printlogo


کد خبر: 181470تاریخ: 1396/6/25 00:00
اخبار

تجزیه عراق توطئه صهیونیست‌هاست
امام جمعه موقت تهران اظهار امیدواری کرد مسؤولان اقلیم کردستان سرعقل بیایند و دست از توطئه صهیونیستی تجزیه عراق بردارند. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به همه‌پرسی در اقلیم کردستان، گفت: آرزوی دیرینه استکبار تشکیل یک اسرائیل در منطقه است که البته این آرزو را به گور خواهند برد؛ نخستین مرحله‌اش همین تجزیه کردستان و برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان است. وی با اشاره به حمایت مقامات رژیم صهیونیستی از برگزاری همه‌پرسی، افزود: ایران با این همه‌پرسی مخالفت کرده است، دولت عراق و مجلس عراق مخالفت کرده اند، ترکیه که همسایه آنهاست، مخالفت کرده است اما رژیم صهیونیستی حمایت کرده است؛ آیا نباید مسؤول اقلیم کردستان این موضوع را بفهمد که در میدان رژیم صهیونیستی بازی می‌کند؟!
وی اضافه کرد: از زمانی که عراق از شر صدام راحت شد، از آن زمان تاکنون در پی تجزیه عراق بودند، امیدوارم مسؤولان اقلیم کردستان سرعقل بیایند و دست از این توطئه صهیونیستی بردارند. توطئه گروهک‌های تکفیری توطئه اول‌شان بود که بحمدالله هم در عراق و هم در سوریه گروهک جنایتکار داعش نفس‌های آخرش را می‌کشد. بعد از اینکه این توطئه با دادن شهدای بسیار و فداکاری‌های بسیار از بین رفت، آنان دنبال آغاز توطئه جدیدی هستند و امیدوارم کشورهای همسایه و خود دولت عراق در این عرصه فعال‌تر باشند تا این توطئه مشکل نگیرد.

رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و ترکیه تأکید کردند
پیامد های خطرناک همه پرسی استقلال در کردستان عراق
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد ارتش ترکیه درباره همه‌پرسی استقلال کردستان عراق تلفنی گفت‌وگو کردند. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری و ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در تماسی تلفنی پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک نیروهای مسلح دو کشور گفت وگو کردند. طرفین ارتقای مناسبات و همکاری‌های متقابل را حائز اهمیت دانسته و با اشاره به موضوع همه‌پرسی احتمالی استقلال در کردستان عراق، آثار و پیامدهای اجرای آن بر امنیت، صلح و ثبات منطقه، از جمله کشورهای ایران و ترکیه را منفی و خطرناک توصیف کردند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با برشماری تبعات سوء اجرای همه‌پرسی در کردستان عراق را بر مصالح مردم منطقه، هماهنگی بین کشورهای همسایه عراق در مخالفت با برگزاری  همه‌پرسی و ممانعت از اجرای طرح‌های تجزیه‌طلبانه در منطقه که می‌تواند کشورها را گرفتار مشکلات عدیده سیاسی، اجتماعی و امنیتی کند ضروری دانستند.

برخی سفرای ایران در سفارتخانه‌ها «مشغول کسب و کارند»
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی سفارتخانه‌های ایران، سفرا در حوزه ماموریت خود فعال نیستند و به کسب و کار مشغولند.  محمد‌علی پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در مجلس نهم گزارشات متعددی از تخلفات در سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها به کمیسیون اصل 90 واصل شده بود، گفت: در همین راستا نیز گزارشاتی در کمیسیون تدوین شد که با پایان یافتن مجلس نهم این موضوع مسکوت ماند. وی با تاکید بر اینکه برخی سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها غیرفعال هستند، ادامه داد: وزارت امور خارجه باید رویه انتخاب سفرا را حداقل در کشورهایی که مراودات بیشتری با جمهوری اسلامی ایران دارند، تغییر دهد و افرادی خارج از این وزارتخانه که قدرت و کارآیی بیشتری دارند را انتخاب کند. نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با اعلام اینکه در برخی سفارتخانه‌های ایران، سفرا در حوزه ماموریت خود فعال نیستند و به کسب و کار مشغولند، افزود: امروز در زمینه بازاریابی، صادرات، واردات و مراودات مالی تجار مشکلاتی داریم و تجار بارها نسبت به این مساله و نیز عدم همراهی سفارتخانه‌ها گله کرده‌اند که این نشان از عدم کارآیی
سفیر است.


Page Generated in 0/0061 sec