printlogo


کد خبر: 181432تاریخ: 1396/6/23 00:00
رویدادها

پیام سیدحسن نصرالله به مراسم بزرگداشت شهید رکن‌آبادی
دومین یادواره «سفیران مقاومت» به مناسبت گرامیداشت یاد شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سیدحسن نصرالله در پیامی که برای این مراسم ارسال کرده بود، گفت: شهید رکن‌آبادی در جایگاه خود به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، آنچه را که می‌توانست به بهترین نحو انجام داد. او بهترین نماینده نظام جمهوری اسلامی و ثابت‌قدم در کنار جهاد و مقاومت بود و در این راه آمادگی داشت همه چیز خود را حتی خون و جان خود را تقدیم کند. بله! شهید رکن‌آبادی عاشق شهادت بود و در لبنان انتظار شهادت را می‌کشید. هنگامی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت مورد عملیات تروریستی قرار گرفت و تعدادی از برادران و خواهران ما شهید شدند و خون لبنانی و ایرانی در آن مکان درهم آمیخته شد، شهید رکن‌آبادی نیز نزدیک بود به دست 2 عمله تکفیری به فیض شهادت نائل شود اما خداوند متعال نخواست شهید رکن‌آبادی به دست آن 2 عمله تکفیری شهید شود، بلکه خواست خداوند بر این تعلق گرفت که ایشان به دست حاکمان و سرکردگان آن دو عمله تکفیری به شهادت برسد تا انگشت اتهام به دلیل کثرت جرم و جنایت‌های حکام سعودی همواره به سوی آنها باقی بماند. وی همچنین افزود: همیشه باید جانفشانی‌ها، خدمات و دستاوردهای مردان بزرگی همچون شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور را به جهانیان یادآوری کرد تا به عنوان الگو و اسوه برای نسل‌های آینده در این مسیر باقی بمانند. گفتنی است این پیام، توسط زهرا رکن‌آبادی، فرزند شهید غضنفر رکن‌آبادی در دومین یادواره «سفیران مقاومت» قرائت شد.

اعتراض حسین علیزاده به «شوالیه»
در مراسم افتتاح خانه تنبور در روستای بازلان کرمانشاه که با حضور «حسین علیزاده»، «شهرام ناظری»، «کیهان کلهر» و... برگزار شد، مجری مراسم هنگام دعوت از حسین علیزاده وی را «شوالیه» خطاب کرد که علیزاده نسبت به این لقب واکنش نشان داد و گفت: «امروز شهرام ناظری و کیهان کلهر 2 تن از استادان موسیقی که هر دو هم اهل کرمانشاه هستند در میان ما حضور دارند. این دو هنرمند در جهان معروفند. نام هر کدام از این دو به تنهایی بیانگر بزرگی آنان است. شهرام ناظری خودش هنرمند بزرگی است و نیازی به لقب «شوالیه» ندارد. خود فرانسوی‌ها به ما می‌خندند وقتی می‌بینند هنرمندان‌مان را با لقبی صدا می‌زنیم که آنها به ما داده‌اند. من خودم نشان «شوالیه» را از دولت فرانسه قبول نکردم، چرا که می‌خواستم با همین مساله مقابله کنم. گاهی در مطبوعات ایران برای کیهان کلهر که از دوستان من و از هنرمندان بزرگ ایران است، از عنوان‌هایی مانند «هنرمند جهانی» استفاده می‌کنند. یعنی ما ایران نداریم؟ چرا وقتی می‌خواهیم به هنرمندی جایگاه بین‌المللی بدهیم، «ایران» را حذف می‌کنیم».  این برای چندمین بار است که علیزاده به دادن نشان «شوالیه» به هنرمندان ایرانی اعتراض می‌کند.

زور دولت به دانشجویان چربید
تغییر محل برگزاری جشن دکتر سلام
محل برگزاری جشن دکتر سلام که پیش از این بنا بود در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شود، با اعمال فشار از سوی دولت به ورزشگاه شهدای هفتم‌تیر منتقل شد. علی صدری‌نیا، کارگردان مجموعه طنز دکتر سلام پیش از این خبر از تلاش 2 ماهه برای اخذ مجوز و موافقت مسؤولان برای برگزاری این مراسم داده بود و با اعلام اینکه وسایل گروه‌های هنری در ورزشگاه آزادی محبوس شده و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود، اظهار داشت: «آقایان پیغام می‌فرستند که بروید در یک سالن کوچک‌تر جشن را برگزار کنید، آن وقت ما کاری به مراسم نداریم. از چه چیزی می‌ترسید؟ از این جمعیت پرشور و بانشاط دانشجویی؟! چرا می‌ترسید؟! بیایید علنا بگویید از چه چیزی می‌ترسید که همه بدانند. توصیه‌ام به این دوستان این است که شما که به دنبال ستاره‌دار کردن 14 هزار دانشجو هستید، دیگر از آزادی حرف نزنید که آزادی از شما خجالت می‌کشد!» حال باید دید عوامل این برنامه با تغییر یک روز مانده به جشن و حضور 14 هزار هوادار چه برنامه‌ای را برای مخاطبان تدارک دیده‌اند. گفتنی است یکی از میتینگ‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور بدون هیچ مانع قانونی در این ورزشگاه برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0083 sec