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم شهریورماه و با حضور 6 تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی 2 شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدارش با نتیجه 3 بر 2 ایتالیا را از پیش رو بردارد. تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، امیر غفور و سامان فائزی وارد زمین شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۳ بر ۲۵، ۲۸ بر ۲۶، ۲۹ بر ۳۱ و ۱۵ بر ۱۱ برابر ایتالیا، نایب‌قهرمان المپیک به پیروزی رسیدند و ضمن کسب 2 امتیاز شیرین توانستند انتقام شکست اخیر در هفته نخست لیگ جهانی را بگیرند. شاگردان بلنجینی هم در نبود 2 ستاره خود، ایوان زایتسف و عثمان خوانترینا نتوانستند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند و در نخستین ‌گام مغلوب بلندقامتان ایران شدند. تیم ایران در دوره قبلی جام بزرگ قهرمانان جهان در سال ۲۰۱۳ هم موفق شده بود 3 بر 2 ایتالیا را شکست دهد اما در 4 تقابل قبلی برابر لاجوردی‌پوشان مغلوب شده بود. ایتالیا با یک مدال طلا و 2 مدال برنز سومین تیم پرافتخار این جام به حساب می‌آید.
بلنجینی: ایران با شایستگی پیروز شد
سرمربی تیم‌ملی والیبال ایتالیا گفت: هر چند در ست چهارم بازی خوبی ارائه کردیم ولی موفق به شکست تیم ایران نشدیم. پس از شکست 3 بر 2 تیم‌ملی والیبال ایتالیا برابر ایران در نخستین روز از جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷، جیان لورنزو بلنجینی در نشست خبری پایان بازی درباره عملکرد تیمش اظهار کرد: از نتیجه اصلا رضایت ندارم. همان‌گونه که کاپیتان تیم گفت، در حالی که فرصت پیروزی در ست سوم برای‌مان فراهم بود اما ناراحتیم که نتوانستیم به برتری دست یابیم.
سرمربی ایتالیا در ادامه صحبت‌هایش افزود: در ابتدای ست سوم شروع خوبی نداشتیم و هماهنگ نبودیم اما با ارائه عملکرد مناسب در ست چهارم امیدوار به پیروزی در ست پنجم بودیم ولی موفق نشدیم. بلنجینی در پایان گفت: با اینکه نتوانستیم برابر ایران به پیروزی برسیم اما ایران واقعا شایسته این پیروزی بود.
لانزا، امتیازآورترین بازیکن
فیلیپو لانزا با کسب ۲۳ امتیاز در دیدار ایران برابر ایتالیا در جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ توانست به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان انتخاب شود. در پایان دیدار 2 تیم والیبال ایران و ایتالیا در روز نخست جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ ژاپن که با برتری 3 بر 2 ایران به پایان رسید، فیلیپو لانزا با کسب ۲۳ امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار را از آن خود کند ولی نتوانست مانع از شکست تیمش شود. در سوی دیگر برای ایران، امیر غفور با کسب ۲۱ امتیاز و میلاد عبادی‌پور هم با ۲۰ امتیاز توانستند عملکرد درخشانی از خود نشان دهند و با نمایش خود نایب‌قهرمان المپیک را مغلوب کنند.
قدرتنمایی تیم والیبال برزیل با شکست فرانسه
در نخستین دیدار از رقابت‌‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ ژاپن، تیم‌ملی برزیل موفق شد با نتیجه 3 بر صفر فرانسه را از پیش رو بردارد. در آغاز هفتمین دوره رقابت‌‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان که از دیروز (سه‌شنبه)، بیست‌ویکم شهریورماه و با حضور 6 تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی 2 شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن آغاز شد، تیم‌ملی برزیل موفق شد در دیدار افتتاحیه فرانسه را مقتدرانه و با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. شاگردان دال زاتو در 3 ست پیاپی و با امتیاز‌‌های ۲۷ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۲ برابر فرانسه به پیروزی رسیدند و با کسب 3 امتیاز شیرین برای دیگر تیم‌‌های حاضر خط و نشان کشیدند. شاگردان استفان تیلیه هم در نبود ستاره خود، اروین انگاپت که یک هفته مانده به رقابت‌ها دچار مصدومیت شد، نتوانستند عملکرد خوبی در خط حمله داشته باشند. در پایان این دیدار ریکاردو لوکارلی با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد. در سوی دیگر استفان بویر هر چند ۱۱ امتیاز برای خروس‌ها کسب کرد اما نتوانست مانع شکست سنگین تیمش برابر سلسائو شود. برزیل با 4 قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان به حساب می‌آید.


Page Generated in 0/0052 sec