printlogo


کد خبر: 181489تاریخ: 1396/6/25 00:00
تأکید بر نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی مصرف آب


تبیین راهکارهای مصرف صحیح آب در جهت ارتقای فرهنگ عمومی برای جلوگیری از بروز بحران‌های مرتبط با کمبود آب و خشکسالی از اولویت‌هایی است که باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد. علیرضا ایمانلو، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات این استان ضمن تبیین اهمیت جایگاه آب در زندگی روزمره شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در مصرف آن به تشریح اهمیت و جایگاه آب در جامعه پرداخت. وی با تقدیر و تشکر از حضور اعضای هیات‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان از خبرنگاران به عنوان سفیران حفظ منابع آبی یاد کرد. وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری خبرنگاران در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه آب اظهار داشت: همه فعالان در حوزه ارتباطات رسانه‌ای در جهت تبیین وضعیت بحرانی منابع آبی استان می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.  ایمانلو پایین بودن قیمت آب شرب در کشور را از دیگر دلایل عدم مصرف بهینه آب خواند و اذعان داشت: در حال حاضر هر مترمکعب آب در استان یکهزار و 200 تومان هزینه برمی‌دارد در حالی که مشترکان به ازای هر مترمکعب 400 تومان پرداخت می‌کنند که این فاصله قیمت منطقی نیست. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک جهان قرار گرفته و استان ما نیز از این موضوع مستثنا نبوده و تامین بخش زیادی از آب شرب شهروندان به صورت فرا استانی و با صرف هزینه‌های زیاد تامین می‌شود لذا اهمیت این مایع حیاتی در کشورمان بیشتر احساس می‌شود. اسد فلاح، رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تبریک کسب عنوان دستگاه برتر استانی توسط شرکت آبفای استان در جشنواره شهید رجایی که برای سومین سال پیاپی حاصل شده است، به جایگاه و عملکرد این تشکل جامع و فراگیر رسانه‌ای آذربایجان شرقی پرداخت و از مجموعه مدیریتی و روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی که با این تشکل و سایر رسانه‌ها در تعامل و ارتباط نزدیک هستند، تشکر و قدردانی کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec