printlogo


کد خبر: 181500تاریخ: 1396/6/25 00:00
رویدادها

در  جشن خانه تئاتر مطرح شد
دولت راه تنفس تئاتر را باز کند
شانزدهمین جشن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر شب گذشته در حالی در موزه آبگینه برگزار شد که گلایه‌های هنرمندان نسبت به بی‌توجهی و عدم حمایت دولت از تئاتری‌ها، رسانه‌ای شد. به گزارش فارس، در این مراسم  عباس غفاری، کارگردان تئاتر با انتقاد از وضعیت کنونی این هنر اظهار داشت: این روزها تئاتر حال خوشی ندارد، دلایل زیادی هم دارد و چند سالی هم هست که دولت کمک‌هایش را از تئاتر قطع کرده است. حتی وزیر فرهنگ و ارشاد هم هیچ اسمی از تئاتر در برنامه‌هایش نیاورد حتی در مراسم تودیع و معارفه هم وزیر رغبتی به این هنر نشان نداد. وی ادامه داد: دولت باید راه نفس تئاتر را باز کند. باید فکر اساسی برای تئاتر کرد. این حرف‌ها باید به گوش رئیس‌جمهور برسد، هیچ کمکی به تئاتر در دوره ریاست‌جمهوری دولت آقای روحانی نرسید. اگر دولت کمک نمی‌کند پس سازمان نظارت و ارزشیابی را بردارد تا ما بدانیم که تئاتر رها شده است. آقای روحانی هم می‌داند بسیاری از رای‌‌‌هایی که گرفت از هنرمندان بود، امیدوارم که کمکی به فرهنگ این کشور بکند. در این مراسم گروه تئاتر «گاراژ» از قم، همایون غنی‌زاده، کارگردان نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد»، به عنوان برترین گروه و کارگردان انتخاب شدند.

داعش در پایتخت 5؟
سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده اردیبهشت‌ماه در منطقه شیرگاه استان مازندران مقابل دوربین رفت. این سریال که با مشارکت سازمان هنری اوج تولید شده، در لوکیشن‌‌های مختلفی از جمله شیرگاه، ساری، قائم شهر، جاده، جنگل، شمال شرق تهران، فرودگاه، شهرک سینمایی دفاع‌مقدس و.... تصویربرداری شده است. حضور این سریال در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس و انتشار تصاویری مشابه با جنگ سوریه خبر از سریالی متفاوت از قسمت‌‌های پیشین خود می‌دهد.  این مجموعه پرطرفدار روزهای پایانی تصویربرداری خود را سپری می‌کند و گروه برای ضبط بخش‌های پایانی بزودی عازم ترکیه خواهد شد.

«حضرت یار» پرفروش شد
«حضرت یار،‌ خاطرات خودگفته حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای» با شمارگان ۵۵ هزار نسخه جزو پرشمارگان‌ترین کتاب‌های چاپ شده در مردادماه بوده است.
به گزارش تسنیم، در میان پرشمارگان‌‌‌‌‌ترین کتاب‌های چاپ شده در مردادماه سال جاری کتاب «حضرت یار، خاطرات خودگفته حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» با شمارگان 55 هزار نسخه از سوی انتشارات یازهرا(س) منتشر شده است. این اثر چهاردهمین جلد از مجموعه «یاران ناب» است که در کنار خاطرات به ارائه تصاویری از مقام معظم رهبری نیز می‌پردازد. این کتاب، خاطرات استخراج شده از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در مقاطع و مناسبت‌‌های مختلف، از سال 1368 تا سال 1388 است که بدون هیچ دخل و تصرف ذکر شده‌ است.

سیدمهدی شجاعی در آیین رونمایی از کتاب خود:
ترجمه نهج‌البلاغه محال است
سیدمهدی شجاعی در مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثر خود به نام «آن است شیوه حکومت» درباره دغدغه خود در ترجمه این اثر عنوان کرد: دغدغه این سال‌های من به دلیل عملکرد حکومت بود و اینکه بسیاری از جوان‌های ما از دین فاصله می‌گیرند سبب روی آوردن من به این نامه شد. اگر مدعی دین باشیم لکن خلاف دین عمل کنیم، سبب خواهد شد جوانان به دین شک کنند و از آن فاصله بگیرند. معصومین(ع) می‌فرمایند اگر مردم حرف ما را به درستی می‌فهمیدند از دین تبعیت می‌کردند. وی با بیان اینکه تبیین درست سیره، بزرگ‌ترین راه تبلیغ دین است، ادامه داد: این موضوع انگیزه اصلی من از ترجمه این اثر بود. درباره ترجمه‌های متعددی که وجود دارد باید بگویم، با احترام به همه کارهای مشابهی که درباره این نامه صورت گرفته است و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد و از آن جمله می‌توان به ترجمه صورت گرفته از این نامه طی دوران قاجار اشاره کرد ولی نیاز دیدم ترجمه جدیدی ارائه کنم. وی اظهار کرد: تاکنون تصور می‌کردم ترجمه نهج‌البلاغه کار بسیار مشکلی است ولی اکنون می‌گویم ترجمه نهج‌البلاغه امری محال است. در مقابل این کتاب باید اظهار ادب و تواضع کرد.


Page Generated in 0/0053 sec