printlogo


کد خبر: 181463تاریخ: 1396/6/25 00:00
با وجود کارشکنی دولت، جشن 4 سالگی «دکتر سلام» برگزار شد
سلام به دکترهایی که راه آزادی را بستند!

گروه فرهنگ و هنر: درحالی که همه چیز برای برگزاری جشن 14 هزار نفری دکتر سلام در ورزشگاه آزادی فراهم شده بود، دولتی‌ها به‌رغم تمام توافقنامه‌ها و قراردادها در روزهای منتهی به جشن آن را لغو کرده و دکتر سلامی‌ها چهارمین سالگرد خود را در سالن کشتی شهدای هفتم تیر برگزار کردند. به گزارش «وطن‌امروز» چهارمین جشن
دکتر سلام روز پنجشنبه 23 شهریور با استقبال پرشور مخاطبان در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد. در این مراسم که «محمدباقر قالیباف»، «محمدرضا زائری»، «محمدحسین صفارهرندی»، «بهروز افخمی»، «سردار حاجی‌زاده» و «ابوالقاسم طالبی» به سخنرانی پرداختند، میهمانانی از طیف‌های مختلف نظیر داریوش سجادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم سیانور و ماجرای نیمروز، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه‌قضائیه، اسماعیل آذر شاعر و مجری، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مجلس و... حضور داشتند. محمود حجتی وزیر کشاورزی و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در دولت قبل هم به دلایلی در این مراسم شرکت نکردند اما از آنها تقدیر شد.
سلام بر کسانی که راه آزادی را می‌بندند
علی صدری‌نیا، مجری برنامه «دکتر سلام» در آغاز جشن تولد 4 سالگی این برنامه طنز و در واکنش به لغو برگزاری جشن دکتر سلام در سالن ورزشگاه آزادی با فشار دولت گفت: سلام عرض می‌کنم به کسانی که شعار آزادی می‌دهند و راه «آزادی» را می‌بندند. وی ادامه داد: باید به بعضی‌ها هم حرف خودشان را زد که: شما حرف از آزادی می‌زنید؟! شما حرف از آزادی نزنید که آزادی خجالت می‌کشد.
آذر، افخمی، سلامی و دیگران
چند تن از اهالی فرهنگ و هنر در جشن
دکتر سلام تقدیر شدند. «اسماعیل آذر» مجری محبوب برنامه مشاعره تلویزیون و استاد دانشگاه به دلیل عمل ارزشمندش در کوبیدن خودکار و تخته تولید خارجی به زمین مورد تقدیر قرار گرفت. وی پس از حضور روی صحنه خطاب به دانشجویان گفت: من همیشه حرف می‌زنم اما وقتی در برابر شور شما قرار گرفتم زبانم گرفت. آفرین بر غیرت ایرانی شما! میهمان دیگری که در جشن دکتر سلام از او تقدیر شد کسی نبود جز یوسف سلامی. خبرنگار محبوب صداوسیما و مجری برنامه «در حاشیه پزشکی» که با فشار وزیر بهداشت تعطیل شده است، با اشاره به توقف برنامه حاشیه‌های پزشکی گفت: امیدوارم آقای وزیر پنجره‌های نقد را برای پخش مجدد برنامه ما باز کند. همچنین سعید پروینی و بهروز افخمی تهیه‌کننده و مجری سابق برنامه هفت از دیگر مدعوانی بودند که از آنها تقدیر شد. پروینی در این برنامه اظهار داشت: وقتی آدم‌های امنیتی را در پست‌های فرهنگی می‌گذارند همین می‌شود که تحمل جشن دکترسلام را ندارند. همچنین بهروز افخمی با اشاره به حضور خود در برنامه هفت گفت: من به برنامه هفت رفتم تا بعضی‌ها دردشان بیاید. مسعود فراستی مثل دراکولاست. کارکتری که دوست داریم ازش متنفر باشیم. فضه‌سادات موسوی، مجری سیما نیز اظهار داشت: نمی‌دانستم قرار است روی سن بیایم. امیدوارم شیفت فردایم کنسل نشود. وی ادامه داد: از همه خانم‌های حاضر در جشن تشکر می‌کنم. موسوی همراه با خود فرزندان 2 نفر از شهیدان مدافع حرم را روی سن آورد. فرزندان شهدای مدافع حرم که همراه با فضه‌سادات موسوی روی سن آمده بودند با شعرخوانی خود، حاضران در سالن را به وجد آوردند.
