printlogo


کد خبر: 181412تاریخ: 1396/6/23 00:00
اخبار

حصر با درخواست رئیس قوه‌قضائیه و تأیید شورایعالی امنیت ملی بود
جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: حصر سران فتنه با درخواست رئیس قوه‌قضائیه در شورایعالی امنیت ملی مطرح شد و حتی یک نفر هم با آن مخالفت نکرد. به گزارش فارس، سردار حسین نجات در جمع مسؤولان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به فتنه 88 و اقدامات منتهی به تصمیم نظام برای حصر سران فتنه، گفت: از نظر ما فتنه در 9 دی 88 تمام شد اما موسوی تا 25 بهمن 89 یعنی 20 ماه بعد از انتخابات دائم بیانیه می‌داد و این بار دیگر موضوع او انتخابات نبود و مردم را به ایستادن در برابر نظام دعوت ‌کرد. وی افزود: پس از ماجرای بیداری اسلامی در تونس و مصر و شورش مسلحانه در سوریه، یکی از فعالان فتنه که امروز کمیته احیای فتنه را راه انداخته، از داخل زندان اطلاعیه داد و تظاهرات مردم تونس و مصر علیه دیکتاتوران آن کشورها را همان راه جنبش به اصطلاح سبز امید عنوان کرد و از جریان معترضان یعنی جبهه‌‌النصره حمایت کرد. جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به درخواست سران فتنه برای راهپیمایی در حمایت از انقلاب تونس و مصر در 25 بهمن و مخالفت وزارت کشور با این مراسم، تصریح کرد: اطلاعاتی که به دست ما می‌رسید حاکی از آن بود اینها قصد داشتند در اقدامی مشابه کار مصر در میدان تحریر، در میدان آزادی چادر بزنند و آنجا مستقر شوند و اعلام کنند تا برآورده شدن مطالبات‌شان خارج نخواهند شد و این آغاز فتنه جدید بود. سردار نجات افزود: در این مقطع رئیس قوه‌قضائیه در نامه به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی با اشاره به مماشات 20 ماهه نظام در برابر فتنه‌گران و عدم اصلاح رویه آنان، درخواست حصر کرد. موضوع در دبیرخانه بررسی و در شورایعالی امنیت ملی مطرح شد و حتی یک نفر هم مخالفت نکرد، در حالی که افرادی مانند آقای روحانی که آن روز نماینده رهبری در شورا بود، رؤسای قوا، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، رئیس ستاد کل و... که عضو شورا بودند، همه بدون حتی یک نفر مخالف، همانطور که دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد، اصل مجرم بودن اینها را تایید کردند، محاکمه را به مصلحت ندانستند (با اینکه محاکمه حق قوه‌قضائیه بود) و حصر را تایید کردند.

استانداران ۷  استان کشور مشخص شدند
در جلسه روز  چهارشنبه هیأت دولت استانداران ۷ استان کشور مشخص شدند. در جلسه هیأت دولت به ‌ریاست حسن  روحانی، فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمدمهدی مروج‌الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به‌ترتیب به‌عنوان استانداران استان‌های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان‌جنوبی، فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و البرز از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفتند. هیأت دولت همچنین از زحمات استانداران قبلی تشکر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانى‌فضلى، وزیر کشور در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مشخص شدن استانداران 7 استان کشور اظهار کرد: ٤ نفر از استانداران فعلى جابه‌جا و ٣ استاندار جدید نیز انتخاب شدند. وی با بیان اینکه بر اساس قولی که داده بودیم تغییرات استانداران تا پایان شهریورماه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در تلاشیم اگر امکان و شرایطش فراهم شود از بانوان در جایگاه استاندار استفاده کنیم.

ساختار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حال نهایی شدن است
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ساختار این جبهه در حال نهایی شدن است تا براساس آن مشخص شود نوع انتخاب افراد بر چه اساسی باشد و اقشار مختلف از شهرستان و استان‌های مختلف چگونه سازماندهی شوند. محمد حسینی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه نقشه راه 4 سال آینده را مشخص کرده‌‌‌‌‌‌‌ایم، افزود: ساختار در حال نهایی شدن است تا براساس آن مشخص شود نوع انتخاب افراد بر چه اساسی باشد و اقشار مختلف از شهرستان و استان‌های مختلف چگونه سازماندهی شوند تا کار با استحکام و اتقان بیشتری استمرار یابد. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این اقدامات بدین منظور است تا همه نیروهای مؤمن و انقلابی در این جبهه حضور داشته و همفکری کنند تا به یک وفاق جمعی دست یابیم. البته این مهم نیاز به بررسی‌ها و رایزنی‌ با برخی شخصیت‌ها داشت که اینها ادامه دارد و قرار است در جلسات عمومی‌تری با افراد شور و مشورت کنیم بعد توسط رئیس جبهه فعالیت‌‌های آتی اعلام شود.


Page Generated in 0/0091 sec