printlogo


کد خبر: 181413تاریخ: 1396/6/23 00:00
دیپلماسی

سازمان ملل چرا درباره کشتار مسلمانان میانمار اقدامی نمی‌کند؟
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دیدن مناظر کشتار مسلمانان میانمار رقت‌بار است، گفت: سازمان ملل تنها محکوم می‌کند و اقدام نمی‌کند، دلیلش منافع برخی کشورهای غربی در این کشتار است. آیت‌الله العظمی
ناصر مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به کشتار مردم مسلمان میانمار گفت: دیدن مناظر کشتار مسلمانان میانمار رقت‌بار است، عده  بیشتری از کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند، باید پرسید: چرا؟ آیا اینها برادران مسلمان ما نیستند؟ وی با ارائه 2 پیشنهاد برای حل مسأله میانمار گفت: سازمان ملل تنها محکوم می‌کند و اقدام نمی‌کند، دلیلش منافع برخی کشورهای غربی در این کشتار است، باید با تشکیل جلسه‌ای متشکل از وزرای خارجه کشورهای مسلمان راه‌حلی برای این مسأله پیدا کنند یا اینکه چند تن از علمای کشورهای مسلمان به میانمار رفته و با صحبت با سران کشور میانمار به درمان این درد اقدام کنند.

اعزام هیأتی از مجلس برای بررسی اوضاع مسلمانان میانمار
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعلام مراتب نگرانی جمهوری اسلامی از وضعیت مسلمانان به دولت میانمار توسط سفیر ایران در تایلند و اعزام هیأتی از مجلس برای بررسی اوضاع مسلمانان میانمار خبر داد.
به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی بعد از جلسه فوق‌العاده صبح دیروز کمیسیون متبوعش که با حضور مسؤولان وزارت امور خارجه برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار برگزار شد، اظهار داشت: سفیر ایران در تایلند با حضور در میانمار، نگرانی جدی جمهوری اسلامی را در جلسه‌ای با دولت میانمار اعلام و بر ضرورت توقف روند برخورد با مسلمانان تأکید کرد. بروجردی همچنین با اشاره به سفری که قرار است مسؤولان وزارت امور خارجه به میانمار داشته باشند تا اقلام اهدایی را به دست مسلمانان مظلوم روهینگیا برسانند، تصریح کرد: هاجر چنارانی، نماینده نیشابور نیز به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس با این هیات همراه می‌شود تا در ارتباط با زنان آواره که در جمع چند ده هزار نفری آوارگان هستند، اقداماتی را انجام دهد، همچنین قرار است با نظر رئیس مجلس، هیأتی از نمایندگان برای بررسی اوضاع به میانمار اعزام شود. وی ادامه داد: بعد از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی در فصل پاییز نیز شرایطی فراهم می‌شود تا نمایندگان به صورت داوطلبانه و به صورت نمادین حقوق یک یا چند روز خود را به مسلمانان میانمار اختصاص دهند، همچنین با صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر صحبت می‌شود تا کمک‌های بیشتری به آوارگان صورت گیرد.

همه‌پرسی در کردستان مصائب مردم این منطقه را رقم می‌زند
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: برگزاری همه‌پرسی می‌تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود میان احزاب و گروه‌های کردی شده و با افزایش تنش‌های ناخواسته در این منطقه مصائب و رنج‌های مضاعف برای مردم ستم‌دیده و شجاع اقلیم را رقم خواهد زد. امیر دریابان شمخانی عصر روز سه‌شنبه در حاشیه بیست‌وهشتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دستاوردهای اخیر محور مقاومت در برابر تروریسم تاکید کرد: سیاست داعش‌پروران برای اعمال راهبرد ناامن‌سازی منطقه از طریق ابزار تروریسم، فرجام تلخی را برای طراحان این فتنه به‌دنبال داشت. دبیر شورایعالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری درباره اثرات ضدامنیتی طرح برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: اکنون که با همت کشورهای خط اول مبارزه با تروریسم به پایان حضور فیزیکی عناصر تکفیری وابسته نزدیک می‌شویم، برخی اقدامات نسنجیده می‌تواند خطر شکل‌گیری منازعات جدید و بازتولید ناامنی را افزایش دهد. وی با اشاره به تأثیر مخرب برگزاری همه‌پرسی در اقلیم در از دست رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان و اثرگذار جامعه کردی در حاکمیت عراق اظهار داشت: برگزاری همه‌پرسی می‌تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود میان احزاب و گروه‌های کردی شود و با افزایش تنش‌های ناخواسته در این منطقه مصائب و رنج‌های مضاعف برای مردم ستم‌دیده و شجاع اقلیم را رقم خواهد زد.


Page Generated in 0/0062 sec