printlogo


کد خبر: 181497تاریخ: 1396/6/25 00:00
اخبار

«قدیس» به چاپ هفتم رسید
رمان «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از سوی انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ شد. به گزارش تسنیم،‌  قدیس داستان دلدادگی یک کشیش مسیحی است که در مسکو زندگی می‌کند. او کتاب‌ها و آثار خطی و قدیمی بسیاری دارد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می‌رسد، علاقه‌مند می‌شود کتاب را از او بخرد اما مرد تاجیک کشته می‌شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می‌گذارد که به شناخت امام المتقین، امیرالمؤمنین، علی(ع) منتهی می‌شود.  کشیش به خاطر حفظ جان خود مجبور به ترک مسکو می‌شود و به بیروت می‌رود. او کودکی‌ها و بخشی از عمرش را در این شهر گذرانده و پسر، عروس و نوه‌اش در آنجا زندگی می‌کنند. علاوه بر این، او در پایتخت لبنان، دوستان و محققان فراوانی از جمله «جرج جرداق» نویسنده کتاب «الامام علی صوت‌العداله‌الانسانیه» را دارد که می‌توانند در کشف شخصیت امام علی(ع) به او کمک شایانی کنند. ابراهیم حسن‌بیگی در رمان «قدیس» به وقایع 5 سال حکومت امام علی(ع) نگاهی موشکافانه دارد و بیشتر به شیوه امام در مقابله با حوادث پیش‌آمده می‌پردازد. در این اثر سعی شده معنای حکومت اسلامی از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) به تصویر کشیده شود. چاپ هفتم رمان قدیس در قطع رقعی در 276 صفحه به قیمت 21 هزار تومان منتشر شده است.

سرگذشت موسیقی سال‌های جنگ در «بزم رزم»
سیدوحید حسینی، کارگردان مستند«بزم رزم» در آستانه اکران عمومی این مستند سینمایی در گروه سینمایی «هنر و تجربه» یادداشت کوتاهی را منتشر کرد. به گزارش مهر، متن یادداشت سیدوحید حسینی به شرح زیر است: «بزم رزم» سرگذشت پر فراز و نشیب موسیقی ما در سال‌های جنگ است. روایت همزمان دو داستان است؛ داستان جوانانی که برای حفظ میهن از جان گذشتند و داستان اهل موسیقی که از یک سو به زبان و ابزار خود در راه وطن وارد میدان شدند و از سویی دیگر برای حفظ موسیقی ایرانی کوشیدند و پیروز این هر دو میدان ایران است و موسیقی ایران.

مدیری «یک روز طولانی» را می‌سازد
مهران مدیری فیلمنامه فیلم سینمایی
«یک روز طولانی» را به ثبت رساند. به گزارش آنا، مهران مدیری که هم‌اکنون نخستین ساخته سینمایی خود را با عنوان «ساعت ۵ عصر» روی پرده سینماها دارد به دنبال  تولید فیلم سینمایی دیگری با عنوان «یک روز طولانی» است. مدیری بتازگی نگارش این فیلمنامه را تمام کرده و آن را به ثبت رسانده است که البته از پروانه ساخت و تولید آن هنوز خبری نیست. ممکن است این فیلم به عنوان دومین ساخته سینمایی مهران مدیری بر خلاف فیلم قبلی او که در جشنواره حضور نداشت و علت عدم حضور آن طولانی شدن مراحل تدوین بود، برای سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تولید شود. فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» که از 7 هفته گذشته با سرگروهی سینما کورش اکران عمومی خود را آغاز کرده، تاکنون در گیشه ۸ میلیارد تومان را رد کرده است. در این فیلم که در باره اتفاقاتی است که در یک روز برای (مهرداد پرهام) رخ می‌دهد، سیامک انصاری، مهران مدیری، امیر جعفری، آزاده صمدی، رسول نجفیان و نگین معتضدی به ایفای نقش می‌پردازند.

انتشار آخرین کتاب زنده‌یاد غلامرضا شکوهی
«پنجه بر پیشانی» آخرین اثر زنده‌یاد غلامرضا شکوهی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و در مراسم بزرگداشت این شاعر رونمایی شد. به گزارش تسنیم،  این اثر دربردارنده 80 غزل از شکوهی در موضوعات مختلف از جمله آیینی است.سروده زیر با عنوان «تلخ» نمونه‌‌ای از اشعار او در این کتاب است:
 به کامْ تلخ‌‏تر از خلق‏‌وخوی خود بودم
شکسته، مثل صدا، در گلوی خود بودم
همیشه فرش لگدکوب آفتاب شدم
که مثل سایه، کنار عدوی خود بودم
از آن به کوچه پژواک دره پیچیدم
که مثل کوه، همه عمر، روی خود بودم
به حبس شیشه اگر چون گلاب خو کردم
شهید عاطفه رنگ و بوی خود بودم
اگر چو رود زدم دل به خانه دریا
مدام در عطش جست‌وجوی خود بودم
به این امید که چون چشمه دل زلال کنم
همیشه آینه شست‏‌وشوی خود بودم
کسی به کوچه تنهایی‏ام نمی‏آمد
ندیم پنجره روبه‌روی خود بودم


Page Generated in 0/0052 sec