هر جا به جوان‌ها اعتماد نکردیم
 پشت خاکریز‌ها  ماندیم
محمدباقر قالیباف از برجسته‌ترین میهمان‌های این برنامه بود که با تشویق حضار به روی صحنه آمد. شهردار سابق تهران در ابتدای سخنان خود گفت: برای حل چالش‌ها باید به جوانان اعتماد کنیم.  بسیار خوشحالم که امسال این توفیق را پیدا کردم در جمع این جوانان باشم. وی با بیان اینکه برنامه دکتر سلام یکی از نمونه‌های موفق در بحث آتش‌ به اختیار از نگاه رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: هر کجا به جوانان اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم و انقلاب را به پیش برده‌ایم. شهردار سابق تهران تصریح کرد: هر کجا از جوانان از جمله در پیروزی انقلاب و در دفاع‌مقدس استفاده کردیم موفق بوده‌ایم و هر کجا به قول بچه‌های جنگ، پشت خاکریزها مانده‌ایم به جوانان اعتماد نکرده‌ایم. قالیباف با بیان اینکه برنامه دکتر سلام پایگاهش حرکت مردمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موفق است، اضافه کرد: این برنامه بدون تشریفات بوده و نمونه شایسته‌پروری و شایسته‌گزینی است. وی اظهار داشت: برای پیشرفت انقلاب نیازمند یکایک جوانانی هستیم که در برنامه دکتر سلام فعالیت می‌کنند و باید برای حل چالش‌های پیش‌رو به جوانان اعتماد کنیم. شهردار سابق تهران ضمن تشکر از همه مدیران و کارکنان شهرداری که در زمان مدیریتش، به وی کمک کردند، گفت: اگر موفقیت و خدمتی به مردم صورت گرفت نشأت گرفته از اعتماد به جوانان بود به طور مثال اگر پروژه‌ای نتیجه داد کسانی که آن پروژه‌ها را طراحی کرده بودند متوسط سن‌شان زیر 35 سال بود. مسؤولان و مددجویان موسسه خیریه از قالیباف تقدیر کردند. اصلانی، مسؤول این مجموعه اظهار داشت: تا امروز بارها آقای قالیباف به مجموعه ما آمدند و یک بار هم اجازه ندادند دوربین‌ها از این برنامه فیلم بگیرند.
ما نیز مشتری دکتر سلام هستیم
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران از دیگر سخنرانان مراسم  با بیان اینکه ما نیز مشتری دکتر سلام هستیم، گفت:‌  اگر امروز  فناوری موشکی به اینجا رسیده نمادش شهید تهرانی‌مقدم است. وی افزود: کسی که باعث شد توان موشکی اینگونه گسترش پیدا کند و نامش تاکنون برده نشده و حالا می‌توانیم نام او را ببریم، سردار قالیباف است. فرمانده هوافضای سپاه گفت:‌ در دوره فرماندهی ایشان تدبیری اندیشیده شد تا در هر شهر و استان یک پایگاه موشکی احداث شود. حاجی‌زاده درباره تقدیر از جایگاه شهید حججی گفت: شهید حججی یک نماد است. ما به هر پایگاهی که سرکشی می‌کنیم شاهد حضور صدها حججی هستیم؛ حججی نماد انقلابیون و عزیزان جهادگر و نیروهای ارزشی است که از این نیروها بی‌نهایت در نظام مقدس ما وجود دارد. وی اضافه کرد: امروز مقابل ما جبهه انقلابیون، جبهه صهیونیست‌ها و غربگرایان است؛ اگر بخواهیم با استکبار جهانی مبارزه کنیم باید مملکت به‌شکل جهادی اداره شود. در این  جشن که با تقدیر از زحمات سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکارانش همراه بود، فیلم جدیدی از لحظه اصابت موشک‌های سپاه به مقرهای داعش در دیرالزور پخش شد. در فیلم به صورت واضح قابل مشاهده بود که موشک اول یک مقر فرماندهان داعش را هدف قرار می‌دهد و موشک دوم، با دقت بسیار بالا به یک پل ارتباطی روی یک رودخانه اصابت می‌کند.
