printlogo


کد خبر: 181375تاریخ: 1396/6/22 00:00
کوتاه از اقتصاد

تشکیل پرونده‌ برای بررسی لابی‌های صنعت خودروسازی
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تشکیل پرونده‌ای برای بررسی لابی‌ها و پشت‌پرده صنعت خودروسازی خبر داد. ولی داداشی در گفت‌وگو با تسنیم، از ورود این کمیسیون به لابی‌ها و پشت‌پرده صنعت خودروسازی خبر داد و گفت: در این زمینه پرونده‌ای در کمیسیون اصل 90 تشکیل شده و پس از بررسی‌ها متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم. وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشورمان در انحصار افراد خاصی قرار گرفته است، ادامه داد: شرکت‌ها و افرادی که در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کنند باید به مجلس این گزارش را بدهند که چه تحولی در این صنعت ایجاد کرده‌اند و خودروهایی که تولید می‌کنند چه‌میزان ارتقای کیفیت داشته‌ است. نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه هزاران نفر در کشورمان سالانه قربانی خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل می‌شوند، افزود: یکی از این خودروهای بی‌کیفیت پراید است که مدت طولانی در کشور تولید شده است. سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: با تشکیل پرونده سعی خواهد شد دست افرادی که در صنعت خودرو رانت دارند و باند تشکیل داده‌اند و جان 80 میلیون انسان را به مخاطره انداخته‌اند رو شود. داداشی از حضور مسؤولان 2 شرکت خودروسازی (ایران‌خودرو و سایپا) در کمیسیون اصل 90 برای ادای برخی توضیحات خبر داد و اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک  از مسؤولان این دو شرکت خودروساز برای حضور در کمیسیون دعوت به عمل می‌آید.

ارز با وعده تک‌نرخی نمی‌شود
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی سال گذشته بارها وعده ارز تک‌نرخی را داده بود اما به سرانجام نرسید. مسعود خوانساری گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت قصد دارد تعرفه‌ها را به مدت ۴ سال ثابت نگه داشته و فقط در موارد ضروری، این تغییرات صورت گیرد. وی اضافه کرد: رئیس‌کل بانک مرکزی موضوع تک‌نرخی کردن ارز را مطرح کرده که حذف ارز مسافرتی نیز مقدمه آن بوده است و امیدواریم این امر امسال تحقق یابد.

سود سهام‌عدالت با اولویت‌بندی دهک‌ها پرداخت می‌شود
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: برای پرداخت سود سهام‌عدالت اولویت‌بندی خواهیم داشت. جعفر سبحانی درباره واریز سود سهام‌عدالت به حساب مشمولان تا پایان شهریورماه امسال اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه سازمان خصوصی‌سازی از سی‌ام فروردین‌ماه از همه مشمولان درخواست اعلام شماره شبا کرد، تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شماره شبای خود را وارد سامانه و ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز صورتحساب‌های خود را در سامانه مشاهده کرده‌اند. وی با بیان‌ اینکه برای پرداخت سود سهام‌عدالت اولویت‌بندی خواهیم داشت، افزود:‌ برای پرداخت سود سهام‌عدالت به مشمولانی‌که شماره شبای خود را وارد سامانه کرده‌اند با اولویت‌بندی دهک‌ها سودها را پرداخت خواهیم کرد که برای این منظور در انتظار مصوبه شورا هستیم. مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه کل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر را به یکباره نمی‌توان اخذ کرد، گفت: بدیهی ‌است که مطابق قانون تجارت، شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان اسفندماه ۹۶ فرصت خواهند داشت سود بخش سهام‌عدالت را واریز کنند.

اوراق خارج از بازار سرمایه ساماندهی می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورایعالی بورس تاکید کرد: اوراق عرضه شده در خارج از بازار سرمایه ساماندهی می‌شود. مسعود کرباسیان با تاکید بر باور جدی دولت به افزایش سهم بازار سرمایه در راستای تامین مالی پروژه‌ها از مدیران سازمان بورس خواست همه ظرفیت‌ها را برای تحقق این مهم به کار گیرند. کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ساماندهی و مدیریت نحوه عرضه اوراق بدهی در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: سازمان بورس باید برای کاهش نرخ سود اوراق بدهی برنامه‌‌ریزی جدی کند و شرایط را برای منطقی شدن این نرخ فراهم آورد که قطعا نتیجه آن روی حجم این بازار تاثیر مثبت و اطمینان‌بخش خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0057 sec