printlogo


کد خبر: 181483تاریخ: 1396/6/25 00:00
نبض جامعه

 رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
ارسال کمک‌های ایران برای مسلمانان روهینگیایی
نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ایران حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی برای کمک به مردم مسلمان روهینگیای میانمار صبح دیروز (جمعه) از پایگاه شکاری-  ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری به بنگلادش ارسال شد. به گزارش صداوسیما، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر روز جمعه در حاشیه آیین ارسال این محموله امدادی در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله نخست ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر برای مسلمانان روهینگیایی میانمار حدود 40 تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک فروند هواپیمای باری به بنگلادش ارسال می‌شود. وی با اشاره به عدم همکاری کشور میانمار در تحویل این محموله کمک‌های انسان‌دوستانه برای توزیع بین مسلمانان  روهینگیایی گفت: این محموله امدادی با حمایت و رایزنی‌های سفارت کشورمان در بنگلادش و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر این کشور در میان آوارگان میانماری که در اردوگاه‌های اسکان اضطراری این کشور مستقر هستند توزیع می‌شود. سلیمی همچنین از آمادگی استقرار و ایجاد 400 دستگاه چادر امدادی خبر داد و گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آمادگی کامل و صددرصدی دارد همراه با ارسال چادرهای امدادی، تیم‌های اسکان اضطراری و موقت را نیز به کشور بنگلادش اعزام کند تا این گروه‌های تخصصی امدادرسان نسبت به اسکان اضطراری آوارگان میانماری با احداث اردوگاه‌های امدادی در این کشور اقدام کنند. وی با اشاره به امکان برپایی بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات برای مردم میانمار در کشور بنگلادش اضافه کرد: در صورت انجام هماهنگی‌های لازم با کشور بنگلادش، این بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.

بیش از ۳۶ هزار حاجی به کشور بازگشتند
مدیر عملیات حج تمتع ۹۶ از بازگشت نزدیک به ۳۶ هزار و 500 زائر ایرانی از سرزمین وحی به کشورمان خبر داد. به گزارش مهر، نصرالله فرهمند گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۴۶۵ زائر از طریق
2 فرودگاه جده و مدینه با پروازهای ایران‌ایر و سعودی به ایران منتقل شده‌اند. وی افزود: تعداد زائران در مکه‌مکرمه اکنون بیش از ۳۵ هزار نفر و در مدینه‌منوره بیش از ۱۱ هزار نفر است. فرهمند روند عملیات بازگشت حجاج ایرانی را طبیعی توصیف کرد و گفت: عوامل و کارگزاران سازمان حج و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند زائران طبق برنامه‌‌ریزی صورت گرفته از عربستان به 20 ایستگاه پروازی در داخل کشور منتقل شوند. معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ادامه داد: طبق برنامه‌‌ریزی قبلی آخرین پرواز زائران ایرانی به مقصد کشورمان از
2 فرودگاه جده و مدینه قرار است به ترتیب در ۳۱ شهریور و ۴ مهرماه انجام شود. گفتنی است، امسال ۸۶ هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی سفر کرده‌اند.

هشدار وقوع سیل در جنوب کشور
کارشناس سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های جنوب کشور از عصر امروز هشدار داد.  به گزارش میزان، محمد اصغری  با بیان اینکه طی امروز استان‌های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: در این استان‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و وزش تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در استان خوزستان رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود، خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری رشد ابر،  وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. اصغری به وضعیت جوی استان‌های شمال کشور اشاره کرد و گفت: مازندران، گیلان و گلستان نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: در استان اردبیل نیز افزایش مه صبحگاهی انتظار می‌رود.


Page Generated in 0/0054 sec