مدعیان آزادی گفتند از آزادی صرفه‌نظر کنید
محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق ارشاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: خوشحالم که دکتر سلام هر روز بالغ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. وی با اشاره به جابه‌جایی مکان مراسم از استادیوم آزادی به سالن شهدای هفتم تیر گفت: این اتفاق بنده را یاد این موضوع می‌اندازد که در جوانی به‌طنز برخی‌ها می‌گفتند آیا می‌شود خداوند کاری را بکند و خود قادر به تحمل آن نباشد. وزیر اسبق ارشاد افزود: برخی به‌طنز می‌گفتند آیا خداوند می‌تواند جهان را در هندوانه‌ای جای بدهد و در پاسخ آنها نیز گفته می‌شد خداوند هر کاری می‌تواند انجام دهد و اراده او بالاتر از همه اراده‌هاست. صفارهرندی اظهار داشت: آقایانی که شعارشان این بود برای ملت ایران که بعد از 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی طعم آزادی را چشیده بودند وعده آزادی می‌دادند به مجموعه دکتر سلام گفتند شما آزادی را رها کنید و به سالن کشتی شهدای هفتم تیر بروید و شما چیزی را که مربوط به آزادی است از آن صرف‌نظر کنید. وی با بیان اینکه فاصله ادعا تا عمل زیاد است، گفت: به‌طور نمونه برخی‌ها وعده رفع تحریم‌ها را دادند که خبری نشد و تحریم‌های جدیدتری وضع شد و همان‌هایی که وعده داده بودند گفتند «هدف ما این نبوده و ما به‌دنبال چیز دیگری بودیم». صفار هرندی با ابراز اینکه برخی‌ها در بحث‌های انتخاباتی رقبای خود را متهم به این کردند که اگر آنها بیایند پیاده‌روها را دیوار می‌کشند، گفت: این موضوع را از آنها پذیرفتیم اما خودشان آمدند و پیاده‌روها را جمع کردند و اصلاً صورت‌مساله را پاک کردند. امیدواریم آنها تحمل داشته باشند و صدای مخالفان را بشنوند و برچسب نزنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر دنبال یک حرکت اساسی و مبنایی از جنس آتش‌به‌اختیار می‌گردیم باید به مجموعه‌هایی از جنس دکتر سلام ارزش بدهیم و آنها را تقویت کنیم. وزیر اسبق ارشاد افزود: دکتر سلام از نمونه‌های اصیلی است که متکی به مردم است و استعدادهای مردمی در آن فعال است که اگر اینگونه نبود امروز باید مجلس را بسیج می‌کردیم تا از حقوق آنها دفاع کنند. صفارهرندی اضافه کرد: دکتر سلام کار خود را بر پایه بدنه گسترده اجتماعی قرار داده و هر روز پروبال می‌گیرد و امیدوارم یک روز شاهد انواع و اقسام دکتر سلام‌ها با حفظ محور مرکزیت آن نباشیم.
اگر الان روحانی رئیس‌جمهور بود!
ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در بدو ورود به صحنه از حضار پرسید: گرم‌تان است؟ و با پاسخ «بله» تماشاچیان مواجه شد. وی در ادامه به طنز گفت: حقتونه! وقتی به روحانی رأی نمی‌دهید همین است! اگر الان روحانی رئیس‌جمهور بود در ورزشگاه با خانم‌ها نشسته بودید! وی در ادامه با تأکید برآنکه به هیچ جناح و باندی وابسته نیست، گفت: ما بچه‌های انقلابیم و تنها به خون شهدا پاسخگو خواهیم بود. کارگردان قلاده‌های طلا با انتقاد از کارشکنی مسؤولان در بستن راه ورزشگاه آزادی گفت: حتی اگر مجبور شویم در پارک شهر برنامه اجرا می‌کنیم اما امان‌نامه لیبرالیسم را نخواهیم پذیرفت!  اظهارات طالبی با استقبال پرشور تماشاگران مواجه شد.
هنر دکترسلام در دعوت از مخالفانش است
حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مسؤول خانه روزنامه‌نگاران جوان در مراسم جشن ۴سالگی دکتر سلام گفت: به خودمان تسلیت می‌گویم. ظاهراً باید آرزوی داشتن مدیرانی انتقادپذیر را به گور ببریم. وی افزود: ما که امل و عقب‌افتاده هستیم. آنهایی که ادعای زنده‌باد مخالف دارند چرا صدای مخالف را تحمل نمی‌کنند؟ زائری اضافه کرد: هنر انقلاب اسلامی این بود که دینداری را از امری فردی به امری اجتماعی تبدیل کند. وی ادامه داد: هنر دکتر سلام این است که به‌رغم نگاه انتقادی از میهمانانی که مخالف نگاهش هم هستند دعوت می‌کند. هرچقدر این ظرفیت جریان انقلابی بیشتر شود رشد آن بیشتر خواهد شد. زائری افزود: تفاوت روحانی و روحانی‌نما در تحمل است. آنکه تحمل نمی‌کند روحانی‌نماست. بعضی‌ها با دشمن راحت‌تر از دوست کنار می‌آیند. چرا وقتی مذاکره با دشمن را تئوریزه می‌کنیم، دوستان را تحمل نمی‌کنیم.
تریاک را سیاسی نکنید!
همچنین در این مراسم بیانیه طنزی از زبان صنف معتادان در محکومیت طرح توزیع تریاک دولتی در جشن دکتر سلامی‌ها خوانده شد. در بخشی از بیانیه آمده است: در پس این تلخی، حالی است عجیب. مصرف تریاک فرهنگسازی و زیرساخت می‌خواهد. هرگونه اقدام برای توزیع بی‌محابای تریاک ممکن است خطراتی مانند توزیع سبد کالا داشته باشد. آقایان تریاک شوخی‌بردار نیست. ریزه‌کاری دارد. نباید کم و زیاد شود. نمی‌شود فردا آقای سخنگو بگوید منظور فلانی آن نبود و این بود. تریاک را خدا آورد. آقایان مسؤول! بگذارید این بسته‌های 100 گرمی تریاک برای مردم بماند. تریاک را سیاسی نکنید.
انتخاب ژن برتر و ضایع‌ترین عکس سال
در پایان این مراسم، حسین فریدون در مسابقه پیامکی جشن 4سالگی دکتر سلام، ژن برتر سال شد. در حاشیه جشن 4سالگی دکتر سلام، یک مسابقه پیامکی به منظور انتخاب ژن برتر سال برگزار شد که در پایان حسین فریدون با اختلاف زیاد نسبت به دیگر گزینه‌ها از جمله فاطمه حسینی و پسر محمدرضا عارف به عنوان ژن برتر سال انتخاب شد. همچنین عکس سلفی نمایندگان با فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به‌عنوان ضایع‌ترین عکس سال انتخاب شد.


Page Generated in 0/0071 sec