printlogo


کد خبر: 181501تاریخ: 1396/6/25 00:00
رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد
عربستان و امارات در تیررس موشک‌های یمن

رهبر جنبش مقاومت انصارالله یمن تهدید کرد به خاک امارات عربی متحده موشک شلیک خواهند کرد و به کشتی‌های عربستان‌سعودی نیز در دریای سرخ حمله خواهد شد. سیدعبدالملک الحوثی، عصر پنجشنبه درباره آخرین تحولات محلی و منطقه‏‎ای سخنرانی کرد. وی گفت: سناریوی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه این است که ابتدا این منطقه را تضعیف و سپس بر آن تسلط پیدا کنند. رهبر جنبش انصارالله با اعلام اینکه یمن در معرض جنگ اقتصادی و نظامی وحشیانه دشمن سعودی- آمریکایی قرار دارد، تاکید کرد: ائتلاف سعودی تاسیسات اقتصادی در یمن را نابود و برای افزایش فشار اقتصادی به ملت یمن، بانک مرکزی را منتقل کرد. وی تصریح کرد: مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و یمن باعث بی‌اثر شدن سناریوی آمریکایی در منطقه شد. ملت یمن در کوتاه شدن دست تکفیری‎ها نقش بسزایی داشته است. رهبر انصارالله گفت: شکست سناریوی آمریکایی به فضل مقاومت ملت سوریه، عراق و قهرمانی حزب‌الله لبنان است و همین مقاومت‌ها باعث شده دست تکفیری‎ها در منطقه قطع شود. رهبر انصارالله یمن افزود: عربستان به دنبال آن است که با جذب خارجی‎ها در نجران واقع در جنوب عربستان هر چه زودتر تغییرات جمعیتی در این منطقه ایجاد کند. عربستان علیه فرقه اسماعیلیه در نجران اقدامات تحریک‎آمیز انجام می‎‏دهد. وی افزود: در داخل کشور عربستان فعالیت‎ها و جنبش‎های مردمی در اعتراض به سیاست‎های داخلی و منطقه‎ای آل‌سعود شکل گرفته است. ما کاملا در کنار ملت عربستان هستیم و از اعتراضات مردمی سازنده برای تغییر سیاست‎های خصمانه رژیم سعودی حمایت می‎کنیم. اوضاع سیاسی و اقتصادی عربستان بحرانی شده است.
سیدعبدالملک الحوثی گفت: بیش از 40 محور جنگ با نیروهای دشمن در یمن وجود دارد و هزاران نیروی مبارز در سراسر یمن در این محورها مبارزه می‏‎کنند. رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: برای توسعه موشک‎های خود اقدام می‎کنیم تا برد آن به هرگونه اهداف در عربستان و امارات برسد. الحوثی تاکید کرد: به پیشرفت چشمگیری در زمینه موشکی رسیده‎ایم و به دنبال توسعه سیستم موشکی برای هدف قرار دادن اهداف مورد نظر در امارات هستیم. وی افزود: ما هواپیماهای بدون سرنشین داریم که صدها کیلومتر در خاک عربستان پرواز کرده‌اند و بزودی عملیات بمباران پهپادهای یمنی آغاز می‏‌شود.  رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: شرکت‎های سرمایه‎گذار در امارات نباید این کشور را کشوری امن به شمار بیاورند، چون امارات در تیررس موشک‎های ما است. رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه عربستان را به هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آن تهدید کرد و گفت: برای جلوگیری از تجاوزات عربستان علیه یمن، ممکن است تاسیسات نفتی سعودی به هدف موشکی ما تبدیل شود.  رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: توطئه‎هایی از سوی دشمن وجود دارد که سواحل یمنی از جمله بندر الحدیده را تهدید می‌کند اما برای جلوگیری از آن طرح‎هایی داریم که قبلا استفاده نکرده بودیم و هدف قرار دادن کشتی‎های نفتی از جمله این طرح‎هاست. وی با بیان اینکه خطوط کشتیرانی در باب‌المندب باید امن باقی بماند، گفت: هرگونه حادثه‎ای که بر خطوط کشتیرانی باب‌المندب تاثیر بگذارد، بر عهده دشمن است زیرا بر تنگه باب‌المندب سیطره دارد.
گفت‌وگوی صالح و الحوثی
منابع یمنی پنجشنبه اعلام کردند رهبر حزب کنگره مردمی یمن با رهبر جنبش انصارالله این کشور دیدار و درباره حل اختلافات گفت‌وگو کردند. در این دیدار عبدالله صالح و عبدالملک الحوثی بر لزوم حفظ وحدت، حل اختلافات و تشدید تلاش‌ها برای مقابله با دشمن سعودی تاکید کردند.
سقوط یک جنگنده سعودی در جنوب یمن
پنجشنبه یک فروند جنگنده عربستان از نوع تایفون در استان ابین واقع در جنوب یمن سقوط کرد.  در همین راستا، یک منبع نظامی اعلام کرد جنگنده سعودی در منطقه الوضیع سقوط کرده و خلبان آن مفقود شده است. امارات نیز دوشنبه جاری از سقوط یکی از بالگردهایش در یمن  و کشته شدن خلبان آن خبر داد. در تحولی دیگر، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله، پنجشنبه پادگان نظامی الجربه در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار داد. ارتش یمن اعلام کرد عملیات نظامی نیروهای آن در عمق خاک عربستان تا زمانی که این کشور دست از حملات متجاوزانه خود علیه مردم یمن برندارد، ادامه خواهد داشت.


Page Generated in 0/0052 sec