printlogo


کد خبر: 181473تاریخ: 1396/6/25 00:00
دیپلماسی

شهادت 11 زائر ایرانی در عراق
بیش از 170 نفر در حمله تروریستی داعش درعراق شهید و زخمی شدند
22 هموطن ایرانی در حمله تروریستی روز پنجشنبه در عراق شهید و زخمی شدند. این حمله تروریستی در منطقه ناصریه در استان ذی‌قار عراق رخ داد. بر اساس این گزارش، ساعت 16 روز پنجشنبه 4 مرد مسلح با حمله به رستوران بین‌راهی فدک در منطقه ناصریه (240 کیلومتری نجف) مردم بیگناه و زوار را به رگبار گلوله بستند. بر اساس گزارش منابع عراقی، تروریست‌ها ابتدا خودروی خود را در نزدیکی ایست بازرسی فدک منفجر کرده سپس تعدادی از آنها به صورت مسلح به رستوران بین راهی حمله کردند. وزارت کشور عراق اعلام کرد طی این عملیات تروریستی، بیش از
170 نفر شهید و زخمی شدند. دقایقی پس از وقوع این حادثه تروریستی، داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت. در زمان وقوع این حادثه تروریستی، 2 کاروان زیارتی ایرانی از استان های هرمزگان و فارس در محل وقوع حادثه حضور داشتند که بر اساس آخرین گزارش‌ها 22 نفر از این هموطنان شهید و زخمی شدند. بر اساس آماری که کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره اعلام کرده طی این حمله تروریستی 11 زائر ایرانی شهید و 11 تن دیگر زخمی شده‌‌‌اند. احمد سیاهپوش، سرکنسول ایران در بصره در این‌باره گفت: تاکنون هویت 11 شهید ایرانی مشخص شده و هویت چند تن از شهدا به دلیل سوختگی بالا از حیث ایرانی یا عراقی بودن هنوز مشخص نشده است. به گزارش ایرنا، وی اسامی شهدای ایرانی را به شرح زیر اعلام کرد: خانم جهان رمضانی، محمدیاسین روشی، مائده کشاورز، جهان شیرروستا، شهریار نیازی، رضا برنده، محمدحسن سرافراز، الله‌داد چراغی، حسین کشاورز، میثم کوهکن و یک نفر هم به نام «رستمی» که هنوز نام او نامشخص است. سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره همچنین اسامی 11 زخمی ایرانی این حمله تروریستی را به شرح زیر اعلام کرده است: فریدون غفاری، امیرحسین فقیه، علیرضا شایسته، محسن کشاورز، امین فقیه، حسن اکبری‌زاده، اصغر عباسی، فریده رمضان‌پور، طیبه زحمتکش، مهریه غفاری و صدیقه کشاورز. بر اساس اعلام کنسولگری ایران در بصره، روند انتقال پیکر شهدا و همچنین مجروحان این حادثه تروریستی از دیروز جمعه آغاز شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با آیت‌الله نوری‌همدانی دیدار کرد
دبیرکل حزب‌الله لبنان در نخستین ساعت حضور آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در لبنان با حضور در محل اقامت مرجع تقلید شیعیان، با وی ملاقات کرد. در این ملاقات سیدحسن نصرالله ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جبهه مقاومت از سفر این مرجع تقلید به‌عنوان یک سفر پر برکت و به یادماندنی یاد کرد. وی با اشاره به مواضع انقلابی این مرجع تقلید در مواقع حساس جهان اسلام و بویژه جبهه مقاومت افزود: هیچگاه حمایت‌های جنابعالی را از یاد نخواهیم برد. در این دیدار همچنین آیت‌الله نوری‌همدانی بر حمایت از جبهه مقاومت در مقابل دشمن مشترک مسلمانان بلکه همه مظلومان یعنی استکبار و صهیونیسم و ایادی منطقه‌ای آنان تاکید کرد. وی حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله را فردی عالم‌، مقاوم، هوشیار و سیاستمدار صادق نام برد و افزود: شما مصداق همان روایت عالم به زمان هستید که در روایات ما آمده و ما از شما و مقاومت حمایت می‌کنیم، چرا که از امیر مومنان(ع) آموختیم در حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم مرز جغرافیایی ملاک نیست.

کمک مجلس در حوزه دیپلماسی پارلمانی به حل بحران در میانمار
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: مجلس شورای اسلامی برای کمک به حل بحران میانمار و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی، در حوزه دیپلماسی پارلمانی تلاش می‌کند. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در تهران با تبیین نگرانی جدی رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت اسفبار مسلمانان میانمار گفت: فجایع عمیقی در میانمار در حال وقوع است و مجلس شورای اسلامی برای کمک به حل بحران میانمار و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و کشتار و کوچ اجباری مردم، در حوزه دیپلماسی پارلمانی تلاش می‌کند. گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در تهران نیز خاطرنشان کرد: سازمان ملل تحولات منطقه و بحران میانمار را دنبال می‌کند و دبیر کل ابتکارات مختلفی را برای کمک به حل بحران در دست دارد.


Page Generated in 0/0053 sec